Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Att gå upp vid 3 och börja städa, träna hundar , promenera, klippa gräset i 4 omgångar och sen varit igång till 21 utan mer vila än pauser för att äta var ingen bra idé. Jag var helt utmattad på kvällen och idag när jag vaknade var det som att någon slagit mig i huvudet med något hårt. Så trött och ont i huvudet, sen vid lunchtid tog jag tempen och jag har ju feber igen.

Jag har feber 2-5 dagar i veckan och har haft det sen covid, har ju post-covid och kroppen gillar inte att bli pressad. Även fast det kommer så ofta är kroppen inte invand vid det utan varje gång känner jag mig riktigt sjuk.
Nej, att hålla igång från kl 3 på morgonen till kl 21 på kvällen är verkligen ingen bra idé för någon. Jag tänker att du måste försöka lyssna på din psykolog och försöka hålla dig till överenskomna rutiner?

Nej, att hålla igång från kl 3 på morgonen till kl 21 på kvällen är verkligen ingen bra idé för någon. Jag tänker att du måste försöka lyssna på din psykolog och försöka hålla dig till överenskomna rutiner?
Jag försöker verkligen, men krypet i min kropp om jag vaknar tidigt är svårt att komma ifrån. Jag känner mig låst och fast och det blir trångt för hundarna knuffar mig ur sängen. Jag måste fly helt enkelt, minnen sätter skräck i mig och jag är jätte rädd. Psykologen vet om allt.

Jag hade slitit som ett djur hela hela veckan och jätte intensivt för att få huset perfekt till en visning igår men mäklaren ringde och sa att ena paret mailade 10 minuter innan visningen och dom andra dök inte upp och svarade inte när hon försökte få tag på dom. Jag känner mig riktigt besviken och lite irriterad. Nya visningar är bokade och vi har sänkt priset och på nya plattformar

Jag är otroligt trött, sover i min hänggunga hela tiden, igår somnade jag där ute några timmar och vaknade vid 23. Var uppe tidigt sen för jag sov bara några timmar och mådde dåligt så jag gick ut på altanen igen och kurade ihop mig i mitt lilla fågelbo och sov en liten stund till 7, gick ut med grabbarna en sväng och sen somnade jag igen. Var ute med grabbarna igen på tomten för att se om dom ville springa, vi var ute på tomten och inte i hagen så dom kunde ju springa hur mycket dom ville men Milou ville bara rulla sig i någon hög med små mini sniglar :wtf: och Trassel ville bara leka med mig.

Nu ska vi ut igen och när boendestödet kommer går vi en långpromenad om det går.

Jag hade slitit som ett djur hela hela veckan och jätte intensivt för att få huset perfekt till en visning igår men mäklaren ringde och sa att ena paret mailade 10 minuter innan visningen och dom andra dök inte upp och svarade inte när hon försökte få tag på dom. Jag känner mig riktigt besviken och lite irriterad. Nya visningar är bokade och vi har sänkt priset och på nya plattformar
Det har ju varit pingst och långhelg så förstår att många inte kom och titta. Folk har nog inte varit hemma riktigt.

Jag VILL verkligen träna med hundarna varje dag men ibland är man ju lite/ mycket trött som idag men tränade ett pass var med dom i alla fall. Det är ju alltid( hmm nästan alltid, roligt för oss alla tre och det var det verkligen. Jag har gått en lite längre promenad med boendestöd och några korta själv plus att jag fixat pälsvården och tränat och dom har fått vara lösa flera gånger. Nu kan dom inte klaga.

Det är egentligen väldigt få dagar som dom har rätt att klaga faktiskt. Dom lever nog ett bra liv, enstaka dagar ensamma över en timme. Det rör sig om en gång i veckan och två, i månaden. Sen bara när jag åker och handlar mat. Dom får träna en eller fler gånger per dag och alla är ju inte regelrätt träningstillfällen utan bara sticker in sakerna i vardagen. Dom har mer kläder mot vad som finns i en djuraffär. Dom har möjlighet att ligga eller leka på altanen hela dagarna förutom förutom när det regnar och ofantligt mycket gos och kärlek från alla vi känner. Plus pälsvård och bad.

Det har ju varit pingst och långhelg så förstår att många inte kom och titta. Folk har nog inte varit hemma riktigt.
Det tänkte jag inte ens på. Nu står den som fritidshus istället, och kraftigt sänkt utgångspris. Om folk kommer kommer dom se att det är paradiset

Jag VILL verkligen träna med hundarna varje dag men ibland är man ju lite/ mycket trött som idag men tränade ett pass var med dom i alla fall. Det är ju alltid( hmm nästan alltid, roligt för oss alla tre och det var det verkligen. Jag har gått en lite längre promenad med boendestöd och några korta själv plus att jag fixat pälsvården och tränat och dom har fått vara lösa flera gånger. Nu kan dom inte klaga.

Det är egentligen väldigt få dagar som dom har rätt att klaga faktiskt. Dom lever nog ett bra liv, enstaka dagar ensamma över en timme. Det rör sig om en gång i veckan och två, i månaden. Sen bara när jag åker och handlar mat. Dom får träna en eller fler gånger per dag och alla är ju inte regelrätt träningstillfällen utan bara sticker in sakerna i vardagen. Dom har mer kläder mot vad som finns i en djuraffär. Dom har möjlighet att ligga eller leka på altanen hela dagarna förutom förutom när det regnar och ofantligt mycket gos och kärlek från alla vi känner. Plus pälsvård och bad.
Hundarna behöver ju verkligen inte ett träningspass varje dag. Om du vill och orkar så kör på, men ofta låter det som ytterligare en grej du "måste" orka med.

Hundarna behöver ju verkligen inte ett träningspass varje dag. Om du vill och orkar så kör på, men ofta låter det som ytterligare en grej du "måste" orka med.
Jag älskar det när jag är igång. I deppiga perioder har jag svår att komma igång. Jag har nog uttryckt mig fel om det ser ut som en börda. Det är i perioder till och med för jobbigt att tugga lite mat eller duscha så då är det svårt att komma upp och sätta igång men jag vet hur mycket bättre jag kommer må när vi är igång och det blir det. Jag älskar att träna hund. Bästa jag vet

Mina sömnproblem har nått nya höjder. Jag sover inte längre inne huset. Annars när jag haft svårt att sova har jag kunnat gå till vardagsrummet eller yogat men det räcker inte nu. Jag sover ute på altanen i min hänggunga som i ett litet fågelbo. Första gången somnade jag av en slump när jag gick ut på kvällen och satte mig där och somnade. Nu har jag gått till hänggungan från början. Försökte sova inne mellan 01-03 men stod inte ut. Panik. Så jag gick ut igen. Jag trodde att grabbarna gick in på natten men dom ligger i sina bäddar precis bredvid mig så i natt får dom ha på sig en fleceoverall och dörren är ju öppen så dom kan gå in om dom vill.

Vet inte hur jag ska hantera natten i natt. Det blåser jätte mycket men några extra filtar gör det nog överkomligt. Boendestödet igår sa att jag måste vara väldigt rörlig och vig som kan sova bekvämt i en stol. Man borde väl sova inne men jag har sån hemsk, hemsk ångest. Sitter nu också med hjärtrusningar som gör ont i bröstkorgen.

Det finns många bra grupper, som t.ex. släktforskningsgrupperna som jag är med i.
Släktforskning är intressant, i alla fall att läsa. Min faster har kollat upp på min farbror och pappas sida så långt det bara går. Som till exempel ägde min farfars farfar ett jätte stort område med ladugård och åkrar och hagar och nu har den marken blivit till ett stort koloniområde och villor.

Gården där farfar växte upp är numera en kyrkogård och kapell. Det var så fint på begravningen när prästen sa att min farfar föddes och lekte som barn och sen slöt cirkeln med att få gravsättas på samma plats.

Farfar har också berättat om det.

Jag är nervös inför natten. Vet inte om jag kan sova inne alls eller om det kan gå att förflytta mig runt här hemma, byta rum, ligga på soffan, ligga på golvet eller om jag sover ute igen. Jag kan sätta in min elektriska värmefilt vid hängstolen så jag håller mig varm i alla fall men det vore skönt att kunna sova inne i huset istället för inomhus. Det är inte helt bekvämt innan man hittar rätt ställning.

Jag är nervös inför natten. Vet inte om jag kan sova inne alls eller om det kan gå att förflytta mig runt här hemma, byta rum, ligga på soffan, ligga på golvet eller om jag sover ute igen. Jag kan sätta in min elektriska värmefilt vid hängstolen så jag håller mig varm i alla fall men det vore skönt att kunna sova inne i huset istället för inomhus. Det är inte helt bekvämt innan man hittar rätt ställning.
Har du ingen sömnmedicin du iaf blir så trött av att du inte orkar fara omkring?

Är det inte mygg och knott ute?

Kan du ta in hängstolen inne? Låter helt orimligt att sova ute i stormen. :heart Vad säger din läkare om att sömnmedicineringen inte funkar för tillfället?

Funkar hängstolen för att den ger mycket input till kroppen och hjärnan om kroppens position? I så fall kanske det går att göra kåldolme genom att slå långsidorna på täcket eller ett lakan under madrassen så den blir som en "gunga", kanterna böjs upp. Så gjorde mamma när jag inte kunde sova när jag var barn. Nu fattar jag att det nog beror på att kroppen/hjärnan behövde få bättre koll på var kroppen fanns, så den kunde släppa vaksamhet och känna sig trygg.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat