För att såhär är det. Han var inte ett rövhål från början. Han är inte ens det jämt nu. Hade han varit så här från början hade barnen aldrig blivit till. Är det så svårt att förstå? Att man kan älska någons positiva sidor och uppskatta dem trots att man VET att det är skådespeleri och man avskyr de andra sidorna. Man vet att bakom masken döljer sig en riktig skithög.
Och ja, jag har ringt honom för backup när jag nära på blivit medvetslös av sömnbrist. Vad skulle jag göra? Socialjouren ville inte komma och hjälpa mig med tonåring som dödshotsde småsyskon och pucklade på mig. Jag skulle bara ha tuppat av och hoppats att barnen reder sig tills jag vaknar? Soc själva var ju så impade av hans vilja att vara närvarande för sina barn. De gjorde en utredning så då är väl allt bra då.
Han kan fortsätta. Jag kommer få leva de närmaste 17 åren med vetskapen om att blir han missnöjd med mig kanske barnen/barnet inte kommer tillbaka från pappaveckan. Men huvudsaken är att jag skiljer mig och polisanmäler hit och dit så att alla andra får se att jag gjort rätt.
Och folk undrar varför mammor(som har det ÄNNU värre än mig)ställer sig på tågspår med sina barn. Och nej, det har jag inga planer på(här finns ina tågspår på många mils avstånd heller). Jag är stabilare än jag någonsin varit. Bara arg. På att ingen förstår. På att det finns en enda mall att agera efter där jag måste riskera precis allt. Arg på att folk tror att soc hjälper. Att den som ber om stöd ska få det. Jag vill ju lämna. Håller på att lämna. Men jag måste lämna smart. Eftersom han spelar spel med våra barn som insats. Det handlar inte om att få rätt. Det handlar om att se till att barnen i slutändan får ett fungerande liv. Helst med två fungerande föräldrar. Inte ens efter allt det här önskar jag honom nåt ont. Kan han hitta ett fungerande sätt att vara förälder på så vore det det allra bästa som kan hända både barnen och mig(det är tungt att vara ensam 24/7!)
Kan han utvecklas och bli en bra partner till någon annan som också kan vara en bra vuxen i mina barns liv - underbart, det krävs en by!
Mår han bra så mår mina barn bra. Win win.