Badklädsaktiviteter med arbetskollegor

Åh nu älskar jag Lund. Här kan man faktiskt aldrig vara säker på om personen du möter är en (aktiv) professor på universitetet eller en lodis. Jag har förstått att klädkulturen är mer avslappnad här. Kanske bidrar det till att man inte lika snabbt dömer ut någon som oprofessionell baserat på utseende?
Avslappnad?! När jag är i Lund (i akademiska ärenden) känner jag mig som något katten har släpat in. Samtidigt som jag får trotsig lust att halsa Absolut Vodka ute på offentliga platser medan jag kedjeröker och kastar fimparna omkring mig.

Lund är för mig platsen där jag alltid känner mig som att jag har fläckar på kläderna, samt gravt obildad enär jag inte behärskar grekiska och latin. :p
 
Avslappnad?! När jag är i Lund (i akademiska ärenden) känner jag mig som något katten har släpat in. Samtidigt som jag får trotsig lust att halsa Absolut Vodka ute på offentliga platser medan jag kedjeröker och kastar fimparna omkring mig.

Lund är för mig platsen där jag alltid känner mig som att jag har fläckar på kläderna, samt gravt obildad enär jag inte behärskar grekiska och latin. :p
Haha alltså va? Känner inte alls igen din bild.

Älskar dock att jag får dricka min sprit precis vart jag vill 😁
 
Du menar: "För mig handlar det nog inte om huruvida jag är van vid och bekväm med att vara lättklädd, utan det handlar om min syn på jobbet och hur jag framträder som yrkesperson."

Det handlar inte om att jag är rädd för att dömd som oprofessionell (halmgubbe, för övrigt), utan som sagt: min syn på jobbet och hur man, kanske i stället för jag, framträder som yrkesperson.
Jag förstår inte hur du menar. Folk skulle se annorlunda på dig som yrkesperson men inte på din proffessionalism?

Det är inte meningen att irritera dig (känner att det är påväg dit) utan jag är mest nyfiken bara. För flummar jag iväg längre i mina tankar så börjar det handla om man ska vara människa eller maskin på jobbet, men det är verkligen flummerier som mest är intressanta för att jag vekligen verkligen måste bli klar med min rapport och jag orkar inte städa ;) )
 
Avslappnad?! När jag är i Lund (i akademiska ärenden) känner jag mig som något katten har släpat in. Samtidigt som jag får trotsig lust att halsa Absolut Vodka ute på offentliga platser medan jag kedjeröker och kastar fimparna omkring mig.

Lund är för mig platsen där jag alltid känner mig som att jag har fläckar på kläderna, samt gravt obildad enär jag inte behärskar grekiska och latin. :p
Jag känner inte heller igen mig haha. Obildade är alla utan PhD men lodisar är vi allihopa. Kanske klär dina kollegor ut sig när det kommer finbesök utifrån? Har de inte egna fläckar på kläderna är det nog därför. Kläderna hänger alltid i garderoben ;)
 
Haha alltså va? Känner inte alls igen din bild.

Älskar dock att jag får dricka min sprit precis vart jag vill 😁
Jag är där rätt sällan iofs. Men avslappnad är bland de sista ord jag skulle ha valt. Inför en resa till Lund känner jag efter om anpassning blir nödvändigt eller inte, grundligt. Sen anpassar jag mig, eller inte.

Jag har tänkt ut att om jag skulle jobba i Lund, skulle jag nog få ihop livet om jag då bodde i Malmö. Sammanlagt blir det rätt bra. Avspänt stadsaktigt i Malmö, och välordnat på det akademiskborgerliga viset i Lund.
 
Jag känner inte heller igen mig haha. Obildade är alla utan PhD men lodisar är vi allihopa. Kanske klär dina kollegor ut sig när det kommer finbesök utifrån? Har de inte egna fläckar på kläderna är det nog därför. Kläderna hänger alltid i garderoben ;)
Eller så har vi lite olika idéer om hur en "lodis" ser ut. (Inte mitt ordval.)
 
Jag förstår inte hur du menar. Folk skulle se annorlunda på dig som yrkesperson men inte på din proffessionalism?

Det är inte meningen att irritera dig (känner att det är påväg dit) utan jag är mest nyfiken bara. För flummar jag iväg längre i mina tankar så börjar det handla om man ska vara människa eller maskin på jobbet, men det är verkligen flummerier som mest är intressanta för att jag vekligen verkligen måste bli klar med min rapport och jag orkar inte städa ;) )
Nej då, jag är inte irriterad, mer än på halmgubbar. Jag försöker bara jobba samtidigt, sitter helt topless så det är lite kallt här vid fönstret :)
 
Eller så har vi lite olika idéer om hur en "lodis" ser ut. (Inte mitt ordval.)
Lodis är alkoholiserad uteliggare typ. Men jag försökte vara skämtsam. Det är absolut inte menat att dra igång en diskussion om socialt utsatta. De här människorna är allt annat än det. De bryr sig bara inte om att köpa nytt.
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..
Deltar obekvämt. Tycker det är sådär.

Är inte obekväm i omklädningsrummet när "alla tjejer" ska träna på lunchen däremot. Det är ju inte den sociala biten som pågår just där.

