Badklädsaktiviteter med arbetskollegor

Såna spagrejer med jobbet skulle jag inte delta i. Hasa runt i badrock på spa, är mig ett helt främmande påhitt. Tanken känns helkonstig.

Bada som arbetsuppgift är inte aktuellt, men det hade jag nog kunnat uthärda.
Jag är också HELT ointresserad av spa. Har gjort det en gång, faktiskt i samband med konferens där jag delade rum med en kollega. :D Inget av det var problematiskt, själva spaandet var dock helt ointressant.
 
Älskar spa och att bada :love:
Har däremot vad jag minns aldrig varit med något jobb på liknande men skulle förmodligen inte ha några problem med att visa mig i bikini i ett spa eller badhus om jag hade haft kollegor :)
 
Men om det nu är en arbetsuppgift är det väl inte märkligt om det inte känns konstigt för dig? Det är ju så att säga en del av er arbetskultur att ni befinner er i sådana situationer.

För mig är det inte det, jag har inte den typen av arbete. Mitt jobb-jag är inte på en intim nivå med mina kollegor, alls. Vi har en rätt strikt professionell stämning på jobbet, vanlig distans. Och då blir steget till att gå i bikini eller vara naken framför en kollega väldigt stort.

Jag har för övrigt på senare år haft bekymmer med två manliga kollegor som betett sig opassande gentemot mig och det finns inte en chans att jag skulle vilja vara lättklädd framför någon av dem. Det räckte att de uppenbart klädde av mig med blicken ändå :crazy:.
Ja det måste vara mycket obehagligt att ha snuskgubbar till arbetskamrater :(. Men jag tror att det är en vanesak om man är bekväm eller inte med att vara mer lättklädd. Jag badar t ex inte med mina klasskompisar som uppgift, men hade kunnat göra det närsomhelst. Jag är inte helt säker på att de andra är lika bekväma. Helt jämn fördelning av könen, ålder 25-50.
 
Men jag tror att det är en vanesak om man är bekväm eller inte med att vara mer lättklädd.
Fast alltså jag har inget behov av att kunna vara klädd i bikini med mina kollegor. Det är ingenting jag ens eftersträvar. Jag föredrar att ha distans till kollegor faktiskt.
 
Jobbet hade konferens på Hasseludden ett år och jag som älskar att bada hade gärna velat bada. Men inte med kollegor. Det kändes för intimt. Jag har inga som helst problem med nakenhet bland okända, men med kollegor gick det sämre.

De som jobbade tillsammans fick alltid dela rum men jag som alltid varit ensam kvinna på min avdelning fick alltid enkelrum på alla konferenser vilket var skönt. Jag behöver min egentid.
 
...och jag har aldrig varit på spa, eller hudvårdsbehandlingar eller massage heller. Artar inte grejen.


Kuriosa: har heller aldrig åkt finlandsfärja.
Men massage som är så skönt att få (alt bra för kroppen men då kan det göra lite ont). Var på massage idag, så skönt!
Vad olika man kan vara :)
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Vi hade SPA med bubbelpool på kick-offen i höstas och jag deltog inte i det. Men jag går iofs inte på badhus heller. Har varit på SPA i bikini under perioder då jag känt mig tillräckligt i form för att orka se mig i bikini, hade nog kunnat delta på kick-offen med om det varit en sådan period men så var det inte.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: Pratsch
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 763
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 618
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp