Badklädsaktiviteter med arbetskollegor

Hade varit okej med bad och lika bekväm (dvs nästan iaf) som annars med badkläder.

Har för övrigt alltid fått eget rum på jobbresor och konferenser men delat rum en gång då vi erbjöd oss vid dubbelbokning (bara pga att kollegan var nära vän och min dåvarande inneboende).
 
Det här kommer att låta jättefel... men jag är faktiskt bekvämare naken än med badkläder. Det är väl naturistgenerna som slagit igenom :D Morfars föräldrar var naturister :laugh:

Om det är manliga eller kvinnliga kollegor är strunt samma, så länge jag kommer överens med dem. Just nu har jag bara manliga kollegor som jag kommer bra överens med så det hade inte varit något problem. När jag pluggade hade vi en informell bastuförening som bastade på söndagarna och jag var länge enda tjejen. Inga problem och ingen hade kläder.
 
Hade varit okej med bad och lika bekväm (dvs nästan iaf) som annars med badkläder.

Har för övrigt alltid fått eget rum på jobbresor och konferenser men delat rum en gång då vi erbjöd oss vid dubbelbokning (bara pga att kollegan var nära vän och min dåvarande inneboende).
Har dock aldrig haft en sån (badklädes) aktivitet med jobbet så teoretisk fråga för min del.
 
Känner mig inte mer obekväm med kollegor än vilken okänd person på stranden eller i simhallen som helst. Har haft flera sammankomster genom åren med badrelaterade aktiviteter. Vi delar generellt även rum vilket känns vettigt utifrån ett ekonomiskt perspektiv mtp bransch.
 
Jag deltar och har inga problem med det (blandat män och kvinnor), men har kollegor som är obekväma och aldrig i livet skulle delta.
 
Jag hade absolut varit med. Jag är okej med att vara i badkläder, känner mig bekväm med mina kollegor. Vår arbetsgrupp är dock kvinnodominerad. min relation med mina kollegor i en grupp med bara män hade varit avgörande i ett sånt fall om jag varit med eller inte, inte ett solklart fall. Om du avstår så tycker jag du ska vara tydlig med varför eftersom det är en lite tveksam aktivitet kan jag tycka.
 
Med tanke på att vi åkte från hela landet till Gävle för den där festen var övernattning ofrånkomligt. Det var några som festade hela natten så för deras del var rum överflödigt :angel: vi andra sov några timmar i varje fall.
Våra arbetsplatser var alltså utspridda över hela landet (rikstäckande företag) och huvudkontor i Gävle. De som bodde i Gävle eller omkring åkte hem och övernattade inte.

Okej men det var frivilligt att deltaga på de premisserna antar jag.
 
Jag har gjort det, på ett jobb för länge sedan fick vi åka till Hasseludden och liknande spa-anläggningar. Kände mig inte obekväm då vi hade baddräkt och även badrockar, trots att vi var både män och kvinnor.
 
Nja. Tveksamt. Absolut inte om det var mixade kön.
Har varit på spa och badat tunna osv med ett jobb. Men vi var 4 tjejer i samma ålder och lika mycket vänninor som kollegor.
Kanske om det var ett litet sällskap med kvinnor och relationerna mellan oss var riktigt god.
 
Det handlar mer om det verkar vara en rolig aktivitet än badkläderna för mig.
Har badat på arbetstid på flera jobb så det bekommer mig inte alls att göra det oavsett kön på kollegorna.
 
Finns det arbetsgivare som kräver/vill det? :eek:
Vi gör det när vi har konferenser utomlands, dvs vinterkonferensen (dvs skidresan :angel:) samt vart annat år när hela byrån åker utomlands på konferens i början av hösten. Man väljer dock vem man delar rum med. Skulle det bli ojämt antal så får någon eget rum (samma skulle ske om det var en man och en kvinna kvar, dvs båda skulle få eget rum). Delägarna har alltid eget rum (samt vissa seniora advokater och tidigare delisar). Det är vi advokater/bitisar samt admin (när dom är med) som delar rum.

Nu är en av mina kollegor en av mina bästa kompisar så jag tycker det bara är kul. Vet faktiskt ingen som har ngt emot det. Ska dock sägas att hotellrummen är stora med två stora sängar.
 
Vi gör det när vi har konferenser utomlands, dvs vinterkonferensen (dvs skidresan :angel:) samt vart annat år när hela byrån åker utomlands på konferens i början av hösten. Man väljer dock vem man delar rum med. Skulle det bli ojämt antal så får någon eget rum (samma skulle ske om det var en man och en kvinna kvar, dvs båda skulle få eget rum). Delägarna har alltid eget rum (samt vissa seniora advokater och tidigare delisar). Det är vi advokater/bitisar samt admin (när dom är med) som delar rum.

Nu är en av mina kollegor en av mina bästa kompisar så jag tycker det bara är kul. Vet faktiskt ingen som har ngt emot det. Ska dock sägas att hotellrummen är stora med två stora sängar.
Sen ska det väl sägas att dessa två konferenser inte är ”obligatoriska”. Kan man inte pga av familjeskäl eller annan liknande anledning så är det ens eget val. Dock ytters få som inte vill med. :D
 
Jag gillar inte att bada så jag hade inte följt med oavsett men jag tänker att det beror en del på arbetarkultur. På nuvarande arbetsplats hade jag blivit väldigt förvånad om det alls kom på förslag. Men jag har varit på andra arbetsplatser där många varit i 18-25 års åldern och lite "partykultur" även på arbetsplatsen. Vi var aldrig och badade men det hade inte förvånat mig det minsta. Vi bodde tex i mixade sovsalar under en teambuildingresa. Detta var inte i Sverige ska kanske tilläggas.
 
Jag har deltagit flera gånger med badkläder, oftast ensam tjej, har alltid känt mig bekväm. Jag har till och med badat naken men det skulle jag inte göra som ensam tjej.

Dela sovrum och även säng känns som standard. De gånger jag delat med en man har jag dock haft egen säng och skulle inte dela med någon jag inte känner rätt väl.
 
Jag fattar inte riktgt var det blir obekvämt? Beter sig kollegorna opassande? Är det komplex för den egna kroppen?

Jag har bad på allmänt badhus som arbetsuppgift och har kollegor av båda könen. De flesta av mina kvinnliga kollegor har alltså sett mig naken. Men det gör ju alla andra i omklädningsrummet också?

Dela rum? Nja... INTE med någon snarkare tack. Och jag vill kunna sova med min tablet på utan att någon blir sur.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 563
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 527
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp