Att lämna i smyg

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mja nu sitter jag ju här. Jag är lite obekväm med att lämna. Har papper och grejer(alltså mina helt privata som inte skulle ingå i en ev bodelning)som jag skulle vilja ha bort innan jag låter honom få härja fritt.

Installer ett nytt lås på ert sovrum, lås innan du går iväg. Det är också bra om han kommer hem oväntat när du inte är hemma. Nytt ytterlås får du inte installera, men vad jag vet så finns det ingen lag mot dörrar i huset.

Läs en bok, kolla film eller ring en kompis för att fördriva tiden. Låtsas sen nöjd med att du fick "egentid" och säg glatt att nästa gång passar du på att fixa lite ärenden när han ändå är med barnen.

Om du verkar nöjd ändå så får han kanske inget för det och blir inte lika sugen på att upprepa det. Hans förhoppning är kanske att få dig ur balans, skulle det bli gnäll kan han alltid utse sig till offer att du minsann x,y och z när han bara ville träffa sina barn.. Även om du kommer ta upp problematiken för dig med soc så se till att det inte blir konflikt inför barnen.

Samtidigt så hade jag velat ha så lite med eländet som möjligt att göra och inte velat trigga några onödiga konflikter inför barnen. Så jag har full förståelse för att ts håller sig undan.
Jaa, absolut. Men nu beordrade han henne att sitta i sovrummet, hon fick inte delta eller röra sig fritt i sitt eget hem. Det var inte hennes önskan eller beslut. Även barnen reagerade. Det var jättedåligt oavsett, menar jag.

Jaa, absolut. Men nu beordrade han henne att sitta i sovrummet, hon fick inte delta eller röra sig fritt i sitt eget hem. Det var inte hennes önskan eller beslut. Även barnen reagerade. Det var jättedåligt oavsett, menar jag.
Ja, precis och det kommer ligga honom i fatet att han är så oresonlig både gällande komma överens om tider och uppföra sig illa framför barnen.

Ja, precis och det kommer ligga honom i fatet att han är så oresonlig både gällande komma överens om tider och uppföra sig illa framför barnen.

Eller inte, man får vara rätt usel som förälder.
Det säger jag alltså inte för att vara taskig utan för att man ska rimliga förväntningar. De kommer med största sannolikhet jobba hårt för att man ska komma överens. Och det innebär ofta att minst en part får svälja rätt mycket skit.

Det säger jag alltså inte för att vara taskig utan för att man ska rimliga förväntningar. De kommer med största sannolikhet jobba hårt för att man ska komma överens. Och det innebär ofta att minst en part får svälja rätt mycket skit.
Har du varit på samarbetssamtal själv?
Undrar varifrån du fått den bilden?

Frågar för att jag själv hållit i samarbetssamtal under många år och din bild är lång ifrån den som jag har.

Enstaka grejer är en sak men när saker adderas upp om ts ex inte skärper sig så är risken att han nekas ha vårdnaden på halvtid. Det är ju omöjligt att ha gemensam vårdnad med en person som inte går att komma överens om tider med eller som vägrar upplysa om när denne kommer eller går.

Det ju inte bara att det obekvämt för ts utan blir en otrygg situation för barnen om saker inte kan planeras och förberedas innan.

Har du varit på samarbetssamtal själv?
Undrar varifrån du fått den bilden?

Frågar för att jag själv hållit i samarbetssamtal under många år och din bild är lång ifrån den som jag har.

För att jag jobbar nära dem och med dem och vet hur det kan se ut. Många gör ett kanonjobb, andra är lite mer…bakåtlutade. Båda sätten kan fungera, men jag anser att har det varit våld i relationen är samarbetssamtal vanskligt.

För att jag jobbar nära dem och med dem och vet hur det kan se ut. Många gör ett kanonjobb, andra är lite mer…bakåtlutade. Båda sätten kan fungera, men jag anser att har det varit våld i relationen är samarbetssamtal vanskligt.

Mycket möjligt. Har man dock ett ex som vill se bra ut inför utomstående ögon och hålla uppe en fasad så kan samarbetssamtal räcka ganska långt. Vet flera fall där struliga och trasslande fd partners som till slut skärpt till sig efter samarbetssamtal och börjat följa överenskommelser.

Dessutom skulle det gå så långt som till en vårdnadstvist så är föräldrarnas samarbetsförmåga en av punkterna som man tittar på liksom barnens behov av trygghet och kontinuitet. Fortsätter ts ex på samma spår så kommer det definitivt ses negativt och göra att han inte kan ses som en lämplig vårdnadshavare.

Ok!

I de kommuner där jag arbetat har man inte samarbetssamtal när det förekommit våld vilket jag tycker är rätt.

Och håller med om att alla som har sådana samtal inte har samma inställning till hur de ska hållas. Själv brukade jag vara tydlig med att jag är samtalsledare och att jag styr. Man brukade snabbt kunna identifiera de som inte lyssnade på andra utan tyckte att de skulle styra.

Ok!

I de kommuner där jag arbetat har man inte samarbetssamtal när det förekommit våld vilket jag tycker är rätt.

Och håller med om att alla som har sådana samtal inte har samma inställning till hur de ska hållas. Själv brukade jag vara tydlig med att jag är samtalsledare och att jag styr. Man brukade snabbt kunna identifiera de som inte lyssnade på andra utan tyckte att de skulle styra.

Det är i mina ögon rätt sätt. Det är ju därför man är där, den egna kommunikationen haltar (eller är död).

Jag får inte nycklarna till min bil. För han betalde större delen av den. Men den står på mig.
Jag ville inte ens ha den, sa att jag inte hade råd. Men han köpte den ändå och jag fick betala en tredjedel med att tömma mitt sparkonto för han hade inte pengar så det räckte just då.
Om du inte behöver bilen så ställ av den.
Då slutar den att kosta pengar och han kan inte köra den.
Nycklarna blir värdelösa då han inte heller kan kontrollera dig med dem.

Han vill att du skall komma och böna och be för att få nycklarna.
Ge honom inte det nöjet.
Oskadliggör bilen, tag den ur trafik.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad