Badklädsaktiviteter med arbetskollegor

Jag har badat (med bikini på mig) i badtunna med mina endast manliga kollegor. Det var trevligt men jag hade hellre bara suttit och snackat någonstans. I själva tunnan tyckte jag inte det var problem för vattnet "skyler" en. Det var jobbigare att gå ur/i, det kändes lite intimt.

Jag tränar på jobbets träningspass på lunchen och tycker det är olustigt i omklädning/dusch när det är kolleger där (i det fallet kvinnliga, jag har såna också). Okända bryr jag mig inte det minsta om. Det är det där att ses på jobbet och känna att man sett lite väl mycket av varandra.

Vi måste alltid dela rum på konferens vilket gör att jag ofta avstår att åka med.
 
Jag fattar inte riktgt var det blir obekvämt? Beter sig kollegorna opassande? Är det komplex för den egna kroppen?

Jag har bad på allmänt badhus som arbetsuppgift och har kollegor av båda könen. De flesta av mina kvinnliga kollegor har alltså sett mig naken. Men det gör ju alla andra i omklädningsrummet också?

Dela rum? Nja... INTE med någon snarkare tack. Och jag vill kunna sova med min tablet på utan att någon blir sur.

Kan bara prata för mig själv. Men jag är ganska strikt och affärsmässig på jobbet och tycker inte det går ihop med att vara lättklädd. Jag skulle heller ALDRIG kunna gå i strumplästen på jobbet. Det är lite samma sak.
 
Delar inte rum med kollegor oavsett kön men badaktiviteter inga problem alls, mansdominerade yrken och har ofta varit enda kvinnan.
 
Kan bara prata för mig själv. Men jag är ganska strikt och affärsmässig på jobbet och tycker inte det går ihop med att vara lättklädd. Jag skulle heller ALDRIG kunna gå i strumplästen på jobbet. Det är lite samma sak.

Det tror jag påverkar jättemycket.
Vi är väldigt agslappnade på mitt jobb. Det festas, bowlas, spelas innebandy, kryssningar osv
Flera kompisgäng och olika typer av kärleksförhållanden.
Vi är inte så brydda, skulle antagligen kunna ha badtunna på parkeringen 😁
 
Klär av mig allt utom underkläderna flera gånger om dagen inför mina kvinnliga kollegor så jag är ganska luttrad numera.
 
Bada får bli ett tveksamt ja, om det är kollegor jag känner väl och är bekväm med.

Skulle däremot aldrig dela rum med kollegor (eller egentligen någon alls förutom man och barn). Har alldeles för stort behov av att vara för mig själv för att kunna sova tillsammans med andra.
 
Jag fattar inte riktgt var det blir obekvämt? Beter sig kollegorna opassande? Är det komplex för den egna kroppen?

En kombination. På nåt sätt känns det obekvämt att visa upp sin kropp för arbetskollegor. Det blir för intimt på nå sätt. Särskilt om det är kollegor som kan vara lite "mansgrisiga" i vissa situationer, det behöver inte alls vara i själva badsituationen men bara att veta att dom har det i sig gör det obekvämt att droppa kläderna.
 
Vilken kulturkrock!
Skulle någon på jobbet föreslå något badrelaterst tror jag de flesta på mitt jobb tycka de var jättekonstiga. Jobbar på stort bolag i finans och kan inte riktigt se ett scenario där man hamnar i badkläder - varför skulle man åka till ett badhus eller spa på jobbet?

För mig handlar det mer om Jobbrollen - har kollegor jag är vän med privat och typ åkt t stranden med, men att springa runt i badkläder i ett jobbrelaterat sammanhang känns helfel.

Reser rätt mycket på jobb och ofta finns det ju gym/spa på hotellen, själv använder jag inte detta, men där kan man väl springa på kollegor, men det känns mer ok eftersom det är någon arrangerad gruppaktivitet.

Hade aldrig delat rum - kräver jobbet att jag reser då får jobbet vackert stå för kostnaden. Det är nog med mähä kring resande att hg vill kunna stänga dörren om mig på slutet av dagen.
 
Vi måste alltid dela rum på konferens vilket gör att jag ofta avstår att åka med.

Det här låter väl konstigt - men vad gör man på konferens? Är det typ planeringsdagar? Utbildning? Sker de över helger eller arbetsdagar (mtp att det verkar ok att avstå) Varför arrangeras de med övernattning om det inte finns tillräckligt med budget?
 
Finns det arbetsgivare som kräver/vill det? :eek:
När vi åker på konferens hela företaget en gång om året får vi dela, men vi väljer själv vem vi ska dela med och man kan få enkelrum om man har speciella behov. Lite svårt att hitta ca 2000 enkelrum annars och man spenderar inte många minuter vaken på rummet.
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..
Vi åker på Game Jam på ett spa en gång om året. Då får man utnyttja spa:et om man vill, men man kan även sitta på verandan och dricka vin eller ta en promenad eller göra vad man vill på den tid vi inte är schemalagda. Jag har inget problem med att vara i spa:et med mina kollegor av blandade kön.
 
De situationer jag tänkte på ang bad var typ när vi haft planeringsdagar på spa-anläggning. Då har man lufsat runt i badrock på kvällen och spenderat en hel del tid i badtunna el dylikt.

Badar också ibland i jobbet. Åker ibland och badar med patienter för att de ska få öva (ätstörningspatienter).
Såna spagrejer med jobbet skulle jag inte delta i. Hasa runt i badrock på spa, är mig ett helt främmande påhitt. Tanken känns helkonstig.

Bada som arbetsuppgift är inte aktuellt, men det hade jag nog kunnat uthärda.
 
Jag hade inte badat med kollegor, oavsett kön, om jag inte hade varit mycket bekväm med dom. Hade verkligen inte velat det om det var kollegor som var mansgrisar :meh: jag är rätt obrydd annars över nakenhet, har varit på nudiststrand osv, men att behöva vara avklädd med kollegor, nej tack.
 
Jag är nog anpassningsbar i det flesta situationer. Jag skulle lätt delta och bada, även om jag var ensam tjej. Har delat rum, inga problem. Får man välja fritt så tar man väl helst ett eget rum. Skulle kunna dela med manliga kollegor utan problem. Det viktigaste är att jag trivs med personen, åtminstone hyfsat
 
Jag har bad på allmänt badhus som arbetsuppgift och har kollegor av båda könen. De flesta av mina kvinnliga kollegor har alltså sett mig naken. Men det gör ju alla andra i omklädningsrummet också?
Men om det nu är en arbetsuppgift är det väl inte märkligt om det inte känns konstigt för dig? Det är ju så att säga en del av er arbetskultur att ni befinner er i sådana situationer.

För mig är det inte det, jag har inte den typen av arbete. Mitt jobb-jag är inte på en intim nivå med mina kollegor, alls. Vi har en rätt strikt professionell stämning på jobbet, vanlig distans. Och då blir steget till att gå i bikini eller vara naken framför en kollega väldigt stort.

Jag har för övrigt på senare år haft bekymmer med två manliga kollegor som betett sig opassande gentemot mig och det finns inte en chans att jag skulle vilja vara lättklädd framför någon av dem. Det räckte att de uppenbart klädde av mig med blicken ändå :crazy:.
 
Jag fattar inte riktgt var det blir obekvämt? Beter sig kollegorna opassande? Är det komplex för den egna kroppen?

Jag har bad på allmänt badhus som arbetsuppgift och har kollegor av båda könen. De flesta av mina kvinnliga kollegor har alltså sett mig naken. Men det gör ju alla andra i omklädningsrummet också?

Dela rum? Nja... INTE med någon snarkare tack. Och jag vill kunna sova med min tablet på utan att någon blir sur.

Jag ogillar okända kroppar helt enkelt. Varför vet jag inte. Jobbade inom vården i ett år och blev aldrig bekväm med andras kroppar.
 
Jag skulle inte ha några problem med badaktivitet med vår avdelning (alla åldrar, mestadels män) men eget rum vill (måste) jag ha så att hjärnan får vila :)
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..

Jag vägrar. Finns ingen som helst orsak om man inte jobbar som badvakt.
 
Badar i jobbet ibland. Jag känner mig avklädd i vanliga badkläder och har kroppsnojor. Väljer därför att bada i badshorts eller t-shirt/ linne.
Tror egentligen inte att någon av mina kollegor hade brytt sig det minsta, av de som jag har i nuläget. Men har definitivt haft andra som jag inte hade känt mig bekväm med.
På något jobb har alla mer eller mindre varit i samma ålder och vi har haft jäkligt kul, inte särskilt "strikt" jobb. Då hade jag kunnat tänka mig tacka ja. Men på de flesta jobb så hade det känts som om man gick över en gräns från professionell till mer privat, är rätt glad att jag har en del kollegor (trots att jag tycker om dem) på ett armlängdsavstånd.
Jag har mina vänner och så vill jag att jobb är jobb.
 
...och jag har aldrig varit på spa, eller hudvårdsbehandlingar eller massage heller. Artar inte grejen.


Kuriosa: har heller aldrig åkt finlandsfärja.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: Pratsch
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 768
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 626
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp