Då får han väl köpa ut dig? Eller hur fungerar sånt?Han vägrar sälja trots riktigt bra bud. Han nekar budet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då får han väl köpa ut dig? Eller hur fungerar sånt?Han vägrar sälja trots riktigt bra bud. Han nekar budet.
Hqn får inte av banken. Har för mycket skulder+att lånet är fört stort för att han ska få stå på det sjölv i vilket fall.Då får han väl köpa ut dig? Eller hur fungerar sånt?
Han vägrar sälja trots riktigt bra bud. Han nekar budet.
Ansök om skilsmässa? Jag förstår inte vad problemet är.
Om du inte visar för myndigheterna att du vill bryta upp med denna man så kommer du inte få samma hjälp.
Vill ni leva ihop i framtiden så gift er bara igen då.
Det här är väl bara en av många möjligheter att kontrollera dig som han behåller därför att ni fortfarande är gifta. Det går det ju dock ganska lätt att ändra på.Han vägrar sälja trots riktigt bra bud. Han nekar budet.
vad baserar man tvångsförsäljningen på om det inte finns någon skilsmässa? Är det att den tredje delägaren vill sälja?Jag har haft kontakt med jurist som rådde mig att avvakta med begäran om skilsmässa tills tvångsförsäljning är beviljat. Nåt om att det vore enklare pga den tredje delägaren
Ja det är Släkting som ska ansöka. Bodelningen skulle visste bli smidigare och kunna gå fortare sen.vad baserar man tvångsförsäljningen på om det inte finns någon skilsmässa? Är det att den tredje delägaren vill sälja?
Har du polisanmält det hotet?Jag kommer dock inte överleva att tvångssälja huset enligt mannen ifråga.
Nåt soc visste. Samtidigt som de lät honom åka hem till mig efter ett upprörande möte(de visste att han skulle åka till mig för han sa det till dem)och ringde inte ens och förvarnade mig om hans humör trots att jag bad om det.
Jag står ensam. Ingen del av samhällets skyddsnät fångar mig.
En del av det problemet är nog att du inte ansöker om skilsmässa, inte polisanmäler hot, inte polisanmäler våld mot barnet osv. Ena gången är han farlig, nästa gång ber du honom om hjälp och vill ha honom där.Jag står ensam. Ingen del av samhällets skyddsnät fångar mig.
Och det kan man inte alltid förren man har FÅTT hjälpen. Det är det sista jag säger om det. Kom igen när ni riskerar samma saker.En del av det problemet är nog att du inte ansöker om skilsmässa, inte polisanmäler hot, inte polisanmäler våld mot barnet osv. Ena gången är han farlig, nästa gång ber du honom om hjälp och vill ha honom där.
Samhällets skyddsnät är långt ifrån perfekt, men du behöver ju agera som om du faktiskt behöver nån hjälp.
Och det kan man inte alltid förren man har FÅTT hjälpen. Det är det sista jag säger om det. Kom igen när ni riskerar samma saker.
Fast rent krasst gör du inget för att slippa stå ensam. Jag förstår att det är läskigt men du måste väl ändå inse själv att det här inte är hållbart? Du vill bli av med honom men gör allt du kan för att han ska fortsätta ha kontroll över dig. Vad tycker du myndigheterna ska göra när det enda de ser är att klamrar dig fast vid honom?Jag kommer dock inte överleva att tvångssälja huset enligt mannen ifråga.
Nåt soc visste. Samtidigt som de lät honom åka hem till mig efter ett upprörande möte(de visste att han skulle åka till mig för han sa det till dem)och ringde inte ens och förvarnade mig om hans humör trots att jag bad om det.
Jag står ensam. Ingen del av samhällets skyddsnät fångar mig.
Instämmer.Om du är rädd för att han blir våldsam så måste du helt enkelt våga ta steget att lämna, även fast det såklart inte är enkelt i sig.
Det är dock lite svårt att förstå om du är rädd för det eller inte. Å ena sidan skriver du att han hotar att döda dig (om det ska tolkas så?) och vill att socialtjänsten ska ta det på allvar (och ringa polisen?) men å andra sidan så verkar du inte ta hotet på allvar själv?
I trådstarten skriver du att du inte tror att han blir våldsam, har det ändrats nu?