Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns lätt så när man kommer från destruktiva relationer. Det går över. Men du har väl vant dig vid att allt är ditt fel.
Spela in du, lyssna och reflektera så objektivt du kan över vad som händer.

…och jag gissar att ingenting är den perfekta mannens fel.

Det är handbok 1A på destruktiva relationer.
En tar allt på sig, en inget. I en sund relation kan båda rätt snabbt se var de ev felat själva.

Jag spelar in alla möten. För att skydda mig själv. Det känns som sagt som att handläggarna fått intrycket att det är jag som är svår...
Och kanske för att kunna gå tillbaka och repetera vad som sagts. I en stressfylld situation är det inte helt lätt att registrera och ta in allt som sägs. Så det är nog jättebra att du spelar in samtalen med dem!

Tänker nog både med pappan ensam och med socialtjänsten och så klart framförallt de möten där han är med. Vad du tycker som tjänsteman är ju inte relevant när lagen säger annorlunda, Det behöver inte vara tydligt? Jag är också tjänsteman på myndighet och är säkert inspelad i rätt många möten. Sånt man får ta och räkna med att det sker i den typen av arbete.
Ja absolut, det har jag såklart också blivit och det är ingenting som upprör mig, men jag har nog svårt att förstå varför man ska göra det i hemlighet. Men jag lämnar det där.

Familjerätten hade iaf samma syn som jag ungefär. OM Lilla ska övergå till att bo hos honom så är det nåt som måste ske stegvis under längre tid än ett par veckor(t ex 2-3 veckor för varje förändring man gör)och med lyhördhet för hur Lilla reagerar och att man är beredd att backa om t ex försök att sova hos pappa krockar med en utvecklingsfas och Lilla inte klarar förändringen just då. Och det förutsätter föräldrar som har ett GOTT samarbete och kommunikation.
Det låter ju toppen!

Har smsat om morgondagen också. Om han hämtar i skolan, när tänkte han lämna dem hemma? Och att det vore bra om vi vuxna hade en dialog med varandra direkt istället för via barnen.
Har han svarat ? Mest nyfiken, du svarar såklart bara på det du vill.

Jättebra med inspelade samtal, tror inte du kommer behöva skydda dig själv, det är ju däremot bra om det finns bevis, framförallt gentemot honom, vad han faktiskt har sagt så det inte blir som med aktiviteten, att han säger att han ska se till att mellan börjar där och sedan lite snyggt försöker dumpa på dig när inte storebror (alltså myndighet, advokat eller vad det nu kan vara) är med... Han följer ju hittills min ex´s spår ganska väl, så du kommer att ha mängder av sådana exempel om någon månad och då är det bra om i alla fall du själv vet vad som är sagt för annars blir man knäpp ;)

Har han svarat ? Mest nyfiken, du svarar såklart bara på det du vill.

Jättebra med inspelade samtal, tror inte du kommer behöva skydda dig själv, det är ju däremot bra om det finns bevis, framförallt gentemot honom, vad han faktiskt har sagt så det inte blir som med aktiviteten, att han säger att han ska se till att mellan börjar där och sedan lite snyggt försöker dumpa på dig när inte storebror (alltså myndighet, advokat eller vad det nu kan vara) är med... Han följer ju hittills min ex´s spår ganska väl, så du kommer att ha mängder av sådana exempel om någon månad och då är det bra om i alla fall du själv vet vad som är sagt för annars blir man knäpp ;)
Nope inget svar än. Han ringde Stora förut tror jag. Frågade inte.men det lät som att det var han. Tänker att hen har sin rätt att prata utan att rapportera. Menar mest att han helt klart sett meddelandet men inte vill svara.

Nope inget svar än. Han ringde Stora förut tror jag. Frågade inte.men det lät som att det var han. Tänker att hen har sin rätt att prata utan att rapportera. Menar mest att han helt klart sett meddelandet men inte vill svara.
Klart att han ska prata med dem utan att de behöver rapportera, det ska självklart inte ligga på barnen. Men det är också hans förbannade ansvar att inte planera utan involvera dig nu. Om ingen hämtar barnen är det ju barnen som hamnar emellan.

Fast mina barn har "skyldighet" att svara på vem de pratar med i sina mobiler. Jag lyssnar inte på vad som sägs, men så länge de är omyndiga är det i mina ögon min skyldighet att veta vem de pratar med.
Så jag ser det inte som att Stora isf "rapporterar" utan det är info du ska få veta liksom.

Fast mina barn har "skyldighet" att svara på vem de pratar med i sina mobiler. Jag lyssnar inte på vad som sägs, men så länge de är omyndiga är det i mina ögon min skyldighet att veta vem de pratar med.
Så jag ser det inte som att Stora isf "rapporterar" utan det är info du ska få veta liksom.
Ja absolut. Mina vet att jag läser sms/chatt konversationer med. Om jag känner att nåt känns skumt. Men jag hörde rösten och hur Stora pratade så jag vet att det var han. Och då känns det onödigt att peta i det, allt kring pappa är superkänsligt.

Inget svar om morgondagen än... Men han smsade och bad att barnen skulle ringa videosamtal för att säga godnatt så han hsr ju läst det jag skrev.

Det är precis det han är ute efter, en hållhake, eller att få dig att komma och böna och be om att få ha kontakt med honom så att han kan få utlopp för att bete sig som ett as.
Jag tänker skita i att fråga mer. Jag har ställt frågan tydligt en gång. Jag ska inte behöva jaga och tjata.

Jag hörde i telefon häromkvällen att pappa skulle försöka sluta tidigare så att han kunde hämta Mellan direkt efter skolan. Mellan har ingen fritidsplats. Om han inte kan sluta tidigare då? Vad ska Mellan göra då? Och Stora kommer få vänta 1 timme i skolan om pappa slutar kl 16 som vanligt.

Imorgon får jag informera Mellans skola att pappa sagt till barnet att han ska hämta men att jag inte vet nåt om det. Och att de får ringa mig om Mellan inte blir hämtad.
Stora får jag be att ringa pappa när hen slutar och sen vänta 15 min till, inget svar då så får hen smsa mig så hämtar jag.

Hur ofta har ni kontakt egentligen?
Du citerar vad han sagt, gjortoch påstått ganska ofta.

Behöver ni ha mer kontakt än just konkreta saker om barnen? Dvs nån enstaka gång då och då?
Dagligen. Jag som frågar om han signerat samarbetssamtal och han som skickar platsannonser till mig och ber mig maila folk. Och en grej om Stora som jag behövde informera honom om.

Dagligen. Jag som frågar om han signerat samarbetssamtal och han som skickar platsannonser till mig och ber mig maila folk. Och en grej om Stora som jag behövde informera honom om.
Försök att sluta med det.
Just nu så låter han bli att signera avtalet för att ha en hållhake på dig.
Och det fungerar ju, du tar kontakt och "påminner".
Håll kommunikationen till ett absolut minimum.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat