Bukefalos 28 år!

Badhusregler vs fotbollsplansregler

Eftersom jag redan stuckit huvudet i getingboet så kan jag väl fortsätta.
Jag är inihelvete förvånad över att ingen reagerat på detta :o
"En sak vet jag, min muslimska man må behandla kvinnor på ett annat sätt än svenskar är vana med, men det handlar inte om att jag inte skulle få bada med andra etc utan små saker som att han öppnar bildörren för mig, håller upp dörren, väljer om han har möjlighet att gå med mig till skolan (i Kairo då), saker som mitt svenska ex aldrig någonsin skulle göra"

Det rimmar jävligt illa med hur vi män i detta land har fått itutat av feminister. Att kön är en social konstruktion, vi ger dockor till pojkar och tåg till tjejer. Det är faktisk oerhört att på Buke med alla starka kvinnor inte en enda reagerade :o . Jag är uppfödd med att inte slå kvinnor, hålla upp dörren och i allt vara chevaleresk, men det behöver man ju bara gå till den här nämda dejtingtråden för att upptäcka att så bör man inte vara. Kvinnor kan, eller hur var det nu...
Vad bra. Min man är inte heller uppfödd med att slå kvinnor. Sunda personer slår inte sin partner (eller någon annan) eller?!

Det kanske ingår i mitt jobb att kunna en grundlig omvärldsanalys, ja...
 
Vad bra. Min man är inte heller uppfödd med att slå kvinnor. Sunda personer slår inte sin partner (eller någon annan) eller?!

Det kanske ingår i mitt jobb att kunna en grundlig omvärldsanalys, ja...

Ehh, och resultatet av den är?
Delge oss mindre begåvade vad den analysen har gett vid handen?
 
Ehh, och resultatet av den är?
Delge oss mindre begåvade vad den analysen har gett vid handen?
Jag svarade på din fråga om jag hade inside information . Tror i och för sig de flesta som är någorlunda intresserade av omvärlden har koll på systemet i USA, det behöver man knappast en master i internationella relationer för och hur barnomsorgen fungerar och därmed jämnställdheten är ju bara en googling bort.
Du svarar däremot inte på min fråga, vad är DIN lösning istället för att kasta ur dig ogrundade meningar som egentligen inte hör till tråden?
 
Jag svarade på din fråga om jag hade inside information . Tror i och för sig de flesta som är någorlunda intresserade av omvärlden har koll på systemet i USA, det behöver man knappast en master i internationella relationer för och hur barnomsorgen fungerar och därmed jämnställdheten är ju bara en googling bort.
Du svarar däremot inte på min fråga, vad är DIN lösning istället för att kasta ur dig ogrundade meningar som egentligen inte hör till tråden?

Aha. Men för att uttala sig självsäkert om dittan o dattan kanske man behöver bo i landet några år`.
Att kunna googla är knappast något man får en stjärna i boken för. Vi som bor/har bott i landet kanske är av annan åsikt. Det brukar vara så när man själv vet och andra gissar.
När det gäller tråden så vill jag påminna om att du alldeles själv utbredde dig i den och jag svarade på dina egna fantasier. Min åsikt gjorde jag klar för många sidor sedan.
 
Aha. Men för att uttala sig självsäkert om dittan o dattan kanske man behöver bo i landet några år`.
Att kunna googla är knappast något man får en stjärna i boken för. Vi som bor/har bott i landet kanske är av annan åsikt. Det brukar vara så när man själv vet och andra gissar.
När det gäller tråden så vill jag påminna om att du alldeles själv utbredde dig i den och jag svarade på dina egna fantasier. Min åsikt gjorde jag klar för många sidor sedan.
Ja. Eller så har man jobb och uppdrag där det ingår att ha god kunskap om det. Och nej. Du har skrivit att du är helt emot det (det hade nog merparten på Buke kunnat räkna ut utan att du behövt skriva det), jag har inte sett ett enda förslag på lösning eller hur den redan förtryckta kvinnan blir mindre förtryckt av att bara "vara helt emot det".
 
Jag är uppfödd med att inte slå kvinnor, hålla upp dörren och i allt vara chevaleresk, men det behöver man ju bara gå till den här nämda dejtingtråden för att upptäcka att så bör man inte vara. Kvinnor kan, eller hur var det nu...
Om du läst i dejtingtråden eller någon relationstråd här så vet du att problemet OFTAST är något annat än att männen är för trevliga och inte misshandlar tillräckligt ofta

Ahh, den som @Cambrie gav uttryck för då hon uppskattade att sin muslimske man gjorde precis det som vi svenska män får dynga för? Öppna dörrar, dra ut stolar etc?
Hur fan ska du ha det?
Så det är den enda "unkna kvinnosynen" du uppfattat i den tråden? Du tycker felet svenska män verkar göra är att dom är för artiga och stöter på otacksamma feminister???

Ojojoj men du är något på spåren här:
Aha. Men för att uttala sig självsäkert om dittan o dattan kanske man behöver bo i landet några år`.
Att kunna googla är knappast något man får en stjärna i boken för. Vi som bor/har bott i landet kanske är av annan åsikt. Det brukar vara så när man själv vet och andra gissar.

För att uttala sig självsäkert om dittan o dattan kanske man behöver några år av erfarenhet så nu blir jag nyfiken.......

Hur länge har du varit kvinna och dejtat svenska män??

:confused:
 
Om du läst i dejtingtråden eller någon relationstråd här så vet du att problemet OFTAST är något annat än att männen är för trevliga och inte misshandlar tillräckligt ofta


Så det är den enda "unkna kvinnosynen" du uppfattat i den tråden? Du tycker felet svenska män verkar göra är att dom är för artiga och stöter på otacksamma feminister???

Ojojoj men du är något på spåren här:


För att uttala sig självsäkert om dittan o dattan kanske man behöver några år av erfarenhet så nu blir jag nyfiken.......

Hur länge har du varit kvinna och dejtat svenska män??

:confused:

Förvirrat inlägg. Vad vill du att jag ska svara på?
1 Nej jag lägger aldrig hand på kvinnor.
2 Vem menar du står för den "unkna kvinnosynen"? Jag eller Cambries man?
3 Nyfiken på vad? Barnomsorgen i USA eller något annat?

Aldrig dejtat en enda människa, ingen hon, han eller hen.
 
Ja det är knepigt att hitta långsiktiga lösningar som och som inte motverkar syftet i det långa loppet och inte är ett steg tillbaka.
Dvs jag är tveksam att det du kallar lösning verkligen är en lösning.
Och likväl är det inte en lösning att cementerar utanförskapet heller.
 
Förvirrat inlägg. Vad vill du att jag ska svara på?
1 Nej jag lägger aldrig hand på kvinnor.
2 Vem menar du står för den "unkna kvinnosynen"? Jag eller Cambries man?
3 Nyfiken på vad? Barnomsorgen i USA eller något annat?

Aldrig dejtat en enda människa, ingen hon, han eller hen.
Frågorna står i inlägget som jag skrev med frågetecken efter :) men förstår om det blev jobbigt att svara :)

1, Eeeh okej..... har aldrig påstått det..... Du skrev att i dejtingtråden står det att man inte ska vara en sådan chevaleresk man som inte slår kvinnor och som drar ut stolen och öppnar dörrar så jag skrev bara att om du hade läst dejtingtråden eller andra relationstrådar här så hade du sett att problemet INTE brukar vara för lite misshandel och för artiga män så du verkar ha missat eller kanske blundat när det stått något här på forumet om otrevliga svenska män

2, Det var du som efter Toras kommentar om "unken kvinnosyn i dejtingtråden" frågade om hon med unken kvinnosyn menade svenska män som drar ut stolar och öppnar dörrar och då frågade jag dig om det verkligen helt ärligt var den enda unkna kvinnosynen från svenska män som du kunde se i dejtingtråden för då har du inte läst ordentligt

3, Jag är nyfiken på frågan som står tydligt markerad med frågetecken efter i mitt inlägg alltså --> hur länge har du varit kvinna och dejtat svenska män eftersom du så självsäkert skriver att svenska mäns unkna kvinnosyn är att dom drar ut stolar och öppnar dörrar för feminister?
Du själv tycker som jag citerat att man ska ha några års erfarenhet av det man skriver om och inte bara gissa så då måste du ju ha varit kvinna och dejtat många svenska män under flera år eftersom du kan tala om för kvinnorna här att problemet med svenska mäns kvinnosyn är att dom får skit av feminister för att dom är artiga gentlemän

:) Är du fortfarande förvirrad??
 
Jag tycker nog vi har rätt skarpa krav på hur man ska vara som kvinna i Västvärlden också, själv går jag inte och badar till exempel eftersom jag inte passar in i den normen och skulle få blickar, viskningar, flin etcetera av svenskar. Bara det att vi är så inne i det att vi inte ifrågasätter det. Att tro att alla länder i världen förutom muslimska är jämnatällda och att kvinnor inte har problem i andra delar av världen är min poäng vilket jag också var tydlig med.

Det här förstår jag inte alls. Hur ska vi vara som kvinna här menar du? Folk skulle glo och viska när de ser dig på stranden säger du? Växer det ut en fot mitt i pannan på dig eller något? Om inte så förstår jag inte det där att folk skulle viska och glo när de ser dig på stranden. Jag är verkligen inte fager någonstans efter två graviditeter med tillhörande förstörd kropp men inte sjutton glor folk på mig mer än på någon annan ändå. På stranden hittar man ju folk som ser ut på alla möjliga och omöjliga sätt. Korta, långa, tjocka, smala, vältränade, otränade, blekfeta etc. Tror dessutom majoriteten av de som badar har bättre saker för sig än att glo och viska när de ser andra, helt vanliga människor. Det lär snarare vara din egen dåliga självkänsla som hindrar i sådana fall skulle jag säga.
 
Det här förstår jag inte alls. Hur ska vi vara som kvinna här menar du? Folk skulle glo och viska när de ser dig på stranden säger du? Växer det ut en fot mitt i pannan på dig eller något? Om inte så förstår jag inte det där att folk skulle viska och glo när de ser dig på stranden. Jag är verkligen inte fager någonstans efter två graviditeter med tillhörande förstörd kropp men inte sjutton glor folk på mig mer än på någon annan ändå. På stranden hittar man ju folk som ser ut på alla möjliga och omöjliga sätt. Korta, långa, tjocka, smala, vältränade, otränade, blekfeta etc. Tror dessutom majoriteten av de som badar har bättre saker för sig än att glo och viska när de ser andra, helt vanliga människor. Det lär snarare vara din egen dåliga självkänsla som hindrar i sådana fall skulle jag säga.
Ja min självkänsla är grundad på kulturen jag lever i. Lycko dig som tycks ha missat den hets som finns hur en kvinna ska se ut. Min sexåring till och med lever i en värld där de inte längre vill ha prinsess och My little ponytröjor för de blir mobbade i så fall och där frågan om smink och bh börjat komma redan för att passa in. Skönt att du verkar oförstående och inte lever i den världen. Och nej, jag badar inte liksom många andra mixat. Mina erfarenheter har förstört den möjligheten, tyvärr.
 
Ja min självkänsla är grundad på kulturen jag lever i. Lycko dig som tycks ha missat den hets som finns hur en kvinna ska se ut. Min sexåring till och med lever i en värld där de inte längre vill ha prinsess och My little ponytröjor för de blir mobbade i så fall och där frågan om smink och bh börjat komma redan för att passa in. Skönt att du verkar oförstående och inte lever i den världen. Och nej, jag badar inte liksom många andra mixat. Mina erfarenheter har förstört den möjligheten, tyvärr.

Vem är det som enligt dig säger hur en kvinna i Sverige "ska" se ut? Regeringen? Media? Nä, det finns ingen som säger det utan det kommer troligtvis inifrån en själv. Jag är ledsen men ditt inlägg osar av dålig självkänsla och en förvrängd bild av dig själv. Dessvärre verkar du också överföra det till din dotter.
Min dotter som är 10 år har inga problem att gå klädd i vad hon än finner snyggt, allt från adidasbyxor och gympaskor till ridkläder, utan att någon säger att det är "fel" eller mobbar henne för det. Förvisso så har hennes skola en väldigt stark policy om hur man ska uppföra sig också. Mobbing skulle aldrig tillåtas där. Men så har vi föräldrar också uppfostrat henne till att vara en stark, självständig tjej som inte ska ta skit från någon eller bry sig om vad någon annan må tycka om henne.

Jag tror att jag lever i precis samma värld som du men att jag har, som det verkar en mycket sundare självbild än vad du har.
 
Vem är det som enligt dig säger hur en kvinna i Sverige "ska" se ut? Regeringen? Media? Nä, det finns ingen som säger det utan det kommer troligtvis inifrån en själv. Jag är ledsen men ditt inlägg osar av dålig självkänsla och en förvrängd bild av dig själv. Dessvärre verkar du också överföra det till din dotter.
Min dotter som är 10 år har inga problem att gå klädd i vad hon än finner snyggt, allt från adidasbyxor och gympaskor till ridkläder, utan att någon säger att det är "fel" eller mobbar henne för det. Förvisso så har hennes skola en väldigt stark policy om hur man ska uppföra sig också. Mobbing skulle aldrig tillåtas där. Men så har vi föräldrar också uppfostrat henne till att vara en stark, självständig tjej som inte ska ta skit från någon eller bry sig om vad någon annan må tycka om henne.

Jag tror att jag lever i precis samma värld som du men att jag har, som det verkar en mycket sundare självbild än vad du har.
De flesta länder, utan några få, har inga regeringar som talar om hur kvinnor ska se ut. Iran och Saudiarabien är nog det enda jag kan komma på bortsett från IS och taliban kontrollerade områden men det kan vi nog alla vara överrens om att de både är extrema och inte särskilt normala. Det spelar ingen roll, i de flesta kulturer ska kvinnan klä sig på ett eller annat sätt.

Vem är du att döma min dotters erfarenheter förresten? Att sexism om man ska kalla det så går ner i åldrarna är nog all forskning på området överrens om och inget att hymla med. Jag började sminka mig när jag var 15, i dotterns skola är merparten av mellanstadieeleverna sminkade, vilket även lågstadietjejerna börjat med. Men så fantastiskt att du aldrig märkt det.
 
Vem är det som enligt dig säger hur en kvinna i Sverige "ska" se ut? Regeringen? Media? Nä, det finns ingen som säger det utan det kommer troligtvis inifrån en själv. Jag är ledsen men ditt inlägg osar av dålig självkänsla och en förvrängd bild av dig själv. Dessvärre verkar du också överföra det till din dotter.
Min dotter som är 10 år har inga problem att gå klädd i vad hon än finner snyggt, allt från adidasbyxor och gympaskor till ridkläder, utan att någon säger att det är "fel" eller mobbar henne för det. Förvisso så har hennes skola en väldigt stark policy om hur man ska uppföra sig också. Mobbing skulle aldrig tillåtas där. Men så har vi föräldrar också uppfostrat henne till att vara en stark, självständig tjej som inte ska ta skit från någon eller bry sig om vad någon annan må tycka om henne.

Jag tror att jag lever i precis samma värld som du men att jag har, som det verkar en mycket sundare självbild än vad du har.
Jo det är tyvärr media som bär en stor skuld till utseendehetsen.
 
De flesta länder, utan några få, har inga regeringar som talar om hur kvinnor ska se ut. Iran och Saudiarabien är nog det enda jag kan komma på bortsett från IS och taliban kontrollerade områden men det kan vi nog alla vara överrens om att de både är extrema och inte särskilt normala. Det spelar ingen roll, i de flesta kulturer ska kvinnan klä sig på ett eller annat sätt.

Vem är du att döma min dotters erfarenheter förresten? Att sexism om man ska kalla det så går ner i åldrarna är nog all forskning på området överrens om och inget att hymla med. Jag började sminka mig när jag var 15, i dotterns skola är merparten av mellanstadieeleverna sminkade, vilket även lågstadietjejerna börjat med. Men så fantastiskt att du aldrig märkt det.

Bor du i Sverige så borde du ha koll på att det här inte finns något att man "ska" klä sig på ett eller annat sätt. Herregud, du kan ju gå ut i en grisrosa onepiece om du så vill. Det enda som hindrar dig är ju du själv isf. Det var DU som sa att man måste se ut på ett visst sätt och att du inte passar in i den normen medans jag hävdar att man här i Sverige inte alls behöver passa in i någon norm. Känner man att man måste klä sig på ett sätt man inte vill här i Sverige så bör man jobba på sin självkänsla i första hand.

Jag dömer inte din dotters erfarenheter. Som sexåring hävdar jag dock att man är för liten för att behöva ta ansvar för sådant som hur man ska eller inte ska klä sig. Det är föräldrarnas ansvar och finns det sexåringar som mobbar andra för sin klädsel så borde deras föräldrar tas i örat pronto. Barn i den åldern är inte trångsynta, rasistiska eller whatsoever av sig själv utan deras åsikter, självkänsla m.m. speglas ofta av föräldrarnas.

Klart jag vet att det finns småflickor som sminkar sig och så även vissa av dotterns kompisar men då är det ju föräldrarnas val att låta dem göra det, eller hur? Min dotter har en eller annan gång frågat varför hon inte får sminka sig och då har jag förklarat varför och då är det inte mer med det. Hon saknar det verkligen inte och ingen har ens frågat henne varför hon inte gör det. Kanske är jag förskonad, vad vet jag. Är isf tacksam över att ha en dotter med såpass bra självkänsla att hon inte behöver bry sig om sånt.
 
Ja, men är man äldre än typ 17 så borde man ju förstå att de flesta bilder är retuscherade och inte speglar verkligheten.
Media är så mycket mer än bara bilder.

Det räcker att bara titta på en sån enkel grej som att raka sig. Om du frågar kvinnor varför dom rakar sig så kommer med största sannolikhet de flesta svara att det är för att dom känner sig fina och snygga. Om man då frågar för vems skull dom rakar sig så blir ofta svaret "För min egen skull". Det måste vara ett utav dom mest utbredda självbedrägerier som finns.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp