Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Ja det blir lite krångligt för dom men känns som att när man betalar sådana summor så borde det vara från punkt A till punkt B. Men ja, det är skillnad på från ett hus vid vägen

Aha, jag förstår att de tar extra betalt då. Det är en hel del extra slit oavsett hjälpmedel.

Om det faktiskt var "jättelätt" hade du ju kunnat hyra en b-korts lastbil och flyttat själv 😉
Nja, göra själv beror inte på stigen ner utan på att jag oavsett inte hade orkat flytta och lyfta alla kartonger och möbler själv och in där i lägenheten.

Hade mitt boendestöd här idag, vi fick massor gjort och pratade mycket. Jag gillar henne väldigt mycket. Önskar jag kan få ha henne på den andra tiden med när jag får den och det tycker hon om.

Idag hade hon med sig en igelkottunge som hon hittat sjuk i en park. Den hade piggnat till tyckte hon men var orolig att det såg ut som ett sår någonstans men hon vågade inte göra något och hon vet att jag är bra med djur så hon tog med den hit. Jag tog på handskar och lyfte upp den och tittade igenom den. Det var ett värre sår än vad man kunde se ovanifrån, fullt med stora, vita larver och maskar.

Hon ville ta hand om den hemma eller sätta ut den i skogen. Jag sa att jag tycker att den bör avlivas, om man inte kan ta hand om ett djur med ett så illa pass sår vilket är svårt på ett vilt djur och man behöver ju lindra lidandet. Hade det varit en hund hade man antagligen gett smärtstillande under tiden såret läker men vem ger det till en igelkott? Och skötsel av såret,hur skulle det gå till? Hon tyckte det var obehagligt bara att se såret när jag visade. Och den verkade inte må bra.

Att sätta ut den i skogen ensam när den fötts i en park med sin familj vet jag inte heller vad den tycker om. Och såret finns ju kvar. Och den har ont. Hoppas verkligen den får somna in idag.

Hade mitt boendestöd här idag, vi fick massor gjort och pratade mycket. Jag gillar henne väldigt mycket. Önskar jag kan få ha henne på den andra tiden med när jag får den och det tycker hon om.

Idag hade hon med sig en igelkottunge som hon hittat sjuk i en park. Den hade piggnat till tyckte hon men var orolig att det såg ut som ett sår någonstans men hon vågade inte göra något och hon vet att jag är bra med djur så hon tog med den hit. Jag tog på handskar och lyfte upp den och tittade igenom den. Det var ett värre sår än vad man kunde se ovanifrån, fullt med stora, vita larver och maskar.

Hon ville ta hand om den hemma eller sätta ut den i skogen. Jag sa att jag tycker att den bör avlivas, om man inte kan ta hand om ett djur med ett så illa pass sår vilket är svårt på ett vilt djur och man behöver ju lindra lidandet. Hade det varit en hund hade man antagligen gett smärtstillande under tiden såret läker men vem ger det till en igelkott? Och skötsel av såret,hur skulle det gå till? Hon tyckte det var obehagligt bara att se såret när jag visade. Och den verkade inte må bra.

Att sätta ut den i skogen ensam när den fötts i en park med sin familj vet jag inte heller vad den tycker om. Och såret finns ju kvar. Och den har ont. Hoppas verkligen den får somna in idag.
Har ni ingen viltrehabiliterare i trakten?

Har ni ingen viltrehabiliterare i trakten?
V bestämde att hon skulle kontakta en veterinär och be om råd för vi ville ju inte bara döda den men med tanke på hur den mådde behövdes ju något göras. Då hoppas jag att veterinären i så fall hänvisar dit om det finns. Vi sa det att det var hon som hittade den och i vår ”relation” kan hon ju inte begära att jag ska ringa runt och styra och fixa så hon tar hand om resten. Jag hjälpte bara till att kolla igenom den och ge mat och vatten.

V bestämde att hon skulle kontakta en veterinär och be om råd för vi ville ju inte bara döda den men med tanke på hur den mådde behövdes ju något göras. Då hoppas jag att veterinären i så fall hänvisar dit om det finns. Vi sa det att det var hon som hittade den och i vår ”relation” kan hon ju inte begära att jag ska ringa runt och styra och fixa så hon tar hand om resten. Jag hjälpte bara till att kolla igenom den och ge mat och vatten.
Nej, menade inte att du skulle fixa 🙂. Tvärtom, tyckte det var märkligt att hon tog den till dig istället för viltrehabiliterare.

Nej, menade inte att du skulle fixa 🙂. Tvärtom, tyckte det var märkligt att hon tog den till dig istället för viltrehabiliterare.
Aha, ja det var lite konstigt. Vi ägnade ändå en rätt stor del av min timme åt den men då sa jag sen när min timme hade gått ut att om hon inte hade någon annan direkt efter fick hon ge mig den tiden som var bestämd för mig så att jag att fick den timmen som är avsatt för mig och inte annat . Kändes lite skönt att faktiskt kunna ta för mig. Men det var inga problem, hon gjorde klart det som var hennes och jag hann klart med mitt.

Hon är en fantastisk människa och jag tycker väldigt mycket om henne och hon är lätt att prata med och umgås. Vi båda hoppas på att hon blir den som får mig den andra dagen i veckan.

Jag har jobbat på jätte bra inför flytten, nu har jag gått igenom sakerna på altanen förutom hundgodis och tuggskåpet, det får vara kvar till närmare flytten.

Jag har svårt överlag med att rensa saker men nu vill jag rensa och ordna så jag har bestämt att det jag inte använt sen jag flyttade hit ska bort. Jag ska bara ha kvar det jag faktiskt använder.

Jättebra att du sa till om tiden och att hon är trevlig&bra men jag hoppas att hon ber om ursäkt för att det ens hände p.g.a. hur gränslöst det var. Ni har inte ens känt varandra en längre tid, hon ska inte ta med djur in till dig som potentiellt kan sprida smitta när du även har andra djur. Kan förstå lite om hon just precis hittat djuret och bad om att få ha kartongen i förrådet pga varm bil så att hon kunde ringa viltrehab/googla efter insatsen men... Fint att du såg över djuret men det låter problematiskt att du som har stor empati för djur ens blev inblandad och behöver fundera över utgången av detta :/

Jättebra att du sa till om tiden och att hon är trevlig&bra men jag hoppas att hon ber om ursäkt för att det ens hände p.g.a. hur gränslöst det var. Ni har inte ens känt varandra en längre tid, hon ska inte ta med djur in till dig som potentiellt kan sprida smitta när du även har andra djur. Kan förstå lite om hon just precis hittat djuret och bad om att få ha kartongen i förrådet pga varm bil så att hon kunde ringa viltrehab/googla efter insatsen men... Fint att du såg över djuret men det låter problematiskt att du som har stor empati för djur ens blev inblandad och behöver fundera över utgången av detta :/
Ja för det känns inte bra nu, jag var tvungen att fråga vad som hände med igelkotten och fick veta att den fått dö fint,men jag tyckte inte alls det lät bra för dom hade dränkt den.

Och jag använde handskar som jag direkt la i tvättmaskinen och tvättade mig flera gånger och sa till henne att också göra det direkt när vi kom in just för att jag inte vill riskera något med mina hundar. Det var det jag tyckte var mest problematiskt.

Jag är inte rädd för skadade djur, vet inte hur många jag fått hjälpa med sina husdjur och hästar och jag ville bli veterinär länge. Men nu är jag inte det och jag kunde liksom inte göra något mer för den än titta och döma till döden och ge mat och vatten innan dess.

Ja för det känns inte bra nu, jag var tvungen att fråga vad som hände med igelkotten och fick veta att den fått dö fint,men jag tyckte inte alls det lät bra för dom hade dränkt den.

Och jag använde handskar som jag direkt la i tvättmaskinen och tvättade mig flera gånger och sa till henne att också göra det direkt när vi kom in just för att jag inte vill riskera något med mina hundar. Det var det jag tyckte var mest problematiskt.

Jag är inte rädd för skadade djur, vet inte hur många jag fått hjälpa med sina husdjur och hästar och jag ville bli veterinär länge. Men nu är jag inte det och jag kunde liksom inte göra något mer för den än titta och döma till döden och ge mat och vatten innan dess.
Dränkt den?! Det är mig veterligen djuplågeri :rage: !

Inget av detta är dock ditt ansvar. Varken vad de valde att göra med den eller att ta hand om den. Det är ett väldigt märkligt agerande av ditt boendestöd, lite gränslöst helt enkelt.

Jag vet att jag sa rätt när jag sa att den inte kan få leva vidare när den var så dålig att den innan den fick vatten och mat hade varit apatisk och inte själv kunnat hitta dom sakerna och var döende och med det problematiska såret. Men jag ville ju inte att dom skulle dränka den :cry:
Naturligtvis ville du inte det, och det är inget som du har någon delaktighet i eller ansvar för!

Man får ju inte ens avliva igelkottar själv. Och jag tror ju inte att en viltrehabiliterare eller veterinär skulle dränka den.

Bör dessutom inte vara nåt problem att få tag i viltrehabiliterare i den trakten.

Låter riktigt sjukt att nån gör så.
Jag ringde förra året till Länsstyrelsen om en skadad grävling. Jag sa att jag inte har möjlighet att avliva ett så stort djur men dom sa till mig att det viktigaste var att den inte låg på vår lilla väg så om det gick skulle jag knuffa ner den ett dike. Så jag och en granne fick putta och sen fick den självdö. Det var det enda dom sa att jag skulle göra. Jag grät på vägen hem

Jag hade en enormt energisk dag igår och i natt. När K kom sa han att hela jag skakade, hyperventilerade och pratade så snabbt att det inte gick att hänga med.

Han höll om mig och jag honom och jag försökte andas i samma takt som honom. Jag var yr efter all stress att jag tänkte att jag borde vila lite men det hade jag inte tid med.

Men K är som vanligt lugn. Han blir inte stressad och irriterad utan ger mig tid. Jag gjorde som jag gör hos psykologen när jag börjar dissociera eller känner att det bara inte går mer. Jag bad honom berätta om sin resa och allt som hände utan att jag behövde svara direkt utan lyssna och jag kom tillbaka igen och kunde sen prata lugnare.

I köket vet jag inte vad som for i mig som är så rädd för all kontakt. Jag pussade honom på kinden. Han blev helt paff så han var tvungen att fråga om jag verkligen gjort det. Han vet ju hur rädd jag är. Det var inte ens något jag funderade på men det hände automatiskt. Jag vet att det låter löjligt men för mig var det stort.

Dock i natt hade jag ingen ro att vila så jag färgade håret två gånger och möblerade om och fixade med hundarnas kläder.

För att inte riskera att göra något om jag blir hypoman satte jag över nästan alla mina pengar förutom för mat och lite annat nödvändigt som att jag måste tanka bilen eller som inte går att undvika till mamma så hon har dom tills jag ska betala hyran och se till att jag inte gör något för dumt om jag blir hypoman. Jag har lärt känna varningarna innan så att jag kan stoppa innan det är för sent och minska risken för katastrofer.

Aha, ja det var lite konstigt. Vi ägnade ändå en rätt stor del av min timme åt den men då sa jag sen när min timme hade gått ut att om hon inte hade någon annan direkt efter fick hon ge mig den tiden som var bestämd för mig så att jag att fick den timmen som är avsatt för mig och inte annat . Kändes lite skönt att faktiskt kunna ta för mig. Men det var inga problem, hon gjorde klart det som var hennes och jag hann klart med mitt.

Hon är en fantastisk människa och jag tycker väldigt mycket om henne och hon är lätt att prata med och umgås. Vi båda hoppas på att hon blir den som får mig den andra dagen i veckan.
Som andra skriver så är det väldigt gränslöst och inte okej. Jag har själv boendestöd som jag har en djupare relation till MEN vi har känt varandra i flera år och aldrig att dom skulle göra något sådant! Jag är väldigt lätt att prata med och är typen som folk öppnar upp sig för och ett tag tänkte jag att det var mitt fel att stödet pratade alltför privat men så är det naturligtvis inte! Har haft andra som kommit hit (inhoppare/vikarier) som har betett sig så där gränslöst och när jag berättat för mina ordinarie så har de gjort avvikelser. Finns flera som inte är välkomna hem till mig.
Och nej, det är inte lagligt att dränka sjuka djur.
Kommer du at tillhöra samma sektion när du flyttar? Om inte så lär du ju få nya boendestödjare.

Som andra skriver så är det väldigt gränslöst och inte okej. Jag har själv boendestöd som jag har en djupare relation till MEN vi har känt varandra i flera år och aldrig att dom skulle göra något så! Jag är väldigt lätt att prata med och är typen som folk öppnar upp sig för och ett tag tänkte jag att det var mitt fel att stödet pratade alltför privat men så är det naturligtvis inte! Har haft andra som kommit hit (inhoppare/vikarier) som har betett sig så där gränslöst och när jag berättat för mina ordinarie så har de gjort avvikelser. Finns flera som inte är välkomna hem till mig.
Och nej, det är inte lagligt att dränka sjuka djur.
Kommer du at tillhöra samma sektion när du flyttar? Om inte så lär du ju få nya boendestödjare.
Hen är min nya tror jag, jag får aldrig veta något. Det är lite olika varje vecka fast jag behöver kontinuerliga och planerade besök är det inget dom ger mig. Jag kommer vara i det här teamet.

Förutom det hemska med igelkotten som jag drömmer mardrömmar om tycker jag om den här personen.

Men överlag är jag som du, folk i vården och var jag än träffar någon så berättar dom väldigt mycket för mig. Jag vet där med även väldigt mycket om vissa av dom jag haft kontakt med i vården genom alla åren, inte bara dom nu, om deras kärleksrelationer, familjerelationer och andra personliga saker.

Vissa har sett mig som en dotter, några har berättat att dom verkligen är glada att deras barn inte är som mig och att det är synd om min föräldrar, några har sagt att jag är lika mycket kompis som den professionella sidan. Jag har varit med om det mesta.

Jag vet inte ens riktigt var gränsen går längre, för vad dom får och ska dela med sig av speciellt just nu när det är aktuellt med boendestöd, hur ska dom vara?

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat