Avtal med medryttare!

P

PansParis

Letar för fullt efter den perfekta medryttaren till min häst. Ni som har medryttare har ni skrivit kontrakt med denna? Kan man köpa ett färdigt avtal och var i så fall? Hur mycket betalar du som är/har medryttare och vad ingår i priset?? Är det något speciellt jag ska tänka på när jag skaffar medryttare?

:bow: :bow: :bow:

Tacksam för svar!
 
Sv: Avtal med medryttare!

jag är med ryttare och vi har skrivit kontrakt! tycker att man alltid ska göra det, för båda parters skull! vet inte om det går att köpa avtal, men du an väl skriva ett eget? jag betalar 600kr /mån och då har jag hästen 4 dagar i veckan! skonig, avmaskning och försäkring står ägaren för.
 
Sv: Avtal med medryttare!

Mm, avtal är nog väldigt viktigt för bådas trygghet. Jag ska prata med medryttaren och skriva kontrakter tillsammans.

Men jag undrar lite om du har någon uppsägningstid??

Tacksam för svar!!

:)
 
Sv: Avtal med medryttare!

De finns färdiga att köpa på ex Hööks..
tror att uppsägningstiden brukar ligga på en mån..
men skriver du eget kan ni ju komma överens om nått..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 582
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 198
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 654
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 840
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp