Att leva med en döv hund?

Jag belönar med godis och har alltid gjort :) leksaker blir han för triggad av...
Om vi gör något på håll så kan jag applådera (😂) tänker att han ser handrörelserna iallafall!
Så du har inget speciellt berömtecken förutom applådera? Det gör nog jag också nu när jag tänker efter. Applåderar och slår mig på knäna tror jag 🤔 När jag vill försöka ha igång lek gör jag lekinvit som en hund och det funkar för det mesta men hon är fortfarande osäker i lek och hon släpper genast leksaker om jag gör minsta ansats till att vilja vara med. Hon har troligen aldrig fått lära sig att leka, söka ögonkontakt eller få beröm för jag har fått jobba stenhårt med det.
Och så går jag och säger ”bra”, ”vad du var duktig!” osv på promenaderna 😂😂
Du kan ju använda en liten lampa på samma sätt som en klicker. Blinka till med en ficklampa eller liknande som signal.
Åh vad smart! Det ska jag absolut testa! Det kanske kan funka på Poppy också som är rädd för klickerljudet.
https://teckensprakslexikon.su.se/ord/00086
Det var ett enkelt och bra tecken men hon håller oftast blicken lågt så det kommer nog inte att funka vid trickträni
 
@Lyan Nä, men belönar ändå mest bara med godis, har funkat allra bäst 😊
Oki 🙂 Jag använder Pärlas vanliga mat då hon inte får äta något annat och det är ju tyvärr bara måttligt intressant och hon tröttnar mycket snabbt men vi håller på med sitt och nosduttar i korta sessioner. Nosduttar verkar hon ha kopplat rätt så bra men det är svårt att trycka dit godis i rätt ögonblick utan att störa själva nosdutten 😅 Sitt tycker hon inte alls om men det går låååångsamt framåt
 
Oki 🙂 Jag använder Pärlas vanliga mat då hon inte får äta något annat och det är ju tyvärr bara måttligt intressant och hon tröttnar mycket snabbt men vi håller på med sitt och nosduttar i korta sessioner. Nosduttar verkar hon ha kopplat rätt så bra men det är svårt att trycka dit godis i rätt ögonblick utan att störa själva nosdutten 😅 Sitt tycker hon inte alls om men det går låååångsamt framåt

Totte går på specialfoder, men klarar godiset i små mängder iallafall :) vad är det för special hon äter?
 
Smeta ut på plåt och toka i ugnen. Sen skära/bryta i småbitar kanske kan funka?
Det skulle kanske kunna funka! För det är alldeles för mjukt och kladdigt för att kunna forma något mindre än köttbullestorlek och till och med det är svårt (brukar frysa i lagom kongstorlek)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 199
Senast: Acto
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 069
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp