Angående soc; jag kan inte öppet beskriva men han har haft kontakt med dem innan och är omtyckt där. Jag också visserligen men inte lika mycket.
Annars... Jag borde ha sett det här. Jag borde ha reagerat för ett decennium sedan. Jag borde ha bett honom dra åt helvete redan när han kallade första vännen(som råkade vara man)för psykiskt sjuk.
Jag borde reagerat för varje vän han hittade fel på.
Jag borde reagerat när han blev så kränkt av att inte få hämta och lämna mig på jobbet.
Jag borde reagerat varje gång han stack iväg till en kompis/fest/ut på krogen fast jag grät och bad honom stanna hemma.
Jag borde reagerat när började söka jobb på mina arbetsplatser.
Jag borde reagerat när han så envist hävdar att jag gör mina barn illa genom att ha det yrke jag har.
Jag borde reagerat varje gång han lovade barnen saker och sedan gjorde sig upptagen utan att ens säga nåt alls till barnet i fråga.
Jag borde reagerat när HAN SJÄLV påpekade att jag rycker till när han rör vid mig.
Jag borde reagerat första gången nåt barn gömde sig i trädgården hellre än komma till oss och berätta att hen gjort nåt dumt.
Jag borde reagerat när jag chockade mig själv med att be BARNEN bita ihop och inte vara så känslosamma för att pappa är stressad.
Jag borde reagerat när han började säga till mig att jag borde gå och lägga mig/duscha/gå in/klä på mig varmare etc och bli upprörd om jag valde att inte göra som han föreslog.
Jag borde reagerat när han inte hade några problem att ha sex med mig fast jag sagt att jag ville prata om nåt som hänt och grät och han sen kunde vända sig om och somna.
Jag borde reagerat då och då och då och då. Hundratals tillfällen som jag borde ha sagt att NU RÄCKER DET. Jag borde så mycket... Jag borde ha pensionssparat också![]()
Vadå att han är omtyckt hos socialen. Vem påstår det? Han själv? Det är ju ett sätt att förminska dig och trycka ner dig så du inte ska söka hjälp.
Och vad du borde ha gjort tidigare - det skiter väl socialen i. Det viktigaste är ju att du behöver hjälp NU.
De kommer inte ta barnen ifrån dig. Du kommer få hjälp med vettigt boende. Du anser att du är kass att sköta din ekonomi, men är du det på riktigt? Eller har du blivit det pga av din man?
Är det ett reellt problem kan du få hjälp med en stöttande person . Det borde socialen också kunna hjälpa till med.
Hoppas du chattade med kvinnorjouren för du behöver verkligen få svar från de som kan och vet med dessa problem. Du är totalt nertryckt i skorna just för att du ska vara totalt beroende av mannen. Det behöver man inte få stryk för att man hamnar i den situationen.
/Lizzie