Bukefalos 28 år!

Badklädsaktiviteter med arbetskollegor

På nuvarande jobb har jag inga problem att bada med kollegorna, fast jag badar inte eftersom jag är en badkruka. Möjligen hoppa i en sån tunna med varmt vatten.

Apropå dubbelrum - på förra kickoffen delade jag med min sambo men det vara enbart för att jag var förkyld annars hade jag delat med min kvinnliga kollega och han hade bott med kompanjonen.
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?
Jag har inga problem med att delta oavsett kön, känner mig iofs inte 100% bekväm med alla aspekter av min kropp men det är jag nog inte ensam om och har inte lust att låta det begränsa mig.

Ifråga om dubbelrum tycker jag att det kan vara ok vid något enstaka tillfälle men generellt i jobbsituationer vill jag bo ensam. Det har inget med vare sig nakenhet eller intimitet att göra, utan om att de flesta resjobb jag gjort/gör innebär mycket långa och krävande arbetsdagar, och då vill jag ha maximalt lugn och ro den stund som finns för vila och återhämtning.
 
Senast ändrad:
Jag skulle aldrig ställa upp på att bada med mina arbetskamrater.
Är väldigt privat av mej (har inga komplex men är privat) Sen har vi 2män med väldigt sunkig kvinnosyn på min arbetsplats och bara tanken på att bada med dessa övremedelålders ölmagade sliskhögar får mej att rysa och kräkas lite i munnen:yuck:
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..
Jag älskar att bada, älskar SPA och brukar vara först i poolen efter avslutade möten när vi är på sådana anläggningar med jobbet. Duschar dock och byter om på rummet, vill inte vara naken bland kollegor. Får jag välja skulle alla konferenser hållas på SPA med många badmöjligheter.

Delar rum gör jag helst inte. Fördelen med att ha jobbat några år och att vara småbarnsförälder, vi brukar alltid få egna rum även de gånger då rummen inte räcker till alla så att några måste dela.

Vi är ganska jämnt fördelade mellan män och kvinnor och jag har turen att vara på en fantastisk arbetsplats där det känns bekvämt. Jag gillar också att ha en ganska nära och personlig relation till mina kollegor, det har genom åren varit mycket fest och socialt också.
 
Ja, bada känns helt OK, det har hittills inte hänt men vi ska iväg om ett par veckor och då hoppas jag absolut bada. Dock under "fritid" mellan konferens och middag, så det är helt och hållet frivilligt och kanske blir jag ensam, åtminstone utomhus ;)

Däremot vill jag inte vara naken med mina kollegor, det känns på något vis gränsöverskridande mellan privat och arbete. Det är många på mitt jobb som tränar ihop på lunchen och så men jag tycker att det skulle kännas så konstigt att stå i duschen med kollegor, jag vet inte.

Vi slipper dela rum på konferens om vi inte absolut vill dela med någon och det är skönt tycker jag. Dela rum vill jag bara göra med nära vänner / familj / partner.
 
Fast alltså jag har inget behov av att kunna vara klädd i bikini med mina kollegor. Det är ingenting jag ens eftersträvar. Jag föredrar att ha distans till kollegor faktiskt.
Okej? Det är väl upp till var och en? Synd bara om anledningen är slemmiga kollegor eller kroppskomplex. Att man vill vara mer privat handlar ju mer om personlighet och inte om dålig företagskultur.
 
Men jag tror att det är en vanesak om man är bekväm eller inte med att vara mer lättklädd.

Jag funderar på detta. För mig handlar det nog inte om huruvida jag är van vid och bekväm med att vara lättklädd, utan det handlar om min syn på jobbet och hur jag framträder som yrkesperson. Skulle jag råka springa ihop med min chef eller mina arbetskamrater på stranden skulle jag sannolikt svepa om mig en sarong.
 
Jag funderar på detta. För mig handlar det nog inte om huruvida jag är van vid och bekväm med att vara lättklädd, utan det handlar om min syn på jobbet och hur jag framträder som yrkesperson. Skulle jag råka springa ihop med min chef eller mina arbetskamrater på stranden skulle jag sannolikt svepa om mig en sarong.
Jag måste erkänna att jag inte förstår det här. Hur påverkar badkläder hur du framstår som yrkesperson?
Och varför ändras din bild av någon efter att du sett dem i badkläder ?
 
Jag har inga problem med den typen av aktiviteter. Jag är bekväm med den jag är, samt med mina arbetskollegor. Så den delen stör mig inte så mycket.

Skulle inte ha några problem att dela rum med någon heller, men de gånger jag sovit borta har jag alltid fått eget. Vilket har vart skönt, men det spelar mig inte så stor roll. Det är platsen jag sover på, inte mer än så.
 
Jag måste erkänna att jag inte förstår det här. Hur påverkar badkläder hur du framstår som yrkesperson?
Och varför ändras din bild av någon efter att du sett dem i badkläder ?
Jag vet, det låter säkert jätteflummigt. :D Och naturligtvis kan det vara olika i olika organisationer. Men på min arbetsplats föredrar jag att vi inte har tillgång till den där nästan-nakna sidan av varann, jag vill heller inte ha det med externa samarbetspartners, kunder osv.
 
Jag måste erkänna att jag inte förstår det här. Hur påverkar badkläder hur du framstår som yrkesperson?
Och varför ändras din bild av någon efter att du sett dem i badkläder ?
Åh nu älskar jag Lund. Här kan man faktiskt aldrig vara säker på om personen du möter är en (aktiv) professor på universitetet eller en lodis. Jag har förstått att klädkulturen är mer avslappnad här. Kanske bidrar det till att man inte lika snabbt dömer ut någon som oprofessionell baserat på utseende?
 
Jag vet, det låter säkert jätteflummigt. :D Och naturligtvis kan det vara olika i olika organisationer. Men på min arbetsplats föredrar jag att vi inte har tillgång till den där nästan-nakna sidan av varann, jag vill heller inte ha det med externa samarbetspartners, kunder osv.
Jag tror säkert att det är branscher som är sådana. Men det är inte samma överallt. Så jag tror att man ska vara försiktig med att dra generella slutsatser.
 
Åh nu älskar jag Lund. Här kan man faktiskt aldrig vara säker på om personen du möter är en (aktiv) professor på universitetet eller en lodis. Jag har förstått att klädkulturen är mer avslappnad här. Kanske bidrar det till att man inte lika snabbt dömer ut någon som oprofessionell baserat på utseende?

Vem menar du dömer någon som oprofessionell baserat på utseende?

Jag tror säkert att det är branscher som är sådana. Men det är inte samma överallt. Så jag tror att man ska vara försiktig med att dra generella slutsatser.

Det var väl ungefär det jag skrev - att det är olika i olika organisationer. Det är inte att generalisera.
 
Vem menar du dömer någon som oprofessionell baserat på utseende?
Du skrev att du var rädd att det skulle påverka hur du framträdde som yrkesperson.


Det var väl ungefär det jag skrev - att det är olika i olika organisationer. Det är inte att generalisera.
Det var ingen kritik.
 
Du menar: "För mig handlar det nog inte om huruvida jag är van vid och bekväm med att vara lättklädd, utan det handlar om min syn på jobbet och hur jag framträder som yrkesperson."

Det handlar inte om att jag är rädd för att dömd som oprofessionell (halmgubbe, för övrigt), utan som sagt: min syn på jobbet och hur man, kanske i stället för jag, framträder som yrkesperson.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 169
Senast: Pratsch
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 807
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 668
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp