Att säga att man hatar någon för att man är arg?

Bukefalos 30 år!

Fick en jobbig känsla imorse och vi hade lite gnabb men sen kom vi överrens om att vi måste sluta kasta skit på varandra och försöka göra de bästa av sitsen den tid som är kvar. Vi kramade varandra och jag började gråta. Samtidigt som de känns rätt så känns de också fel och jag kommer känna saknad men vet att ingen av oss är på en bra plats. och jag hoppas nu han fokuserar på sig själv och tar tag i sitt mående som han har sagt så får vi se vad framtiden kan utvisa.

Fick en jobbig känsla imorse och vi hade lite gnabb men sen kom vi överrens om att vi måste sluta kasta skit på varandra och försöka göra de bästa av sitsen den tid som är kvar. Vi kramade varandra och jag började gråta. Samtidigt som de känns rätt så känns de också fel och jag kommer känna saknad men vet att ingen av oss är på en bra plats. och jag hoppas nu han fokuserar på sig själv och tar tag i sitt mående som han har sagt så får vi se vad framtiden kan utvisa.
Jag tänker att det är helt naturligt att känna en massa känslor i det här läget, det är helt normalt och okej. Det kan vara rädsla för att bli själv, hur ska det bli nu? Och saknad eller sorg över att det inte blev som du hoppats. Eller annat. Men när det gått lite tid och allt har lagt sig kommer det kännas bättre.

Ikväll bröt helvetet löst. Han bad om ursäkt för allt han kallat mig i morse och tog på sig de mesta varför de tog slut. Ikväll skulle vi åka å byta min däck och vi hade hundarna hemma å satt upp kameran för hundarna. Ber han hålla min telefon medans jag backar ur för att se att min hund inte är stressad. Då ser jag han börjar skrolla i min mobil och han har läst allt jag skrivit med en kompis idag där jag kräkt av mig om hans ursäkt och vårt tjafs vi hade när han kom hem. Hon hade skrivit att han har psykiska problem bla. Han blir helt galen och säger jag ska ut på onsdag när jag har fått mina pengar att han skiter i vilket. Sen vänder jag hemåt igen för jag vill inte med till garaget längre för han har redan sagt han vägrar ta på mina däck.

Väl hemma så har jag mina nyklar inne å de är låst å då säger han de skiter jag i du kan va ute. Varav jag ställer mig bakom hans bil å får hota med att knäcka hans vinge om han inte öppnar huset. Han öppnar och säger jag kan börja packa för jag ska inte bo med en psykopat.

Jag är helt i chock. Att han för de första tycker de är ok att gå igenom min telefon?

Vad jag förstår när jag söker på det kan han om bodelningen är klar på onsdag "vräka dig" men han har inte rätt att slänga ut dina saker (egenmäktigt förfarande).
Vi har tidigare kommit överens att jag flyttar 1/6 men efter han läste i min mobil så har jag inte ens en vecka på mig.

Vi har tidigare kommit överens att jag flyttar 1/6 men efter han läste i min mobil så har jag inte ens en vecka på mig.
Om det finns uppskrivet nånstans så är du safe tänker jag. Besittningsskyddet är starkt. Men jag killgissar lite här.

Men, med tanke på hans beteende så kanske det vore skönt att inte bo med honom?

Om det finns uppskrivet nånstans så är du safe tänker jag. Besittningsskyddet är starkt. Men jag killgissar lite här.

Men, med tanke på hans beteende så kanske det vore skönt att inte bo med honom?
Jag kan hitta någonstans att bo men problemet är alla mina grejer :) Men han har väl lugnat sig lite idag men tycker fortfarande jag är en skit, och att han inte litar på mig. Att de kommer ta tid för honom att lita på mig igen, att han måste se att jag ångrar mig osv.

Jag kan hitta någonstans att bo men problemet är alla mina grejer :) Men han har väl lugnat sig lite idag men tycker fortfarande jag är en skit, och att han inte litar på mig. Att de kommer ta tid för honom att lita på mig igen, att han måste se att jag ångrar mig osv.
Jag hade hyrt ett förråd tills du får lägenheten om det finns i din närhet. Det kostar inte så mycket. Hade inte något ha kvar grejerna utan att bo där.

Flytta så fort som möjligt och avbryt kontakten när allt är klart. Stora red flags på honom. Finns noll anledning att fortsätta ha kontakt med en man som beter sig som honom.

Men varför skulle du ens ha någon typ av relation med han alls efter att ni brutit upp. Han verkar ju verkligen inte vara någon kul person.

Han hotar att jag ska vara ute nästa vecka annars kastar han ut alla mina grejer. Har han rätt att göra så enligt lag?
Nej. Om du är folkbokförd på adressen så är det ditt hem och han får inte slänga ut dig eller ditt bohag. Han måste isf begära handräckning av Kronofogden men det är rätt krångligt.

Frågan är om han är på väg att gå över gränsen och göra sig fysiskt illa. Är nog bra om du, som redan skrivits, hyr ett förråd och flyttar dina saker och dig själv asap.

Största risken för våld mot kvinnor är just vid separation.

Liknande trådar

• Drunknar i sambons känslor
  • När berätta att jag vill separera?
  • Hur skulle du reagera?
  • Säga till att barn stör?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat