Varför inte nu?Jag ska prata med polisen på måndag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte nu?Jag ska prata med polisen på måndag
Varför vänta?Jag ska prata med polisen på måndag
Varför inte nu?
Därför att jag sitter med alla barnen och inte har en chans att prata utan att de hör. Det finns saker man inte bör veta detaljerna kring när det gäller sina föräldrar.Varför vänta?
Han är ännu skriven här. Och hsr rätt till det vad jag kan utläsa på skatteverket.se. Han äger del av bostaden, har minderåriga Han är vårdnadshavare för som bor här och har bara ett tillfälligt boende på annan plats.Nej inte automatiskt, man måste kunna visa att man verkligen lever isär, folkbokförda på olika adresser osv. Men har man inte ens skickat in pappren är det helt stopp, då bedöms man tillsammans.
Men som ovan skrivit det går att göra på nätet.Därför att jag sitter med alla barnen och inte har en chans att prata utan att de hör. Det finns saker man inte bör veta detaljerna kring när det gäller sina föräldrar.
Men som ovan skrivit det går att göra på nätet.
Ring 11414. Du kan även gå in och anmäla på nätet om det känns skönt att formulera dig i lugn och ro, så kontaktar de dig sen.
Förmodligen inte ett bra råd. Om båda står på lånet är ts solidariskt ansvarig att betala lånet om inte mannen gör det.Det är hans problem och inte ditt.
Skit i det.
Men betala absolut INTE lånet.
Edit: om du inte står på lånet: följ inte ungs rådFörmodligen inte ett bra råd. Om båda står på lånet är ts solidariskt ansvarig att betala lånet om inte mannen gör det.
@Jahaja En till viktig punkt på alla du behöver ringa: banken. Ring dem så snart som möjligt och beskriv situationen. Be om anstånd med amortering och om det går att pausa räntebetalningarna en period (de lär adderas till totala skulden men det kan det vara värt för att få några månaders paus). Kommunens skuldrådgivare (heter det så?) kan förmodligen ge råd och berätta vilka möjligheter det brukar finnas.
Jag och Släkting står på lånet också.Edit: om du inte står på lånet: följ inte ungs råd
Jag tänker att jag ska ringa först och kolla lite allmänt. Kan man vara anonym?Den sortens brott går mig veterligen inte att anmäla på hemsidan.
Visa bifogad fil 177943
Jag tänker att det hjälper att skicka in papperna, de kommer att stämplas med datum när de kommer in och från det datumet kollar man på in utgifter samägda saker etc när det sedan bodelas. Så saker han gör efter det tex säljer av något etc kommer att dras från hans del av samägandet. Ju fortare du skickar in desto fortare kan även vårdnad och sådant börja hanteras. Så länge du avvaktar så lever du ju bara i limbo, du kommer varken framåt eller bakåt.Och räknas det då som att vi inte är gifta från den dagen jag skickar in handlingarna?
Då är det bästa att betala, men få in skilsmässopappren så det dras från hans del av bohaget när det bodelas.Jag och Släkting står på lånet också.
Ja det är ju bara att inte säga sitt namn när man ringer. Det brukar däremot vara knepigt att vara anonym i efterhand. Med det sagt tycker jag inte du ska vara anonym, du behöver att polisen gör anteckningar som visar på hans hot ifall något händer. De ska ha ditt namn där så de är medvetna om att det finns en hotfull situation, för din och barnens skullJag tänker att jag ska ringa först och kolla lite allmänt. Kan man vara anonym?
Om det går skulle jag helst vilja visa smsen för en utredare på polisen INNAN jag beslutar mig om anmälan eller inte.
Om man anmäler något som polisen inte bedömer är något brottsligt så läggs det ner direkt. Så du kan låta dem avgöra. Tvärtemot vad man tror får den man polisanmäler inte något besked om det ifall polisen inte startar en förundersökning (? rätt begrepp?). När närstående helt oskyldigt (fel person) blev indragen i anmälningshärva fick hen bra stöd av polisen. De berättade bl a att de får mängder av oriktiga anmälningar och omöjligt skulle hinna med att kontakta alla som blir anmälda. Närstående fick veta av den som anmält, inte polisen.Jag tänker att jag ska ringa först och kolla lite allmänt. Kan man vara anonym?
Om det går skulle jag helst vilja visa smsen för en utredare på polisen INNAN jag beslutar mig om anmälan eller inte.
Du kan ringa anonymt och ställa en generell hypotetisk fråga (”är det här ett hot?”).Jag tänker att jag ska ringa först och kolla lite allmänt. Kan man vara anonym?
Jo det är ett utmärkt råd.Förmodligen inte ett bra råd. Om båda står på lånet är ts solidariskt ansvarig att betala lånet om inte mannen gör det.
Och inte ens då får man veta.Exet måste själv kontakta polisen och fråga. Själv får man ett brev från polisen som bekräftar anmälan.
Anledningen till att man inte informerar alla som anmäls för brott handlar INTE om att man inte har tid att kontakta misstänka personer eller att det finns massa okynnesanmälningar. Det är för att det skulle förstöra 9 av 10 utredningar om de misstänkta omgående fick veta att de är anmälda. Ska vederbörande inte omgående gripas/anhållas finns det ett antal åtgärder att ta innan det är dags att höra misstänkt och delge misstankar. Således lämnar inte polisen ut information om att man är misstänkt heller bara för att man ringer och frågar.De berättade bl a att de får mängder av oriktiga anmälningar och omöjligt skulle hinna med att kontakta alla som blir anmälda. Närstående fick veta av den som anmält, inte polisen.
Det är alltså riskfritt att anmäla av den anledningen. Bara de som du berättar för får veta det. Exet måste själv kontakta polisen och fråga.