Bukefalos 28 år!

Att välja hingst...

Sv: Att välja hingst...

Ett tips är Jazz-avkomman Wilton 1137. Han har bra trav och galopp, men något sämre kvalitet på skritten. Han är 167 cm, och iom att detta är hans första år i avel är det ju lite svårt att säga vad han ger för storlek.

Vågar inte lägga Jazz på mitt sto.. tyvärr annars lämnar Jazz fina hästar!
 
Sv: Att välja hingst...

Vi har ett ettårigt sto efter Johnson(som e efter jazz).
Hon är ganska så stor för att vara ett år och har jätte bra gång!
Tuvärr är hon jätteful...Halsen sitter inte så jätte bra men det kan man bygga upp med muskler sen...
Huvedet är inte heller så vackert:angel: men vi får hoppas hon med tiden blir lite mer "bildskön"...
 
Sv: Att välja hingst...

Highlight då? Han är pappa till min unghäst så han måste naturligtvis vara super :angel:. Allvarligt så har han lämnat många bra hästar och nedärver framförallt bra psyke.
 
Sv: Att välja hingst...

Hingsten De Noir kanske vore något, högrest, ädel med bra gångarter.:idea:
 
Sv: Att välja hingst...

Danzas 1058 är en hingst som jag bara har sett trevliga avkommor efter.
Har en 2 åring e hono m i stallet nu och gången kan man verkligen inte klaga på, suverän trav och galopp och lynnet :love: trevligare unghäst har jag aldrig mött innan.
Otrolig cool att hantera osv men showig och vacker att se på ändå.
 
Sv: Att välja hingst...

Tja, just nu har det varit så mycket så att jag inet ens har hunnit fundera. Men A Dandy Man ligger fortfarande bra till:angel:
 
Sv: Att välja hingst...

Vet du vad, jag vet inte om jag skulle vilja lägga just A Dandy Man på Miranda - inte för att jag har något emot honom! (vi måste snacka mer detaljerat om dte sen ;) ), men Amiral är enligt mig något du ska passa dig mkt noga för att lägga på henne :angel: (är ju redan i andra led!)
 
Sv: Att välja hingst...

Var precis ute på google o tittade på hingsten Stedinger (e.Sandro Hit :d ), pappan till ett sto jag förhoppningsvis kommer på på tillridning och hittade en annan hingst där med, Status Quo :love: e.Stedinger. Shisses vad läcker han är!! Googla på Stedinger o bilderna så hittar du honom :love:
 
Sv: Att välja hingst...

A Dandy Man är nog alldles för mastig för Miranda. Han är inte särskilt lätt nu som ung och kommer troligen inte att bli lättare med tiden.

Har du kollat på Herzensdieb? Sök på honom på avel, tror att det ligger rätt fina bilder på honom från Cyllene.
 
Sv: Att välja hingst...

Om First Wish finns kvar när Miranda ska betäckas så tycker jag att du ska ta honom under övervägande igen. Han har ändå mkt av vad du söker, även om han inte har allt (o vem har det?). Han har lättheten framtill, bakben(även om Åke har sina åsikter om dom), gångarterna och faktiskt ett fördelaktigt yttre även om dte inte är 100 perfekt. Stor sj o verkar lämna stora avkommor (sett 3 o hört om en till där alla varit anmärkningsvärt stora från början! Så kanske inte till första betäckningen, men väl andra).

Den perfekta hingsten finns inte, man får alltid deala för att föröska få fram det bästa.
 
Sv: Att välja hingst...

Nä A Dandy Man har jag fått lägga ner efter helgen, det fick jag nästan inte för en viss person..:angel:

Men men, First Wish har jag aldrig gillat, vill ha en hingst som jag faller för...


Men men, nu är det sovdags, har blivit för mycket Vin i helgen.:idea::crazy:
 
Sv: Att välja hingst...

