[B]Lusern till fånghäst?[/B]

M

maisan

Har nu hört olika versioner om huruvida det är bra eller dåligt att ge lusern till fånghästar. Bl.a Kraffts rådgivare säger att det är bra eftersom det innehåller mycket fibrer o lite stärkelse... Vad säger ni om detta? Är det nån här som ger det till sin fånghäst?

Sv: Lusern till fånghäst?

Om du behöver proteinkomplettera åt din fånghäst är nog lucern det bästa.

Spannmål innehåller förhållandevis mycket stärkelse och soja är väldigt "lättsmält" protein vilket säkert kan ställa till det för en fånghäst. Det finns kanske färdigfoder som kan funka också, men då ska man kolla noga vad det innehåller. Många färdigfoder baseras ju på spannmål...

Jag ger Lusern till min fånghäst. Hackad strå !! Funkar prima !

G

Geisli

Jag ger också Lucern till min fångshettis. Hackad strå. Ihop med kli för att få till Ca/P balansen. Undviker spannmål och betfor o dyl. Går väldigt bra!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva hitta ett kraftfoder med ruskigt hög energinivå i. Detta då stallplatsen jag stod på i Luleå tyvärr inte blev alls...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 789
Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har de senaste 10-15 åren haft problem med magen. Dyspepsiliknande, gasig mage osv. Först förstod jag inte vad som triggade det. Jag...
2
Svar
29
· Visningar
1 330
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Hej! Har en 6 årig chihuaua kille som fått ta bort tänder 3 ggr och klarat narkosen bra. Förra veckan skulle han ta bort igen och...
Svar
7
· Visningar
1 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg