Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte. Handläggarna verkar ju ha köpt hans bild. De lät irriterade när jag ringde igår eftermiddag för att jag kände att jag knappt fått prata. De vill inte höra inspelningen från när jag kastade ut honom. De har svalt hans bete.

Jag ska ringa kvinnojouren igen tänkte jag. De kanske kan följa med. Jag måste ju få mer än 10 min på mig att förklara varför jag reagerar så starkt!
Att de har begränsat med tid betyder inte att de har svalt hans bete. Jag tror att de tittar sakligt på helheten. De måste arbeta rättssäkert.

Jag har ärligt talat aldrig hört talas om något fall där soc gått igenom all den dokumentation kvinnan samlat på sig. Jag tror att många här överskattar värdet av sådan dokumentarmtion. Det betyder inte alls att soc inte tror på vad du säger.

Det här kommer att ordna sig.

Att de har begränsat med tid betyder inte att de har svalt hans bete. Jag tror att de tittar sakligt på helheten. De måste arbeta rättssäkert.

Jag har ärligt talat aldrig hört talas om något fall där soc gått igenom all den dokumentation kvinnan samlat på sig. Jag tror att många här överskattar värdet av sådan dokumentarmtion. Det betyder inte alls att soc inte tror på vad du säger.

Det här kommer att ordna sig.
Precis, och det är en fara många kvinnor utsätter sig för att de tror att de behöver ”samla bevis” innan de kan lämna. Helt ärligt är ljudinspelningar otroligt svåra att få ut något vettigt av eftersom man aldrig vet sammanhanget, vad som sagts innan, vad som händer efter osv. Jag har haft otaliga föräldrar (främst pappor) som skickat in diverse filmer på när de frågar ut sina barn om hur det är hos den andra föräldern tillexempel, och det säger ju ingenting, mer än att det inte ses som särskilt bra föräldraförmåga att filma och fråga ut sina barn.

Jag kan inte. Handläggarna verkar ju ha köpt hans bild. De lät irriterade när jag ringde igår eftermiddag för att jag kände att jag knappt fått prata. De vill inte höra inspelningen från när jag kastade ut honom. De har svalt hans bete.

Jag ska ringa kvinnojouren igen tänkte jag. De kanske kan följa med. Jag måste ju få mer än 10 min på mig att förklara varför jag reagerar så starkt!
Du kan kanske kan få ta med dig någon som stöd i kontakterna med soc? Då får du dels någon som hjälper dig så att din bild kommer fram på ett bra sätt. Och du får någon som kan hjälpa dig med tolkningen av mötet för att hålla paniktankarna i schack.

Alltså, jag kan lova dig att det är skitsvårt att som kvinna ta sig ur ett destruktivt förhållande och att det bland annat är sådana här grejer som gör att det är just det, att då tycka att man är ett troll för att man som kvinna väljer att hålla käften och låta det fortgå är en skymf mot alla de kvinnor som sitter i situationen. Det är så jävla lätt att sitta utifrån och säga att nej, du ska inte gå tillbaka etc etc, det är betydligt svårare när man sitter i det.

Ts, du kan pma om du vill. Som de andra här tycker jag också att du ska andas lite innan du ens funderar vidare på att gå tillbaka för det kommer inte bli bättre i realtionen, snarare sämre. Prata med socialen - utan att han är med, ta hjälp och rådfråga en jurist, rimligen borde de prata med stora barnet som faktiskt kan stå upp för att pappan betett sig illa och polisanmäla utifrån det. Det borde inte vara så, men det blir troligen betydligt enklare om det ligger en polisanmälan i grunden för våld i nära relation (oavsett om det handlar om barnet eller om dig). Hur gammal var stora barnet igen?
Det är jag väl medveten om.
Det jag reagerar på är att jag upplever att saker ändras hela tiden. Från att pappan tar strypgrepp på äldsta till att soc rekommenderar delad vårdnad?
Det känns som att något inte stämmer riktigt men jag lämnar tråden för säkerhets skull ifall jag är helt fel ute.

Det jag reagerar på är att jag upplever att saker ändras hela tiden. Från att pappan tar strypgrepp på äldsta till att soc rekommenderar delad vårdnad?
Det känns som att något inte stämmer riktigt men jag lämnar tråden för säkerhets skull ifall jag är helt fel ute.
Då rapporterar man inlägg, man skriver inte ut sina tankar i tråden.

Tyvärr är det en sanning som mycket väl kan vara innan bitar faller på plats för alla inblandade.

TS, hur länge har du sagt till ditt jobb att du ska vara hemma på heltid med liten? Hur är det meddelat till Försäkringskassan hur många dagar i veckan du tar ut fp och hur långt framåt var tanken?

Kolla upp regelverket om hur lång tid i förväg du behöver meddela ditt arbete att du kommer tillbaka.

TS, hur länge har du sagt till ditt jobb att du ska vara hemma på heltid med liten? Hur är det meddelat till Försäkringskassan hur många dagar i veckan du tar ut fp och hur långt framåt var tanken?

Kolla upp regelverket om hur lång tid i förväg du behöver meddela ditt arbete att du kommer tillbaka.
Ja, precis. Det är bl.a. därför jag tror att hans plötsliga beslut om sin föräldraledighet är gripet ur luften och inte har något verkligt beslut bakom. Ett uttryck av härskarteknik. Det är ingen man bestämmer sig för helt plötsligt. Det ska fungera för båda parter och planeras i tid.

Ingen som säger att han ska ha liten på heltid bara för att han är föräldraledig. Han får ha honom medan du arbetar dvs dagtid och så hämtar du där ist för på förskola.

Detta lär inte hålla många dagar med tanke på vad du har berättat hitintills. Lösningen att du går tillbaka är ju förkastlig för äldsta det kommer sluta med att han BER om att bli omhändertagen och bo någon annanstans än med er då du inte kan skydda honom från hans pappa. Är det värt det?

Bebis är åtta månader det är inte optimalt att han tar honom men bebis kommer överleva det och du med, vi är många som lämnat över långt innan dess.

Han utpressar dig känslomässigt för att få dig dit du vill. Det kommer sluta med att din äldsta säger upp kontakten med er båda om du har otur då han inte vill bo med pappa på helt klart skäl som är giltiga. Du kan inte skydda honom när du är där så vad skulle skillnaden bli denna gång?

Andas

Låt honom gräva sin egen grav.

Andas

Nej det är du inte. Det kan ju teoretisk sett bli så att det blir bättre för alla inblandade att ni inte bor ihop. Även barnens relation med sin far. Och det vore ju jättebra såklart! Ni ska inte bo ihop. Och barnen ska må bra, om stora mår bra av att bo hos dig och ha sin far som en lekfarbror ibland så kan ju det vara en bra lösning.

Stora är iväg och har skitkul just nu. Med pappa. Jag är.körd.
Hur länge tror du han håller uppe den nivån av trevlighet och underhållning? När han varit så ohyggligt otrevlig innan. Det är ju ganska uppenbart att han försöker ställa in sig. Med baktankar. Låt honom! Det är antagligen ett spel och lär inte bli långvarigt.

Oavsett så betyder det inte att du blir lämnad ensam och han ”tar barnen”. Du skiljer dig ändå, bebis är i huvudsak (eller helt) hos dig och sen får framtiden utvisa. Jag tror fortfarande att det här kommer att bli bra - och att han kommer att visa sitt rätta ansikte när det börjar bli jobbigt.

Hur gammal är Stora?

Ingen som säger att han ska ha liten på heltid bara för att han är föräldraledig. Han får ha honom medan du arbetar dvs dagtid och så hämtar du där ist för på förskola.

Detta lär inte hålla många dagar med tanke på vad du har berättat hitintills. Lösningen att du går tillbaka är ju förkastlig för äldsta det kommer sluta med att han BER om att bli omhändertagen och bo någon annanstans än med er då du inte kan skydda honom från hans pappa. Är det värt det?

Bebis är åtta månader det är inte optimalt att han tar honom men bebis kommer överleva det och du med, vi är många som lämnat över långt innan dess.

Han utpressar dig känslomässigt för att få dig dit du vill. Det kommer sluta med att din äldsta säger upp kontakten med er båda om du har otur då han inte vill bo med pappa på helt klart skäl som är giltiga. Du kan inte skydda honom när du är där så vad skulle skillnaden bli denna gång?

Andas

Låt honom gräva sin egen grav.

Andas
Ja det är ju i sig inget konstigt alls att en pappa är ledig med en 8-månaders, snarare normalt. Mitt barns pappa var heltidsledig från start och jag började jobba efter 8 veckor. Men ts, det betyder inte att du inte får träffa barnet. Skulle det vara så att han faktiskt blir en bättre förälder på deltid så kommer det visa sig. Gå inte in med inställningen att du måste ha barnen med dig, han gräver sin egen grav om han vill gräva den, så håller med om andas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka