Att säga att man hatar någon för att man är arg?

Bukefalos 30 år!

Om du har möjlighet: hyr ett förråd, gör klart bodelningen, ta rubbet (allt som är ditt efter bodelningen - möbler, småsaker, personliga tillhörigheter.. verkligen alla dina saker) och förvara i förrådet tills du får tillträde till ditt nya boende. Om du och hunden har möjlighet att bo nånstans så länge. Sen kan du blocka honom om du vill, då är ni klara.

Du, this too shall pass. Det blir bra :heart .

Problemet är att jag har häst med å vänner med familj som jag ev kan sova hos är långt ifrån hästen. Funderar dock att börja packa å ställa alla mina möbler i ett rum. Han vill endå inte ha mina möbler så de kan säkert stå där tills flytt..

Problemet är att jag har häst med å vänner med familj som jag ev kan sova hos är långt ifrån hästen. Funderar dock att börja packa å ställa alla mina möbler i ett rum. Han vill endå inte ha mina möbler så de kan säkert stå där tills flytt..
Det finns helt säkert en flyttfirma eller annat liknande som kan hålla dina möbler i lager en kortare tid, eller som andra skrivit någon typ av korttidsförvaring. Sedan hade jag mycket hellre hyrt in mig på en camping eller liknande (billigt i lågsäsong) än att stanna i samma boende som mannen du beskriver. Ta tillfället i akt helt enkelt!
Hör av dig till vänner och beskriv situationen så ska du se att de ställer upp.

Det finns helt säkert en flyttfirma eller annat liknande som kan hålla dina möbler i lager en kortare tid, eller som andra skrivit någon typ av korttidsförvaring. Sedan hade jag mycket hellre hyrt in mig på en camping eller liknande (billigt i lågsäsong) än att stanna i samma boende som mannen du beskriver. Ta tillfället i akt helt enkelt!
Hör av dig till vänner och beskriv situationen så ska du se att de ställer upp.
Håller med!
Jag har tex haft mitt källarförråd tomt ända sedan jag flyttade in för fem år sedan. Nu står min väns hela bohag där nere efter att de separerat. Perfekt. Och ett utrymme jag ändå aldrig använde!
(Hon hade också gärna fått bo här men löste det på annat sätt ❤️)

Håller med!
Jag har tex haft mitt källarförråd tomt ända sedan jag flyttade in för fem år sedan. Nu står min väns hela bohag där nere efter att de separerat. Perfekt. Och ett utrymme jag ändå aldrig använde!
(Hon hade också gärna fått bo här men löste det på annat sätt ❤️)
Precis, folk är hjälpsamma. Jag har haft mitt bohag hos en bekant ett tag (som jag inte ens stod särskilt nära). Och själv lånade jag ut plats hos mig när min hästägare gick igenom en separation tills hon kom på fötterna igen.

Nej. Om du är folkbokförd på adressen så är det ditt hem och han får inte slänga ut dig eller ditt bohag. Han måste isf begära handräckning av Kronofogden men det är rätt krångligt.

Frågan är om han är på väg att gå över gränsen och göra sig fysiskt illa. Är nog bra om du, som redan skrivits, hyr ett förråd och flyttar dina saker och dig själv asap.

Största risken för våld mot kvinnor är just vid separation.
*göra dig fysiskt illa, skulle det stå.

När min släkting separerade från en elak man så blev mycket saker kvar, eftersom hon inte vågade/fick hämta dem.
När jag flyttade långt bort tänkte jag att jag kan lämna en del hos mina föräldrar. Det har jag ångrat stort i efterhand för nu är det inte möjligt att få mina saker därifrån. Grubblar över det varje dag. Varför tog jag inte med allt på en gång?

Så enligt min erfarenhet så är det bäst att flytta allt direkt, senare kan det hända saker som gör det omöjligt. Så fort du skrivit dig på annan adress så är inte ert hus ditt hem längre, då kan han byta lås och vägra släppa in dig. Då behöver du kfm:s hjälp att få dina saker därifrån. (Även om du fortfarande äger del av huset så har du inte rätt att gå in där utan lov, om du är skriven nån annanstans).

Han vill inte ha dina möbler nu men vad som helst kan hända senare, han kanske flippar och slänger/bränner dina saker, eller ännu värre, blir hotfull och våldsam mot dig.

Nu börjar han snacka om att ta in en städfirma för flyttstädning och att jag ska betala hälften (trots han bor kvar), Jag sa absolut inte, utan jag kommer städa innan jag flyttar men inte som flyttstäd, då han ska bo kvar? Han säger att han har pratat med en jurist att de är helt ok för han att slänga ut mig 1 maj men att han är snäll och låter mig bo kvar till 1 juni...

Nu börjar han snacka om att ta in en städfirma för flyttstädning och att jag ska betala hälften (trots han bor kvar), Jag sa absolut inte, utan jag kommer städa innan jag flyttar men inte som flyttstäd, då han ska bo kvar? Han säger att han har pratat med en jurist att de är helt ok för han att slänga ut mig 1 maj men att han är snäll och låter mig bo kvar till 1 juni...
Det är en bodelning inte en flytt där en hyresgäst avflyttar eller som när man byter ägare. Du kan bara ta dina grejer och lämna, det finns inga krav på någon flyttstädning vid separation. Han verkar inte ha alla hästar hemma.

Jag tycker att du själv ska kolla med en jurist hur pass mycket sanning det finns i det. Han kan hitta på eller ha missförstått det som sagts. Vid såna här situationer är det alltid bäst att själv kolla upp fakta.

Har du fått huset värderat?
Är han inte beredd att ge det du vill ha för din del så får det väl säljas på öppna marknaden.
Stå på dig! Framtiden väntar på dig!
Köpte ut mitt ex, han begärde en summa som var dubbelt mot vad han skulle ha egentligen enligt värderingar. Men människan är oresonlig och pengar är pengar så kände att mitt välmående var viktigare än att behöva gå den långa vägen via rättsystemet osv. Det är ett år sen nu när jag inte klarade av mer att leva med någon som verkligen kunde vända på en sekund och bli arg för något man sa, gjorde eller som han upplevde var fel. Jag har kvar alla hans saker i huset. Människan skaffade en lägenhet och tog inte ens med sig sina kläder. Så har ett helt rum med arvegods, kläder osv som inte är mitt. Vet inte vad han tänker med, att det är ett sorts straff?

Så lämna så fort som möjligt. Vi ska inte behöva vara en förälder åt vår vuxna partner, vi ska inte behöva vara den som regulerar en vuxen människas känslor bara för att den inte kan göra det själv och inte kan söka hjälp för detta.

oh, Hej! Jag vet att du läser det här! (Han vet mitt användarnamn) kan du SNÄLLA komma och hämta dina saker? Vet inte vad du håller på med, men du beter dig som en obstinat tonåring… som vanligt……/Mandy

Köpte ut mitt ex, han begärde en summa som var dubbelt mot vad han skulle ha egentligen enligt värderingar. Men människan är oresonlig och pengar är pengar så kände att mitt välmående var viktigare än att behöva gå den långa vägen via rättsystemet osv. Det är ett år sen nu när jag inte klarade av mer att leva med någon som verkligen kunde vända på en sekund och bli arg för något man sa, gjorde eller som han upplevde var fel. Jag har kvar alla hans saker i huset. Människan skaffade en lägenhet och tog inte ens med sig sina kläder. Så har ett helt rum med arvegods, kläder osv som inte är mitt. Vet inte vad han tänker med, att det är ett sorts straff?

Så lämna så fort som möjligt. Vi ska inte behöva vara en förälder åt vår vuxna partner, vi ska inte behöva vara den som regulerar en vuxen människas känslor bara för att den inte kan göra det själv och inte kan söka hjälp för detta.

oh, Hej! Jag vet att du läser det här! (Han vet mitt användarnamn) kan du SNÄLLA komma och hämta dina saker? Vet inte vad du håller på med, men du beter dig som en obstinat tonåring… som vanligt……/Mandy
Om du tagit hand om hans saker i ett år har du ju fullgjort din vårdplikt, så jag tror du kan göra dig av med dem. Ring KFM och be om råd. Kanske kan du sälja allt till nån auktionsfirma.

Om du tagit hand om hans saker i ett år har du ju fullgjort din vårdplikt, så jag tror du kan göra dig av med dem. Ring KFM och be om råd. Kanske kan du sälja allt till nån auktionsfirma.
Han flyttade ut och adressändrade på min födelsedag (symboliskt och fint va, helt och hållet bara ett sammanträffande) och det var i juli förra året. Men sen skulle det bråkas och trilskas så det ekonomiska och utköpet var klart i december. Så får väl hålla i skiten tills dess i alla fall.

Han flyttade ut och adressändrade på min födelsedag (symboliskt och fint va, helt och hållet bara ett sammanträffande) och det var i juli förra året. Men sen skulle det bråkas och trilskas så det ekonomiska och utköpet var klart i december. Så får väl hålla i skiten tills dess i alla fall.
Du får meddela ett rimligt slutdatum och att du dagen efter det kommer lämna det till t.ex Röda korset eller återvinningen.

Men vårdplikten är väl 3 eller 6 månader bara? Inte ett år. Och det borde räknas från att han flyttade ut.

Liknande trådar

• Drunknar i sambons känslor
  • När berätta att jag vill separera?
  • Hur skulle du reagera?
  • Säga till att barn stör?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?