Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Imorgon ska jag på kvällspromenad med en kille. Mina hundar gillar inte nya hundar och inte hans heller så blir att hålla avstånd i början. Trassel är envis men jag hoppas att båda ska acceptera killens hund vartefter.

Ska bli roligt att få promenadsällskap och lära känna en ny person. Blir inte särskilt nervös inför att träffa någon första /andra gången (inte än i alla fall och brukar inte bli det).

Det räcker att bara vara jag. Det brukar bli bäst så faktiskt.

Och Ja angående flytten som allt började med har jag nu kontrakt på min lägenhet med stor balkong och som ska renoveras rätt mycket . Pratade med den ansvarige och påtalade behovet av en ny toalett då den nuvarande är illadäran och dom ska ta en titt på den. Idag signerade jag avtal om garageplats så jag bara kan ta hissen ner och inte behöver oroa mig om att letaplats,flytta runt, is och snö och regn spelar ingen roll när jag ska ta mig till bilen och behöver inte gräva fram bilen.

Kommer ha både tvättmaskin och torktumlare.

Min älskade hängstol kommer få plats på balkongen som var större än jag kom ihåg.

Pratade med närmsta gym om ifall jag kan köpa för pensionärspris med kortet/intyget från FK och det går bra så jag får ett jätte bra pris

Så det har löst sig bra.

Jag har rensat massor i bodarna som var fullproppade med saker. Det var mest klädboden som tog tid. Att försöka avgöra om jag kunde ha kläderna, prova, lämna till skänk och släng. Det är klart nu men kommer rensa en gång till för att sålla bort lite mer.

Jag har några kartonger kvar att gå igenom i veckan. Sen är bod tre klar och jag ska fixa det sista i bod 1. Sen gå igenom allt igen för det ser ut att vara mer än vad man får plats med i ett lägenhetsförråd så måste fundera på att sälja eller skänka ännu mer än vad jag hittills gjort men framstegen är enorma. Sen är det bara hela huset också ;)

Jag är så trött. Jag hade behövt handla men får ta annat av vad jag har hemma. Behöver snygga till grabbarna med trimmer. Det blir huvudmålet. Hade tänkt fixa i boden. Får se hur det går. Och promenad i kväll så blir nog bara trimning.

Gick upp och ut vid 4

Om du börjar fixa med saker redan kl 4 på morgonen får du nog räkna med att bli trött på dagen.
Ja men nätterna är hemska tycker jag när jag vaknar tidigt och känner att nej, jag kommer inte kunna somna om. Vissa perioder behöver jag inte vila på dagen fast jag är uppe på natten. Ibland får jag sova en liten stund på dagen.

Jag har så konstig dygnsrytm. Idag gick jag upp vid 4 och byggde ett kompostgallerstaket till balkongen bara för att se om jag har en lösning så jag inte behöver oroa mig för det och då var jag ju redan uppe i varv så att jag kunde fortsätta fixa med saker efteråt.

Men så trött utan att sova som jag var på förmiddagen var länge sen. Delar av min kropp skrek att jag måste göra något, sätta fart och var stressad och ville inte ligga ner men den andra delen hade bara kraschat helt.

Tack vare planerna för hundarna kom jag i alla fall igång. Trimmade båda och badade Milou. Han är så lugn och fin i all hantering. Bara står där man placerar honom och så kan man lyfta runt honom på alla möjliga sätt. Trassel vägrade bli trimmad i ansiktet förr och skrek och lät som att han grät och for runt så det var nästan omöjligt men nu går det bra efter lite träning, resten av kroppen är han som Milou att han bara står där man visar honom var när man trimmar eller borstar.

Nu är jag rastlös igen och kanske sätter igång att fixa lite i bodarna inför flytten. Det dyker upp sak på sak. Hur kan jag ha så mycket saker? Och varför tar det en evighet att ta hand om allt?

Är du hypoman nu?

Tänker du ska lyssna på vad din psykolog sagt om att du inte ska göra så ”intensiva” saker på nätterna. Är du vaken titta på tv eller läs en bok, gör något lugnt och ansträngande yogapass ingår inte i lugn aktivitet. Sätt inte igång projekt.

Ja men nätterna är hemska tycker jag när jag vaknar tidigt och känner att nej, jag kommer inte kunna somna om. Vissa perioder behöver jag inte vila på dagen fast jag är uppe på natten. Ibland får jag sova en liten stund på dagen.

Jag har så konstig dygnsrytm. Idag gick jag upp vid 4 och byggde ett kompostgallerstaket till balkongen bara för att se om jag har en lösning så jag inte behöver oroa mig för det och då var jag ju redan uppe i varv så att jag kunde fortsätta fixa med saker efteråt.

Men så trött utan att sova som jag var på förmiddagen var länge sen. Delar av min kropp skrek att jag måste göra något, sätta fart och var stressad och ville inte ligga ner men den andra delen hade bara kraschat helt.

Tack vare planerna för hundarna kom jag i alla fall igång. Trimmade båda och badade Milou. Han är så lugn och fin i all hantering. Bara står där man placerar honom och så kan man lyfta runt honom på alla möjliga sätt. Trassel vägrade bli trimmad i ansiktet förr och skrek och lät som att han grät och for runt så det var nästan omöjligt men nu går det bra efter lite träning, resten av kroppen är han som Milou att han bara står där man visar honom var när man trimmar eller borstar.

Nu är jag rastlös igen och kanske sätter igång att fixa lite i bodarna inför flytten. Det dyker upp sak på sak. Hur kan jag ha så mycket saker? Och varför tar det en evighet att ta hand om allt?
Jag har för mig att du har skrivit att psykologen har sagt att du inte ska kliva upp och göra saker förrän en viss tid på morgonen?

Jag vet inte vad jag är, rastlös och mycket tankar. Känner mig stressad inombords.

Varje gång jag pratat med killen jag ska träffa ikväll har jag gått upp tidigt och han säger att han gärna går en promenad tidigt på morgonen någon dag eftersom jag är vaken då och det är lugnt ute. Vet inte hur jag ska förklara att jag gör så men inte ska planera in saker vid dom tiderna för att psykologen sa 6 och även om jag har svårt att följa det känns det dumt att ha en morgon dejt vid 4 inplanerad.

Jag vet inte vad jag är, rastlös och mycket tankar. Känner mig stressad inombords.

Varje gång jag pratat med killen jag ska träffa ikväll har jag gått upp tidigt och han säger att han gärna går en promenad tidigt på morgonen någon dag eftersom jag är vaken då och det är lugnt ute. Vet inte hur jag ska förklara att jag gör så men inte ska planera in saker vid dom tiderna för att psykologen sa 6 och även om jag har svårt att följa det känns det dumt att ha en morgon dejt vid 4 inplanerad.
Detta samt att du verkar vara så varvad igen att folk har svårt att förstå vad du säger innebär nog att det är dags att kontakta psykiatrin igen.

Men jag upplever det inte som maniskt eller ens hypomant. Har skrivit stressad och rastlös och mycket tankar. Att det skulle vara mer än så har andra skrivit. Inte jag

Men jag upplever det inte som maniskt eller ens hypomant. Har skrivit stressad och rastlös och mycket tankar. Att det skulle vara mer än så har andra skrivit. Inte jag
Men du inser nog inte själv när du är påväg att bli hypoman eller manisk? Det är ju många gånger du själv inte tyckt du är det men vården och dina föräldrar märker det?

Oavsett så verkar det som du behöver en bedömning av läget så det inte skenar iväg helt.

Du måste inte alls förklara mer än att tidiga morgnar inte passar så bra för er att träffas, av olika skäl.

Känner du killen sedan innan?
Om inte så skulle jag inte gå på dejt med honom på tidig morgon eller sen kväll. Bättre att ta det när det är annat folk ute.

Känner du killen sedan innan?
Om inte så skulle jag inte gå på dejt med honom på tidig morgon eller sen kväll. Bättre att ta det när det är annat folk ute.
Vi var i ett elljusspår med många andra som var ute och gick och tränade så det kändes lugnt. Jag litar på honom. Han verkar vara totalt genomsnäll. Jag älskade sättet han pratade med sin hund, hur lugn och sansad han är, att han trots att jag var världens tråkigaste bad om att få träffas igen för en morgonpromenad för hundarnas skull eftersom det är så otroligt varmt på dagen, olidligt nästan.

Han fick mig att känna mig trygg. Jag vill ändra på mina destruktiva sidor för jag vill inte vara den personen när jag är med honom. Vill inte ha den identiteten som den ” psykiskt sjuka” fast jag tror han förstår om jag förklarar.

Men du inser nog inte själv när du är påväg att bli hypoman eller manisk? Det är ju många gånger du själv inte tyckt du är det men vården och dina föräldrar märker det?

Oavsett så verkar det som du behöver en bedömning av läget så det inte skenar iväg helt.
Men vem skulle göra den bedömningen, psykakuten skulle inte ens släppa in mig iprincip. Så långt tills det är läge. Jag är helt säker på det

Men vem skulle göra den bedömningen, psykakuten skulle inte ens släppa in mig iprincip. Så långt tills det är läge. Jag är helt säker på det
Här kan man ringa öppenmottagningen man går på och få bedömning av annan personal än ens ordinarie. Kanske är en idé att ringa mottagningen och få en akuttid där?

Tex Själv hade jag tid hos en sköterska i fredags hon bedömde läget så pass allvarligt att en läkarbedömning krävdes innan helgen så då fixades en läkartid hade inte min ordinarie jobbat hade jag fått träffa en annan.

Senast ändrad:
Tror nog faktiskt dom lätt hade gjort den bedömningen genom också journalen och ditt sätt att uttrycka dig på. Dom ser sådant. Man måste inte alltid vara på botten för att dom ska reagera, speciellt inte med din historik.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12