Att vara den äldre generationen i familjen

I lördags gick min pappa bort, hastigt men inte oväntat.
Det fick mig börja tänka på att snart är jag äldst i familjen. Det känns väldigt märkligt att tänka på. Jag känner mig ju inte gammal? (iallafall inte mentalt, kroppsligt är en annan sak :cool:)
Mamma har Altzaimers och börjar också tackla av, har en moster kvar i livet men sen är alla mina farbröder, fastrar och morbröder borta.
Moster är 14 år äldre än mig så jag hoppas hon i allafall håller sig på benen ett tag till.
Hur hanterar man som sagt att vara den äldsta generationen i familjen?

1681212257887.png
 

Jag har tyvärr inget svar, men jag kommer ihåg känslan jag fick när sista släktingen av mor-/farföräldrarna gick bort och jag insåg att mina föräldrar är äldsta generationen.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 451
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 874
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 995
Senast: Voeux
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp