Jag ska skriva ett mail till en advokat tror jag. Beskriva läget och hur det har varit och fråga hur jag borde gå vidare. Jag vill helst få både vårdnad och boende för barnen men inser att det är en dröm. Men iaf 75 % av boendet. Då är det inte så många dagar de behöver vara ensamma med honom.
Borde jag polisanmäla avlyssningen? Eller strunta i det för samarbetet skull? Har jag chans att få 75%boende? Vad händer när mina föräldradagar är slut om han vägrar föra över sina(som planen var och som vi gjorde med förra)? Måste jag låta bebisen bo med honom då? Jag har bara varit ifrån bebisen 40 min som längst. Visst byter pappa blöjor då och då men definitivt inte dagligen. Bebis älskar pappa. Men det är jag som skött hen, matat hen, varit uppe på nätterna med hen osv. Ska hen bara helt plötsligt flyttas och träffa mig lite då och då? Jag är beredd att låta pappan komma var tredje dag och spendera några timmar, t ex över kvällsmat och läggning, med bebis. När bebis äter annat än bröstmjölk kan pappan ta med sig hen några timmar - bebis är han fin mot. Än så länge. Men innan bebis fyller ett är jag inte beredd att låta hen bo borta. Efter ett får vi diskutera ev övernattning.
Jag tror som sagt att pappan egentligen skulle tycka att det var ganska lattjo att vara kul pappa några dagar i månaden och låta mig vara den tråkiga som tjatar och ställer krav. Då kan han också berätta för alla hur utsatt han är som fått sina barn tagna men gör så gott han kan med den lilla tid de har ihop.
Lyckas han inte hitta ett sätt att tortera mig via barnen så lägger han nog ner ganska fort.
Och fortfarande finns inga bostäder. Inte som jag har råd med iaf. Bara hus med hyror på 15.000, 13.000 och 22.000 i kallhyra. Inte ens med bostadsbidrag kan jag få runt det.
Kan du snåla in på föräldradagarna nu när ni fortfarande bor tillsammans? Så du kan ta ut fullt i stället när du väl lämnar? Och när barnet är 1 år börja på förskola och du arbeta?
Hur ser det ut med lägenheter i din stad i områden, sk miljonprogram? De brukar inte vara lika dyra att hyra. Jag minns inte hur många barn du har. Men börja med en 2a om det är det du kan ha råd med?