Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur menar du då? Om man är föräldraledig med ett barn får man inte lämna barnet där.

Nej inte när du är föräldraledig för just det barnet, men du skrev att man bara får lämna vid arbete eller studier och det var det jag menade att det inte stämmer.
Man kan gå hemma av andra anledningar (och därmed gå på gym eller liknande) och få lov att lämna barnet upp till 15 timmar 😊(kanske tiden varierar i olika kommuner, jag har bara arbetat i kommuner med 15 timmar iaf).

Jag får inte nycklarna till min bil. För han betalde större delen av den. Men den står på mig.
Jag ville inte ens ha den, sa att jag inte hade råd. Men han köpte den ändå och jag fick betala en tredjedel med att tömma mitt sparkonto för han hade inte pengar så det räckte just då.

Och han vägrar svara på när han hämtar barnen idag och om han tänkt ta med Lilla eller inte.

Jag skickade sms igår kväll och frågade om han ville vara här med Lilla eller ta med hen när han ändå skulle fika med de andra. Det svarade han inte alls på.

Och han vägrar svara på när han hämtar barnen idag och om han tänkt ta med Lilla eller inte.

Jag skickade sms igår kväll och frågade om han ville vara här med Lilla eller ta med hen när han ändå skulle fika med de andra. Det svarade han inte alls på.
Det är nog vad du kan räkna med angående kontakten med honom, bara skriv upp det så du kan ta det med soc sedan. Samma med bilen, kan han göra det krångligt för dig kommer han göra det. Så bara anteckna och försök hitta en annan lösning som inte involverar honom (på transport och liknande).

Det är nog vad du kan räkna med angående kontakten med honom, bara skriv upp det så du kan ta det med soc sedan. Samma med bilen, kan han göra det krångligt för dig kommer han göra det. Så bara anteckna och försök hitta en annan lösning som inte involverar honom (på transport och liknande).
Ja jag hade inte trott att jag skulle få nåt svar.
Hoppas soc ser hur omöjligt det här är!

Sen kan de(soc) vad jag förstår inte göra så mycket mer än att försöka prata med honom och få honom att gå med på saker.

Jag är rädd att jag blir tvungen att ta det till domstol...

Senast ändrad:
Sen kan de(soc) vad jag förstår inte göra så mycket mer än att försöka prata med honom och få honom att gå med på saker.

Mja, familjerätten som ju inte är en domstol brukar kunna styra upp det rätt bra. Det kan också bestäms att alla överlämningar gör med soc för att säkra upp att det är ordning och reda. Så de har nog en del verktyg i lådan om det behövs. Men de vill väll först se hur det går om det går att lösa genom dialog mellan föräldrarna innan man börjar rota i verktygslådan efter lite skarpare saker.

Oftast så vill dessa män framstå i bättre dager i andras ögon så därför brukar det oftast lösas innan domstol även om vägen dit är strulig och omständig. Sen kommer allt det här strulandet ligga honom i fatet, han gräver sin egen grop just nu genom att inte samarbeta och strula.

Det skulle jag avvakta med om inget akut sker. Kom ihåg att det som bestäms i domstol gäller, det gör att det ska följas tills barnen är 18 eller så får man ta en ny vända i domstol. Det blir ofta en tung process där han också kommer få chansen att kasta skit på dig. Orkar du det?
Du ligger också förr honom i processen, han är efter. Ge det 6 tillfällen hos familjerätten där ni försöker strukturera upp saker innan du kastar dug in i domstolsförhandlingar. Det är en tuff väg att gå, sen behövs det ibland men det är kämpigt för de flesta.

Det skulle jag avvakta med om inget akut sker. Kom ihåg att det som bestäms i domstol gäller, det gör att det ska följas tills barnen är 18 eller så får man ta en ny vända i domstol. Det blir ofta en tung process där han också kommer få chansen att kasta skit på dig. Orkar du det?
Du ligger också förr honom i processen, han är efter. Ge det 6 tillfällen hos familjerätten där ni försöker strukturera upp saker innan du kastar dug in i domstolsförhandlingar. Det är en tuff väg att gå, sen behövs det ibland men det är kämpigt för de flesta.
Ja jag går gärna till familjerätten men han vägrar ju.

Ja här sitter jag i sängen. Stora och Mellan såg jätteförvirrade ut när jag inte fick vara med och fika. Som tur var sa ingen av dem emot.

Jag vet inte hur länge jag ska sitta här. Jag tänker inte fråga heller, jag kommer inte få nåt svar ändå.

Ja här sitter jag i sängen. Stora och Mellan såg jätteförvirrade ut när jag inte fick vara med och fika. Som tur var sa ingen av dem emot.

Jag vet inte hur länge jag ska sitta här. Jag tänker inte fråga heller, jag kommer inte få nåt svar ändå.
Ta upp det med soc med när ni pratar så ni kan ha ett bättre upplägg. Han behöver ju höra av sig innan så du kan boka in något annat att göra medan han är där om du nu inte får vara i närheten. Jag vet ju inte "reglerna" när ni äger huset tillsammans. Men hade det varit din egen bostad kan han väll inte tvinga sig på och umgås med dom i ditt hem utan får ta dem till sitt.

Går ni till domstol kommer de först hänvisa till familjerätten. Gå du då om han vägrar. Fokusera på hur Du ska hitta sätt att må bra.
Han signerar som sagt inte ansökan och enligt handläggaren som jag pratade med(på familjerätten)så kan de inte sätta igång innan.
Vilket jag kan förstå. Deras uppdrag är ju att medla mellan två parter vilket blir omöjligt när bara en kommer.

Han skickade Mellan att hämta mig för att amma Lilla. Jag gick ut och tog fram fruktpure jag gjort till hen istället och en sked och gav till pappan. Han vart väldigt tyst sen. Han trodde nog att jag skulle ordna åt honom.
Men han tänker ju vara föräldraledig från imorgon så hur tänker han lösa det då? Om han inte kan mata hen idag?
Sen förstår jag att han inte kan veta att det fanns nåt till Lilla i kylen såklart. Det är bara det att enligt honom ska ju då Lilla bo med honom från imorgon tydligen men idag behöver han hämta mig efter 20 min för att amma när Lilla inte ens sagt ett pip utan verkar hur nöjd som helst.

Ta upp det med soc med när ni pratar så ni kan ha ett bättre upplägg. Han behöver ju höra av sig innan så du kan boka in något annat att göra medan han är där om du nu inte får vara i närheten. Jag vet ju inte "reglerna" när ni äger huset tillsammans. Men hade det varit din egen bostad kan han väll inte tvinga sig på och umgås med dom i ditt hem utan får ta dem till sitt.
Jag hade varit helt okej med upplägget om bara Lilla var hemma. Hen förstår ju inte. Men de två stora hamnar ju i en jättekonstig situation.
Jag har själv erbjudit mig att göra så som du skriver. Han kan vara här och jag kan ta en promenad, träffa en kompis, handla, you name it.
Men jag fick sms om detta knappt en halvtimme innan han dök upp. Och inte som nån fråga utan bara "du får vara i sovrummet".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat