Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Jag började få gråa hår när jag var dryga 20 (då var jag väldigt ensam om det bland mina vänner!), trodde jag skulle vara helt gråhårig nu när jag närmar mig 40 men det är jag långt ifrån. Har ganska ljust hår (ev kan folk som träffat mig irl tänka "Va? Nä?", jag färgade det mörkbrunt i typ 10 år 😅) så det syns inte så mycket heller.

Ja verkligen, men har man ett val? Finns det något man inte klarar sig utan
är det ju glasögon. Jag har lånat handpenningen från mamma som jag betalar tillbaka när jag sålt huset och tar resten på avbetalning i ett år så ja, dyrt men alltså vad ska jag göra?
Helt rätt att lägga pengar på glasögon om det var ett akut behov av nya. Men om det mer var att du inte trivdes i de gamla, lite så förstod jag det som i texten ovan, så hade jag i din situation skjutit på att köpa nya.
Och sen tänker jag att om du var tvungen låna handpenning av mamma och ta dem på avbetalning så blir det ju väldigt knasigt att istället lägga en rätt stor summa på hårfärg. Jag tror det är såna här utgifter du behöver ha mer koll på för att förstå vart pengarna tar vägen och speciellt om du redan är luspank, då ingår inga utsvävningar överhuvudtaget utan bara boendekostnader, mobil, mat till dig och hundarna och mediciner förstås.

Med all välmening om du vill få ihop ekonomin medan du bor kvar i huset så kanske du måste ha köpstopp på riktigt?

Helt rätt att lägga pengar på glasögon om det var ett akut behov av nya. Men om det mer var att du inte trivdes i de gamla, lite så förstod jag det som i texten ovan, så hade jag i din situation skjutit på att köpa nya.
Och sen tänker jag att om du var tvungen låna handpenning av mamma och ta dem på avbetalning så blir det ju väldigt knasigt att istället lägga en rätt stor summa på hårfärg. Jag tror det är såna här utgifter du behöver ha mer koll på för att förstå vart pengarna tar vägen och speciellt om du redan är luspank, då ingår inga utsvävningar överhuvudtaget utan bara boendekostnader, mobil, mat till dig och hundarna och mediciner förstås.

Med all välmening om du vill få ihop ekonomin medan du bor kvar i huset så kanske du måste ha köpstopp på riktigt?
Jag orkar inte diskutera mer men kan säga att jag haft problem med dom gamla glasögonen sen jag köpte dom och det blir inte bättre och det fungerar inte i vardagen, jag har varit inne med dom för att få dom tillpassade x antal gånger men dom är alldeles för stora. Sitter inte kvar hur mycket dom än böjer och bänder. Halkar ner för hela näsan.
.
Men nu svarar jag inte på mer om pengar/ekonomi, har redan gått igenom en budget med en i mitt team och den är godkänd och jag känner att vi vet bäst hur jag ska få må bra och gå runt.

Jag orkar inte diskutera mer men kan säga att jag haft problem med dom gamla glasögonen sen jag köpte dom och det blir inte bättre och det fungerar inte i vardagen, jag har varit inne med dom för att få dom tillpassade x antal gånger men dom är alldeles för stora. Sitter inte kvar hur mycket dom än böjer och bänder. Halkar ner för hela näsan.
.
Men nu svarar jag inte på mer om pengar/ekonomi, har redan gått igenom en budget med en i mitt team och den är godkänd och jag känner att vi vet bäst hur jag ska få må bra och gå runt.
Vad bra att ni gått igenom en budget! Hoppas det kommer fungera så det blir lättare för dig!

Har du fått boendestöd än? Tänker med allt rensandet i bodarna och så?

Kram :heart

Jag började få gråa hår när jag var dryga 20 (då var jag väldigt ensam om det bland mina vänner!), trodde jag skulle vara helt gråhårig nu när jag närmar mig 40 men det är jag långt ifrån. Har ganska ljust hår (ev kan folk som träffat mig irl tänka "Va? Nä?", jag färgade det mörkbrunt i typ 10 år 😅) så det syns inte så mycket heller.
Skönt att det inte stör dig, jag var så säker på att det grå skulle komma när jag var 40+. Jag känner väldigt få människor som inte gjort något med sitt hår, du själv hade det ju färgat i 10 år. Mamma föreslog hårklippning för att hon tycker mitt hår såg slitet ut men jag vägrar klippa av allt som sist så mamma gick med på att en färgning var en bra första åtgärd och båda mina föräldrar tycker det är jätte fint.

Vad bra att ni gått igenom en budget! Hoppas det kommer fungera så det blir lättare för dig!

Har du fått boendestöd än? Tänker med allt rensandet i bodarna och så?

Kram :heart
Vi har precis kommit igång med boendestöd så jag hoppas det blir bra.

Jag har kommit igång bra med bodarna på egen hand. Sakta men säkert tar jag mig igenom låda efter låda.

Vi har precis kommit igång med boendestöd så jag hoppas det blir bra.

Jag har kommit igång bra med bodarna på egen hand. Sakta men säkert tar jag mig igenom låda efter låda.
Vad bra att ni är igång med boendestöd jag hoppas verkligen att det kommer kännas bra för dig och underlätta vardagen. hur många dagar i veckan blir det?

Duktig du är som jobbat på med bodarna själv med tanke på hur svårt och jobbigt det har känts.

När skulle ni lägga ut huset för visning igen?

Vad bra att ni är igång med boendestöd jag hoppas verkligen att det kommer kännas bra för dig och underlätta vardagen. hur många dagar i veckan blir det?

Duktig du är som jobbat på med bodarna själv med tanke på hur svårt och jobbigt det har känts.

När skulle ni lägga ut huset för visning igen?
Det ska vara två dagar i veckan men jag har bara fått en hittills så måste våga fråga på många varför jag inte får min andra

Jag har rensat och slängt och jag har tvättat massor av jackor och packat dom och märkt upp dom enligt ett visst system så det bara är att skicka så fort jag får dom sålda. Samma med ett gäng hundoveraller. Imorgon ska jag rensa vidare. Jag fattar inte hur jag kan äga så mycket saker.

Det ska vara två dagar i veckan men jag har bara fått en hittills så måste våga fråga på många varför jag inte får min andra

Jag har rensat och slängt och jag har tvättat massor av jackor och packat dom och märkt upp dom enligt ett visst system så det bara är att skicka så fort jag får dom sålda. Samma med ett gäng hundoveraller. Imorgon ska jag rensa vidare. Jag fattar inte hur jag kan äga så mycket saker.
Ja fråga, är du beviljad två dagar så borde du få det direkt.

Vad bra att du gjort smidigt system, allt som underlättar.
Jag undrar också ibland över mängden saker man har, som onekligen inte används. Men i förrådet har jag iaf bara två flyttkartonger det är skönt. Men skåpen i lägenheten borde jag kunna rensa en del, men orkar aldrig ta tag i.

Jag är så arg. Jag är hypoman men inte den versionen när man är fylld av glädje och energi. Jag är skitförbannad. Tror inte många vet att uppåt perioderna inte bara är glada energiska. Man kan också bli väldigt lättirriterad och arg och frustrerad.

Kliver ur hundtråden ett tag för jag blir bara så arg. Alla får tycka vad dom vill. Även jag faktiskt. Men min stubin är kort idag så vill inte bli för arg så bäst att hålla tyst. Har blivit irriterad på typ allt idag. Det är inte typiskt mig att vara arg så mycket.

Och jag måste komma ner i varv, mellan 22-06 får jag bara göra lugna saker säger min psykolog. Sjuksköterskan på psykiatrin konstaterade direkt när vi sågs i veckan att jag var för uppvarvad och jag pratade i telefon med psykologen idag och han sa att i värsta fall får jag vara inne på observation på psykakuten och få medicin där. Men det hoppas jag inte behövs. Är det kvar på söndag kväll mailar jag psykologen och beskriver läget.

Så nu skrev jag här fast jag tänker hela tiden att jag aldrig ska. Var vänliga och håll eventuella elaka kommentarer för er själva om någon hade tänkt skriva och göra mig ledsen. Idag är inte dagen för djupa, svåra frågor eller påhopp. Jag behövde bara skriva och få säga att jag är arg. För ingen tror jag kan bli det. Men nu är jag det. På rimligt och orimligt.

Jag är så arg. Jag är hypoman men inte den versionen när man är fylld av glädje och energi. Jag är skitförbannad. Tror inte många vet att uppåt perioderna inte bara är glada energiska. Man kan också bli väldigt lättirriterad och arg och frustrerad.

Kliver ur hundtråden ett tag för jag blir bara så arg. Alla får tycka vad dom vill. Även jag faktiskt. Men min stubin är kort idag så vill inte bli för arg så bäst att hålla tyst. Har blivit irriterad på typ allt idag. Det är inte typiskt mig att vara arg så mycket.

Och jag måste komma ner i varv, mellan 22-06 får jag bara göra lugna saker säger min psykolog. Sjuksköterskan på psykiatrin konstaterade direkt när vi sågs i veckan att jag var för uppvarvad och jag pratade i telefon med psykologen idag och han sa att i värsta fall får jag vara inne på observation på psykakuten och få medicin där. Men det hoppas jag inte behövs. Är det kvar på söndag kväll mailar jag psykologen och beskriver läget.

Så nu skrev jag här fast jag tänker hela tiden att jag aldrig ska. Var vänliga och håll eventuella elaka kommentarer för er själva om någon hade tänkt skriva och göra mig ledsen. Idag är inte dagen för djupa, svåra frågor eller påhopp. Jag behövde bara skriva och få säga att jag är arg. För ingen tror jag kan bli det. Men nu är jag det. På rimligt och orimligt.
Det låter jobbigt att känslorna svajar så! Hoppas det går över så fort som möjligt! ❤️

Usch vad tufft du har det just nu! :heart
Stor kram!

Låter klokt som din psykolog säger att bara göra lugna aktiviteter 22-06, men jag kan förstå om det är svårt att hålla. Hoppas du kommer ur detta läge som irriterad och förbannad snarast för det låter otroligt slitsamt för dig att vara hypoman på det sättet.

Hoppas du får sova något inatt!

Usch vad tufft du har det just nu! :heart
Stor kram!

Låter klokt som din psykolog säger att bara göra lugna aktiviteter 22-06, men jag kan förstå om det är svårt att hålla. Hoppas du kommer ur detta läge som irriterad och förbannad snarast för det låter otroligt slitsamt för dig att vara hypoman på det sättet.

Hoppas du får sova något inatt!
Ja för samtidigt är jag totalt utmattad och nu precis känner jag bara för att gråta. Är arg på mig själv för alla fel jag gjort idag. Det började rätt bra på morgonen och jag tänkte att jag kanske är bra nu. Att det gått över men det vände snabbt.

Vill bara säga att det var ingen på hund som ville dig illa på något sätt. men jag hoppas du vet det.
Sättet det skrevs på gjorde absolut att jag kände mig väldigt ledsen och Trassel och Milou är ju mitt allt så det gör väldigt ont när någon skriver så. Dessutom håller jag verkligen inte med i hur hundar ska vara men jag orkar inte gå in i det när jag är ledsen och arg.

Idag är jag på topp, bästa dagen på länge, vi hade städdag i föreningen och skulle jobba i två timmar men vi var så många grannar som hjälpes åt att det gick på 45 minuter så sen fikade vi och pratade och det var så roligt och jag kunde ta för mig och prata utan att stamma eller sluddra. Jag ville inte gå hem kändes det som, det var så härligt att umgås med alla.

Sen har jag odlat lite och ska ta hand om lite jag sått, behöver handla också och städa. Jag har fotograferat tröjor och packat ihop massor av dom och lagt ut för försäljning.

Sen vill jag gärna gå en långpromenad och jag borde fortsätta rensa i en av bodarna. Borsta grabbarna och trimma Milou. Äta något också och göra nya matlådor.

Härligt med en bra dag! Men glöm inte vilopauser då och då, väldigt viktigt :heart
Ja, jag hör min psykologs och min kurators röster säga samma sak om och om igen och kanske plocka bort lite saker. Vi får se vad jag hinner. Jag måste vila 22-06 när jag är manisk säger min psykolog. Helst sova också

• Hjärta
Reactions: kma

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund