Om du säger att han får behålla sina besparingar så kommer han göra det OCH hävda sin rätt med huspengarna. För det är så sådana män fungerar.Tack för erbjudandetUppsala är långt bort dock. Allt är långt bort för oss men viljan att hjälpa känns tröstande.
Jag har tänkt på kameror men jag är ganska säker på att det är telefonen han använt. Dels för att han själv säger så och dels för att ena telefonsamtalet han undrade över hade jag sittande på trappan utanför ytterdörren samt vandrande runt i trädgården.
Jag tar för säkerhets skull förgivet numer att allt jag säger och gör spelas in. Därför behöver jag ta alla kontakter med hyresvärdar, myndigheter osv via mail vilket inte alltid går... De uppmanar mig att ringa istället. Och så framstår jag som skum och oseriös när jag inte kan det.
Jag kom på en sak gällande husförsäljningen. Om jag har fattat rätt så kan han kräva 1/3 av ev vinst eftersom vi är 3 som står som ägare.
Därtill gäller att vi som gifta ska dela allt 50/50 i övrigt. Det flesta möbler har han köpt och han får gladeligen ta alltihop, nya möbler löser jag. Han kan ta all elektronik också för jag litar inte på att det är används för att övervaka. Allt annat är småsaker som inte är nåt att tjafsa om.
Men, om vi ska dela allt 50/50. Då borde det gälla hans besparingar också? Jag VET att han har undanstoppat pengar. Bara inte hur mycket. Vid nåt tillfälle för nåt år sedan såg jag hans bankkonto när han skulle be om hjälp med en överföring, då hade han över 60.000 på sitt vanliga lönekonto sådär dagarna innan löning. Jag vill inte ha hans pengar men om ovanstående gäller så kanske man kan ha det som påtryckning? Att han får ha sina besparingar ifred om han ger fasen i huspengarna(som han faktiskt inte moraliskt har nåt rätt till).
Kan du inte ha en burner att ringa med? Det finns telefoner så billiga som 300 kr, och sedan kontantkort på det (ja det finns fortfarande!).
När du inte använder den så tänker jag att du har den avstängd, med någon kod som han garanterat inte kan. Förhoppningen är att han aldrig ska hitta den. Men om han gör det så ska han i varje fall inte komma in i den. Bra att ha ifall han tar din vanliga telefon också tänker jag. Då kan du ringa på hjälp iaf.