Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Är du verkligen säker på det? Så fort du nämner mat här är det att du inte orkar tillaga något och det är många omnämnanden så även om du äter bra en dag verkar det påverka dig mycket i långa loppet att din kropp inte får tillräckligt med bensin.
Hmm, ja kanske det. Jag ser alltid till att få i mig något slags näring även om det inte är lagad mat eller varierat. Dricker en näringsdryck när jag inte orkar äta eller tar något jag inte behöver anstränga mig för att få i mig.

Jag orkar inte laga mat mer än på sin höjd göra stuvade makaroner eller koka ris. Knappt det.

Jag har köpt hem ingredienser till min favoritmat som är Korma men jag orkar inte öppna tetrorna med bönor i. Jag orkar inte rikta tugga mat heller så flingorna måste ligga i soyamjölken tills dom typ faller samman.

Keso tycker jag om men då måste jag både öppna en ny förpackning och ta en sked. Min frukost jag brukar äta känns inte lockande alls.
Här låter det inte som att du oftast äter 4-5 gånger per dag? Du behöver inte redovisa allt för Buke såklart men det hela verkar inte gå ihop med att du får i dig nog.

Skulle klippa den dumma enorma gräsmattan men får inte igång gräsklipparen. Drar i snöret eller vad man nu kallar det men inget händer. Drar gång på gång. Går till slut uppgivet till grannen och frågar om hon kan något om gräsklippare men inte hon heller får igång den, vi drar och drar men nej den vill inte. Jag har ingen mer att be om råd och är trött och irriterad och fattar inte hur jag ska lösa situationen men jag skjuter på det till imorgon när jag inte rensat ogräs, storhandlat och tränat agility en timme.

Det var inte jag som var problemet, makapären är trasig. Så nu måste jag försöka få den till affären.

Nu har jag problemet att min gräsmatta blir vildare och vildare. Hade verkligen, verkligen behövt klippa gräset och fram till visningen kommer det hinna bli en djungel. Jag får inte in gräsklipparen i min lilla bil så behöver hjälp vilket är ett problem. Ett stort problem.

Skulle klippa den dumma enorma gräsmattan men får inte igång gräsklipparen. Drar i snöret eller vad man nu kallar det men inget händer. Drar gång på gång. Går till slut uppgivet till grannen och frågar om hon kan något om gräsklippare men inte hon heller får igång den, vi drar och drar men nej den vill inte. Jag har ingen mer att be om råd och är trött och irriterad och fattar inte hur jag ska lösa situationen men jag skjuter på det till imorgon när jag inte rensat ogräs, storhandlat och tränat agility en timme.
är det bensin i den?

Jag har en liten elgräsklippare men man får byta batteri 3-4 gånger om man ska klara hela trädgårdsytan som är gräsmattan. Jag är glad att inte hela tomten är gräsmatta.

Nu skulle ingen kunna säga att jag ätit för lite, jag har till och med ätit lagad mat i form av matlådor från tidigare.

Jag försöker klippa gräset mellan skurarna men på ett batteri klarade jag en femtedel. Nu är dom på laddning och jag passar på mellan regnskurarna.

Bra med batteriet som behöver laddas. Då får du ju in naturliga vilopauser :up:
Ja men jag hade två batterier men den ena laddaren fungerar inte så då måste jag vänta jätte länge ett nyladdat batteri. Tar bokstavligen en eller två dagar. Hade varit skönt att bli klar med hälften i alla fall.

Varken jag eller pappa kan hitta kvittot till motorgräsklipparen så det kan bli dyrt och det har jag inte råd med men den har gas och går snabbt, den lilla elektriska är tung och slitig att använda i min backiga trädgård.

Det var visst batteriet som var trasigt så jag får jobba på med ett. Har lyckats avverka rätt mycket faktiskt. Räcker kanske med en omgång till. Sen är det vissa ställen där det är för blött och sen måste jag trimma och det går kanske åt två batterier då med. Men jag tror jag hinner med allt idag. Vaknade vid 3 och försökte ligga kvar för min psykolog säger att jag inte ska göra massor av saker innan klockan 6 men efter bara någon kvart var det omöjligt så jag gick upp och städade istället och sen läste och bara väntade på att det skulle bli tid nog för att klippa gräset utan att störa grannarna.

Så nu har jag städat, varit ute med hundarna två gånger och klippt gräs och nu direkt ska jag gå en sväng med mormor och sen fortsätta klippa och trimma

Nu är det klart ute för idag. 4 rundor med gräsklipparen med laddtid 2,5 timmar mellan varje gång. Trimmat i trädgården också så är liten smula mör i kroppen nu. Vilar lite innan jag tar tag i saker inomhus och sen träna med hundarna också så klart.

Att gå upp vid 3 och börja städa, träna hundar , promenera, klippa gräset i 4 omgångar och sen varit igång till 21 utan mer vila än pauser för att äta var ingen bra idé. Jag var helt utmattad på kvällen och idag när jag vaknade var det som att någon slagit mig i huvudet med något hårt. Så trött och ont i huvudet, sen vid lunchtid tog jag tempen och jag har ju feber igen.

Jag har feber 2-5 dagar i veckan och har haft det sen covid, har ju post-covid och kroppen gillar inte att bli pressad. Även fast det kommer så ofta är kroppen inte invand vid det utan varje gång känner jag mig riktigt sjuk.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat