Att säga att man hatar någon för att man är arg?

Bukefalos 30 år!

Jag brukar tänka att om någon säger den ska förändra sig i ett sånt här läge gör den inte det för att den vill förändra sig. Dvs inte för att han vill behandla dig bättre. Utan enbart för att han inte vill bli ensam dvs av egoism. Om han inte ville bete sig illa så hade detta kommit från honom eller aldrig skett.

Tiden har gått och han bönade och bad att ge han en chans till. I en månad visade han verkligen att han ville ändra sig. Hjälpte till i hemmet osv. Sen blev han som vanligt igen, arg, irriterad, lämnade disk överallt osv. Vi hade ett stort bråk imorse där jag sa att jag inte orkar leva såhär med någon som ständigt går runt och är arg att han borde söka hjälp. Han vände sen på de och sa att det är jag som inte har förståelse för han å hans företag, att jag haft sovmorgon hela påsken medans han inte fått en enda för han gått ut med sin hund på morgonen (en jakthund som kräver detta, mina bara sover med mig), att han tycker jag skulle erbjudit mig att gå upp tidigt och tagit hans hund för att visa att jag bryr mig om hans företag. Men inte en enda dag har han under påsken velat göra något med mig utan enbart varit i garaget dag å natt å meckat med sin företagsbil. Han säger de inte finns någon kärlek mellan oss och att jag vill ha en man som slänger pengar runt mig. Att han gett mig så mycket saker men som jag inte uppskattar, typ delat till min bil osv. Jag ska på visning på söndag på en bostadsrätt och känner jag inte kommer ge fler chanser utan måste ta tag i mitt eget mående. Jag känner mig helt oattraherad av honom och har inte velat ha sex, och de tar han upp att de bara är han som visar de, men så sa jag när du inte är snäll så dör min lust och jag känner inte för de. Då menar han på att jag fejkat och lådsas njutit. Sen drar han upp att jag måste söka hjälp för jag tänker bara på mig själv och jag inte kan tänka själv, utan han får göra allt i huset osv. Men han glömmer snabbt att jag sköter allt ihemmet som mat diska städa. Visst han fixar i garaget och har byggt en hundgård som han är sur för jag inte vill betala hälften för (han har lagt 40 000) på denna och det är ENBART hans jakthund som vill va där inne. Min hund har varit där 2 ggr och då tycker han att jag också använder denna.

Hoppas bara jag kan lösa att ekonomiskt och att han kan köpa ut mig att jag inte går minus på att jag bott med honom i lite mer än ett år. Vill ju ha tillbaka de jag lagt in i huset så jag kan köpa mig en lägenhet istället.

Sen har jag häst inhyrd på detta, men den lägenheten jag ska titta på är bara 10 min från hästen, har 25 min att köra idag.

Sen blir jag 36 i år. Är så rädd jag förblir ensam och inte kommer få barn någonsin men samtidigt kan jag inte se han som pappa till mina barn med den ilskan han har och de tålatmodet han inte har..

Jag levde många år i en toxisk relation. Det tog tid att lämna pga rädslan att bli ensam för alltid. När jag väl lämnade var det en sån otrolig lättnad och jag stormtrivdes i mitt eget boende. Ett halvår senare träffade jag min drömman. Ångrar alla år jag slösade bort i en värdelös relation. Lämna nu!!!

Hoppas bara jag kan lösa att ekonomiskt och att han kan köpa ut mig att jag inte går minus på att jag bott med honom i lite mer än ett år. Vill ju ha tillbaka de jag lagt in i huset så jag kan köpa mig en lägenhet istället.
Har du fått huset värderat?
Är han inte beredd att ge det du vill ha för din del så får det väl säljas på öppna marknaden.
Stå på dig! Framtiden väntar på dig!

Sen blir jag 36 i år. Är så rädd jag förblir ensam och inte kommer få barn någonsin men samtidigt kan jag inte se han som pappa till mina barn med den ilskan han har och de tålatmodet han inte har..
Run girl, run! Du vill definitivt inte ha barn med en sån man, du är bunden till honom resten av livet då. Och han kan skada både dig och barnen på så många olika sätt ❤️ Leta upp en vettig man, eller åk till Danmark och bli förälder på egen hand om du vill skaffa barn i närtid

Du, om vi lägger barn helt åt sidan (menar alltså inte att du inte ska ha barn om du vill det. Utan bara att oavsett, just nu, så..) - hellre leva själv/utan partner, än att leva med en partner som gör dig ledsen och inte behandlar dig väl. Det låter som att det är dags för dig att kliva ur, stänga dörren ordentligt bakom dig och ta steget mot att öppna nästa dörr. Du är värd det! :heart

Någon som vet hur de funkar att bli utköpt? Har bara bott här i 14 m. Vi har typ inte gjort något på huset så tror värdet ligger likande. Vi äger 50/50. Vill gärna ha tillbaka de jag har lagt. Men vet inte om de kommer bli så 😩 har lagt 145 000 kr var i insats. Huset pris 1,7.

Någon som vet hur de funkar att bli utköpt? Har bara bott här i 14 m. Vi har typ inte gjort något på huset så tror värdet ligger likande. Vi äger 50/50. Vill gärna ha tillbaka de jag har lagt. Men vet inte om de kommer bli så 😩
Beror helt på läget. Flera fastigheter har gått ner i pris jämfört med för 14 månader sedan. Oroligheter i världen med stigande bränslepriser drar ner vad folk vågar lägga på hus.

Någon som vet hur de funkar att bli utköpt? Har bara bott här i 14 m. Vi har typ inte gjort något på huset så tror värdet ligger likande. Vi äger 50/50. Vill gärna ha tillbaka de jag har lagt. Men vet inte om de kommer bli så 😩 har lagt 145 000 kr var i insats. Huset pris 1,7.

finns mycket bra information på nätet. Här är en ganska överskådlig bra information

https://www.lansforsakringar.se/sto...mi/skilsmassa-och-separation/kopa-ut-partner/

Det grundläggande är väl att ta kontakt med bank och mäklare för värdering. Om det finns lån måste ju den som ska bo kvar också få besked från banken om denna blir accepterad som ensam låntagare.

Se till att du skaffar dig info från bank och mäklare själv så du får korrekta uppgifter. Dvs gå inte på vad exet säger, ifall han försöker fula på något vis.

Vid försäljningen med förlust, kan du få tillbaka på skatten nästa år. När du räknar förlust inkluderas pantbrev, lagfart, mäklar, Hemnet osv. Mäklaren hjälpte oss med det, så fick tillbaka 30% av förlusten

Liknande trådar

• Drunknar i sambons känslor
  • När berätta att jag vill separera?
  • Hur skulle du reagera?
  • Säga till att barn stör?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10