På första frågan; kan man säga att "jag hatar dig" till någon man älskar. Ja absolut. Ordet är väldigt olika laddat för olika personer och som någon sa finns det olika bråkkulturer. Jag jag råkat ut för att min partner har sagt det till mig, fast han uttycke att han hatade och älskade mig på samma gång. Jag tog inte alls illa vid mig, vi hade ingen historik av att jag "var mamma" åt honom. För honom var det bara tufft att inse att vi inte var kompatibla, och han är en person som har hett temperament (utan att ha några tendenser att bli våldsam). Ganska omogen och passionerad alltså.
På din andra fråga som kommer mellan raderna är att det finns bättre fiskar i sjön. Gnällspikar är enorma energislukare. Var tillsammans med någon som boostar din energi, om det är vänner eller partner kvittar. De som gör att man blir dränerad ska man hålla inrutade på korta besökstider. Som en dryg släkting eller jobbig kollega. Inte som partner.
På din andra fråga som kommer mellan raderna är att det finns bättre fiskar i sjön. Gnällspikar är enorma energislukare. Var tillsammans med någon som boostar din energi, om det är vänner eller partner kvittar. De som gör att man blir dränerad ska man hålla inrutade på korta besökstider. Som en dryg släkting eller jobbig kollega. Inte som partner.