Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är 66 år. Tror du inte jag använt de flesta tandkrämer som finns på marknaden?Prova en annan tandkräm
Jag tycker inte det är det minsta äckligt att inte skölja efter tandborstning
Dentosal? Smakar mer salt än mint.Jag är 66 år. Tror du inte jag använt de flesta tandkrämer som finns på marknaden?
Det vet väl inte jag hur ska jag veta detJag är 66 år. Tror du inte jag använt de flesta tandkrämer som finns på marknaden?
Kan vi reda ut detta?
Detta har jag hört förr men fattar verkligen inte? Hur ska man kunna ha munnen full av mintsmakande lödder? Det smakar ju tandkräm i timmar - som de gånger jag sköljt slarvigt.
Jag sköljer för annars är det äckligt. Att ha munnen full av något, näe blä.
Har en bott med egen brunn och varmvattenberedare så lär man sig snabbt att stänga av! Å det sitter i fortfarande trots boende i radhus.![]()
Samma här. Också egen varmvattenberedare och egen borrad brunn och stänger inte heller av vattnet när jag duschar.Eh, nej....? Jag har bott så i sammanlagt 18 år av mitt liv, har aldrig stängt av duschvattnet för att tvåla in kroppen eller schamponera håret och kommer aldrig att göra det heller. Det är ett aktivt val från min sida - jag kan av energibesparingsskäl tänka mig att dra ner på inomhusvärmen och leva i ett ganska svalt hus (samt elda med ved som komplettering) men min dusch rör ingen, liksom. Jag duschar varmt och relativt länge (men inte varje dag) utan att stänga av vattnet och det är en vardagslyx jag tänker fortsätta unna mig. Egen brunn och egen varmvattenberedare så jag betalar ju för det själv och har eget ansvar för att brunnen inte sinar.
Det tar inte mig 10 sekunder helt enkelt. Jag tvättar inte håret speciellt ofta och använder schampo i klossform eller aleppotvål. Det tar tid att få in schampot i hårbotten helt enkelt och jag tar mer schampo nu och då i processen. Men även när jag hade flytande schampo skulle det gått åt väldigt väldigt mycket för att det skulle ta tio sekunder.Men vad gör du när du schamponerar håret? Duschar du inte samtidigt då? För mig tar nog schamponeringen max 10 sekunder, och jag duschar ju samtidigt kroppen så inget slöseri med vatten där....Tvåla in kroppen gör jag inte heller. Den får bli ren av schamporesterna helt enkelt. Jag duschar ju varje dag.
Jag har börjat skölja igen, jag tål typ inte ens att ha tandkrämen i munnen hela natten, det bränner. Jag lät bli pga vad tandläkaren sa under ngra år men det blir verkligen inte bra.Kan vi reda ut detta?
Detta har jag hört förr men fattar verkligen inte? Hur ska man kunna ha munnen full av mintsmakande lödder? Det smakar ju tandkräm i timmar - som de gånger jag sköljt slarvigt.
Jag sköljer för annars är det äckligt. Att ha munnen full av något, näe blä.
Ja, det vet jag.Om du sköljer så sköljer du bort fluoret som ska vara kvar och göra sitt jobb för att skydda tänderna.
Jag har också i mer vatten nu och då i schamponeringen men stänger av kranen varje gång. Å andra sidan håller jag alltid i duschen, så jag måste ju stänga av den för att lägga den ifrån mig. Att ha duschen sittandes fast uppe är alldeles för kallt, om man inte är på hotell och har ett sådant stort regnmunstycke, men det har varit för lite omph i dem också.Jag har snålspolande kranar, och sen de installerades har vi haft så mycket problem med att det blir stopp i rören att vi istället måste spola varmvatten aktivt för att få undan tandkräm och annat som ger beläggningar i rören.Stänger reflexmässigt av när jag borstar tänderna ändå.
Schamponera håret är en process där jag jobbar ner schampo tillsammans med vatten för att komma till hårbotten, kan inte se hur jag skulle göra det med kranen avstängd? Har högkoncentrerat schampo och tjockt hår, skulle jag inte aktivt skölja ner schampot i hårbotten skulle ju bara ytan bli tvättad. (Behöver munstycke med högt tryck också. Kan i regel inte tvätta håret på så många andra ställen än hemma pga det.)
Har ni som inte sköljer kvar tandkrämen länge i munnen? Timmar?
Jag spottar ut löddret efter att jag låtit det skölja över alla tänder. Tycker att smaken sitter kvar i max en timme.Ja, det vet jag.
Bara undrar hur man klarar det. För mig stannar löddret kvar längst bak i munnen många timmar.
Jag dricker någon klunk vatten istället för att skölja. Min tandläkare säger att det är ok, bättre än att skölja och spotta.Ja, det vet jag.
Bara undrar hur man klarar det. För mig stannar löddret kvar längst bak i munnen många timmar.