Om du verkligen vill sattsa på en kanon avkomma så skulle jag inte valt någon av dessa hingstarna. Jag känner inte ditt sto med jag har sett henne på tävling. Jag skulle tittat på hingsten For Compliment.
http://www.schockemoehle.com/englisch/s535144.html
Men det gäller att ligga före. En god vän till mig ringde Paul och ville skicka sitt sto till han för att betäcka m FC i sommras (då gällde det betäcka våren 2008) med allt var redan fullbokat! Så det gäller att beställa 2 år före! Så bra är han!
http://harasdulh.com/forcompliment.php
 
Sv: Att välja hingst...

En god vän till mig ringde Paul och ville skicka sitt sto till han för att betäcka m FC i sommras (då gällde det betäcka våren 2008) med allt var redan fullbokat! Så det gäller att beställa 2 år före! Så bra är han!
http://harasdulh.com/forcompliment.php

Då han är född 2004 är det ingen som vet hur bra han är i avelsboxen ännu, hur fin hingst han än är. Många av Schockemoeles hingstar har inte förärvt sig så bra som man hade hoppats.
 
Sv: Att välja hingst...

Stoet är idag 9år, kommer var 11 när hon betäcks. Hon är e: Magritte-Anart-Immer. Stofamilj 6

Hennes momor Schallet är elitpremierad och bla annat mor till Silvan, som är far till Falleur.
Miranda han en väldigt bra trav och en bra skritt, och har riktigt bra bakben, även i galoppen men fattas front i galoppen, Hon är överbyggd bak men ca 2 cm. ( kan väl även bero på dåligt foder vid uppväxt och så?)
Hon har bra benställning.
Saknar ibland lite energi. Hingsten hon ska betäckas med måste ha ett bra psyke eller rättare sagt nedärva ett bra psyke och galopp.

Jag vill också att hingsten nedärver lite större då stoet bara är 164cm.

Några tips och ideér?

Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag tror att Don Romantic eller Bocelli hade passat ditt sto bra. De jag har träffat har mycket bra temperament, särskilt Bocellis. Båda hingstarna har på de avkommor jag har sett förbättrat galoppen från stoet, vid ridning verkar de bli uppförsbackehästar speciellt i galoppen.
Jag har själv fött upp en avkomma e.Bocelli som redan som föl var i uppförsbacke trots att modern var ganska tung i fronten ( hon var lite släkt med ditt sto då även hon hade Immer i 3:e led). Nu är han 3 år och ridmässigt jättefin i formen med mycket lätthet i framdelen, framför allt i galoppen. Samma "fenomen" såg jag hos de Bocelli och Don Romantic treåringarna som gick i Flyinge i år.
 
Sv: Att välja hingst...

Spånar hej vilt.

Black Coffee Stark härstamning på båda sidor. Trevlig modell och bra gång. En kompis har en avkomma efter Coffee som är 1½ är nu, en riktig läckerbit.
 
Sv: Att välja hingst...

Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag tror att Don Romantic eller Bocelli hade passat ditt sto bra. De jag har träffat har mycket bra temperament, särskilt Bocellis. Båda hingstarna har på de avkommor jag har sett förbättrat galoppen från stoet, vid ridning verkar de bli uppförsbackehästar speciellt i galoppen.
Jag har själv fött upp en avkomma e.Bocelli som redan som föl var i uppförsbacke trots att modern var ganska tung i fronten ( hon var lite släkt med ditt sto då även hon hade Immer i 3:e led). Nu är han 3 år och ridmässigt jättefin i formen med mycket lätthet i framdelen, framför allt i galoppen. Samma "fenomen" såg jag hos de Bocelli och Don Romantic treåringarna som gick i Flyinge i år.


Vad kul att läsa för mig som betäckte m Bocelli i år! :) Men jag tycker mig också sett det på de få avkommor jag sett.
 
Sv: Att välja hingst...

Håller med Elle här.
om man vill ha bra psyke och resten, är Don Romantic riktigt bra.

Bocelli har jag bara sett en enda efter. den är liten o ganska intetsägande- 2½ årshingst.
 

Liknande trådar

Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
3 831
Senast: Novali01
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 176
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 492
Avel Ska betäcka mitt halvblodssto igen och går i tankarna att betäcka med samma hingst som jag tidigare använt. Jag gillar den första...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: tabac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp