Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Min kropp fortsätter bete sig underligt. Jag behöver armbågskompressionsdkydd på båda armarna, skydd för knäna och har hittat några handledsskydd som jag hoppas kan hjälpa. Har ju ont i hela kroppen. I natt vaknade jag av smärta vid 4 och tänkte gå på toa men jag hade ingen känsel i vänster ben och fot,inte så där när man råkat sitta eller legat fel utan som att jag inte har ett ben alls.

På något sätt tog jag mig till badrummet men där ramlade jag omkull rätt rejält men typiskt mig bestämde jag mig för att köra på men sen när jag satte mig ner 5 timmar senare vid 9 började jag känna att jag har rätt ont i vänster fot, tittade och den har blivit svullen som en tennisboll och blå gul. Sånt känner jag inte riktigt av när jag är fullt fokuserad på saker.

Men nu när jag ska dammsuga och skura golv och gå med hundarna får vi se hur det går för nu känns foten inte så bra :(

Men innan jag kan fortsätta måste jag äta något, inte slarva.

Det du gör nu, att köra över dig själv och bita ihop så mycket att du mår dåligt, känns inte sunt alls :(

Men jag måste ju 😭 Ser inga alternativ
Jo. Det finns alternativ.

Spånar hej vilt:
* Ta städhjälp, finns många olika varianter på det.
* Mäklare och fotograf får fota utifrån de vinklar som ser bäst ut utifrån hur läget ser ut NU
*Skjuta på mäklarträff

INGET blir bättre för att DU krashar dig själv. Du är vuxen, sätt gränser efter vad som passar DIG, de får faktiskt ta och anpassa sig. Herregud det är ju DU som anlitar och har krav på mäklaren, inte tvärtom.

❤️

Det du gör nu, att köra över dig själv och bita ihop så mycket att du mår dåligt, känns inte sunt alls :(
Nä, du MÅSTE inte städa på det sätt som mäklaren har bett dig göra inför fotografering och visning. Orkar du inte så orkar du inte. Du är för sjuk helt enkelt.
@Lillefrun Lyssna verkligen på detta. Förstår att det är svårt, men DU dikterar villkoren. Försök släppa allt alla tycker att du måste göra och fokusera på det som är faktiska måsten.

Utöver din hälsa (var rädd om dig! Din kropp verkar riktigt ledsen just nu) så är det kanske inte mer än att få ut annonsen öht?

Hus i förfärligt skick säljs utan större problem, fantastiskt stylade lägenheter kan dröja evigheter. Med det vill jag säga - det behöver v-e-r-k-l-i-g-e-n inte vara något tipptopp stylat för att läggas ut. Saker säljs oavsett. Ja, mäklare och andra vill så klart optimera, men du är inte i ett läge där det är rimligt. Alls.

Nä, du MÅSTE inte städa på det sätt som mäklaren har bett dig göra inför fotografering och visning. Orkar du inte så orkar du inte. Du är för sjuk helt enkelt.
Nä, men jag kan inte ”skylla” på någon konkret sjukdom längre. Min UVI har läkt och blodet vid toabesök utreds ju fortfarande så jag har inga konkreta saker att komma med för jag har ju ingen aning om ifall det är helt ofarligt eller något allvarligt eller något mittemellan.

Vet inte hur mycket jag vill att hon ska veta vilken röra jag är i huvudet, allt jag kämpar med. Jag har bara sagt att jag har sjukersättning när hon frågade. Den förra mäklaren pressade så mycket att jag fick ur mig ett av mina skäl till måendet och då frågade han om jag var född sån eller om jag blev tappad med huvudet i golvet och något gick sönder i mitt huvud.

Vill inte vara svag igen.

Nä, men jag kan inte ”skylla” på någon konkret sjukdom längre. Min UVI har läkt och blodet vid toabesök utreds ju fortfarande så jag har inga konkreta saker att komma med för jag har ju ingen aning om ifall det är helt ofarligt eller något allvarligt eller något mittemellan.

Vet inte hur mycket jag vill att hon ska veta vilken röra jag är i huvudet, allt jag kämpar med. Jag har bara sagt att jag har sjukersättning när hon frågade. Den förra mäklaren pressade så mycket att jag fick ur mig ett av mina skäl till måendet och då frågade han om jag var född sån eller om jag blev tappad med huvudet i golvet och något gick sönder i mitt huvud.

Du behöver inte redovisa eller skylla på något alls.

”På grund av omständigheter är detta vad ni får jobba med. Det finns inga alternativ.” Punkt.

Du behöver inte redovisa någonting. Du säger bara att du inte mår tillräckligt bra just nu. Ingen utomstående har med exakt orsak att göra. Men VILL du säga något så kan du ju t.ex. säga att du har en massa värk just nu och att du därför inte orkar städa. Det stämmer väl?

Okej, då gör jag så här. Jag satsar på att dammsuga och skura golv idag och jag måste ändå gå igenom böckerna för jag har väldigt mycket böcker om psykiatri och psykiska sjukdomar jag inte vill ska synas och fixar en blomma. Det får vara klart sen

Du behöver inte redovisa någonting. Du säger bara att du inte mår tillräckligt bra just nu. Ingen utomstående har med exakt orsak att göra. Men VILL du säga något så kan du ju t.ex. säga att du har en massa värk just nu och att du därför inte orkar städa. Det stämmer väl?
Ja det stämmer, jag kan knappt skrapa rutorna på min bil liksom för att jag har så ont och kroppen låser sig och värker

Kolla in tråden En kvart om dagen på allmänt.
Jag gör alltid så i bättre perioder och tycker det är toppen.

Men nu blev det inte 15 minuter om dagen utan 15 timmar.

Hittar ju saker hela tiden och det ser inte ut som jag vill men jag blir aldrig nöjd. Jag har rensat bort i princip allt synligt. Lyckats packa ihop flera kartonger ut till bodarna och två står kvar här inne och dom får mäklaren och fotografen flytta runt helt enkelt

Mäklaren är inte din chef. Du är mäklarens chef!

Det du säljer (huset) kommer betala deras lön. Det är DU som bestämmer!

Jag gör alltid så i bättre perioder och tycker det är toppen.

Men nu blev det inte 15 minuter om dagen utan 15 timmar.

Hittar ju saker hela tiden och det ser inte ut som jag vill men jag blir aldrig nöjd. Jag har rensat bort i princip allt synligt. Lyckats packa ihop flera kartonger ut till bodarna och två står kvar här inne och dom får mäklaren och fotografen flytta runt helt enkelt
Låter som du behöver lära dig begränsa dig själv.
Vara igång 15 timmar konstant utan mat. Inte konstigt du inte orkar sen.

• Gilla
Reactions: kma
@Lillefrun, när vi skulle sälja vår lägenhet, då vi bodde sex personer i en fyra, såg det för bedrövligt ut.
Vi hade fullt upp i vardagen och städningen var ingen prioritet.
Inför fotograferingen gick jag före fotografen och slängde undan grejer vartefter som :bag:. Han fick till det ändå. Fotade vårt köksfönster med fina blommor bl a.
Och jag skäms inte. Livet, liksom.
Före visningen stuvade vi väl undan en del grejer och dammsög. Det dög bra och lägenheten blev såld.
Lyssna på den kloka Buke-kören, du måste ingenting.
Vila och ta hand om dig själv :heart.

Låter som du behöver lära dig begränsa dig själv.
Vara igång 15 timmar konstant utan mat. Inte konstigt du inte orkar sen.
Jag vet, jag kan inte begränsa mig. Har varit så hela mitt liv. Att man alltid kan göra mer och i vår familj när jag växte upp var mottot att när man tror att man är helt slut har man 70% kvar att ta och man fick inte äta på kvällen ens om jag varit på danslektion i tre timmar eller efter sena pass i stallet eller fotbollsträning. Har fått möblera om lite i huvudet för att få till ett sunt sätt att se på begränsningar.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat