Ju längre du drar ut på separationen - desto äldre blir duSnälla ge mig solskenshistorier att livet inte är hopplöst som 35 år och singel att man kan börja om och träffa rätt. Vi har varit tillsammans i 3 år och jag känner jag har tappat så mycket av mitt liv av att inte tänka på mig själv och att leva på hoppet de ska bli bättre. Men jag vill inte bli bitter å ångra mig om jag står ut flera år till och de tar slut senare. Jag drömmer liksom om andra män, och blir avundsjuk när jag hör hur mina vänners pojkvänner. Jag önskar hitta någon som ger lika mycket tillbaka som jag ger. Ibland kan jag tänka jag önskar han gjorde lika mycket för mig som jag gör för honom. Han klagar också på att jag aldrig vill ha sex längre. Trots jag sagt till han att jag behöver närhet även när man inte har sex. En puss en kram när man åker till jobbet. Så min lust har försvunnit med honom men jag fantiserar om andra för hans beteende gör han ful i mina ögon.
Tycker du radat upp tillräckligt för att bevisa att han inte gör ditt liv bättre.
För mig är det definitionen av en bra relation. Att partnern gör ens liv bättre.
Ta tag i detta. Så åren inte bara går.
(talar av egen erfarenhet.)