Ser ut som en kokong i bastun. Oavsett könsfördelning och deltagare. Men rodnar lite av skrevande skrev av båda kön i direkt ögonhöjd. Detta har som tur är aldrig hänt på jobbet! Alltså skreven, tyvärr inte bastubadet, det har hänt.
 
Jag är där rätt sällan iofs. Men avslappnad är bland de sista ord jag skulle ha valt. Inför en resa till Lund känner jag efter om anpassning blir nödvändigt eller inte, grundligt. Sen anpassar jag mig, eller inte.

Jag har tänkt ut att om jag skulle jobba i Lund, skulle jag nog få ihop livet om jag då bodde i Malmö. Sammanlagt blir det rätt bra. Avspänt stadsaktigt i Malmö, och välordnat på det akademiskborgerliga viset i Lund.
Jag tänkte precis skriva att skillnaden är tvärtom. Undantaget runt Möllan då kanske. Å andra sidan... Det förutsätts nästan att man har läst åtminstone något på universitetet om man har tillbringat sin ungdom i Lund. Så det kanske är en snobbighet i sig, även om den inte speglar sig i valet av kläder (vilket var det jag ville få fram egentligen).
 
Jag tänkte precis skriva att skillnaden är tvärtom. Undantaget runt Möllan då kanske. Å andra sidan... Det förutsätts nästan att man har läst åtminstone något på universitetet om man har tillbringat sin ungdom i Lund. Så det kanske är en snobbighet i sig, även om den inte speglar sig i valet av kläder (vilket var det jag ville få fram egentligen).
Att påstå att ingen snobbighet speglar sig i valet av kläder i Lund, är för mig så klassblint att jag häpnar. Men visst, det jag ser som det där lundensiska är inte som Londons businesscity.

Själv kan jag så klart "spela akademiker" på det aktuella viset, men jag försöker förhålla mig till det och välja när jag gör det. Om jag kunde, skulle jag nog helst "spela stökig förortstonåring" i Lunds akademiska miljöer.
 
Jag är där rätt sällan iofs. Men avslappnad är bland de sista ord jag skulle ha valt. Inför en resa till Lund känner jag efter om anpassning blir nödvändigt eller inte, grundligt. Sen anpassar jag mig, eller inte.

Jag har tänkt ut att om jag skulle jobba i Lund, skulle jag nog få ihop livet om jag då bodde i Malmö. Sammanlagt blir det rätt bra. Avspänt stadsaktigt i Malmö, och välordnat på det akademiskborgerliga viset i Lund.
I min värld är Lund betydligt mer avspänt än Malmö.
 
Om jag skulle delta i en aktivitet som kräver badkläder? Självklart! På flera arbetsplatser fanns bara en dusch och ett omklädningsrum och en bastu och där trängdes vi alla nakna oavsett kön, läggning eller etnisk tillhörighet. Särskilt på en arbetsplats blev det enormt avslappnat när det började ett gäng vietnamesiska båtflyktingar, dom var vana hemifrån och nakenhet bekom dom inte alls utan var något helt naturligt och jag ser inte nakenhet som nåt onaturligt på stranden eller annars heller och alla är vi olika skapta och med åldern kommer det "repor i lacken" av en eller annan anledning så varför bry sig?

Dela rum med andra av båda könen gör jag också utan att bry mig, liksom att dela dubbelsäng med helt okända, i en säng sover jag och inget annat. :)
 
Att påstå att ingen snobbighet speglar sig i valet av kläder i Lund, är för mig så klassblint att jag häpnar. Men visst, det jag ser som det där lundensiska är inte som Londons businesscity.

Själv kan jag så klart "spela akademiker" på det aktuella viset, men jag försöker förhålla mig till det och välja när jag gör det. Om jag kunde, skulle jag nog helst "spela stökig förortstonåring" i Lunds akademiska miljöer.

Intressant, det där. I Uppsala finns det helt klart klädstilar som är "akademiska". Utöver de uppenbara - Hogwarts-nissarna och kulturtanterna (mitt segment, for the record) - funkar det även med friluftskläder i det dyrare segmentet, särskilt om man är naturvetare. Ju mer naturnära färger på friluftskläderna, desto högre status.
 
Lodis är alkoholiserad uteliggare typ. Men jag försökte vara skämtsam. Det är absolut inte menat att dra igång en diskussion om socialt utsatta. De här människorna är allt annat än det. De bryr sig bara inte om att köpa nytt.
Kvalar jag in där? Mysbyxor och en stor collegetröja som är antik och snart ramlar av mig då halshålet är dubbelt så stort som det ska vara? :o
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..
Aldrig i livet att jag skulle vara med på något sånt som ensam tjej, låter verkligen som en lite speciell aktivitet, inget man kanske gör med jobbet.
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..
Vi var på spa med jobbet. Ärligt talat är inte jag den som bryr mig. Har de inte sett lite hud innan är det på tiden.
Är som att gå till badhuset, vi var ett gäng som hade bikini och några andra baddräkt.

Hade varit en annan femma om det hade varit helnaket, nu var det ändå plagg som döljer de mest intima delarna, så ser inte riktigt problemet så länge alla sköter sig.
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..

Skulle helt klart bero på hur man upplever gruppen. Med 15 män och 1 kvinna tror jag det är abnormt osannolikt (med tanke på hur män beter sig i allmänhet) att det kommer att falla bra ut. Så jag skulle inte vilja vara med (vare sig som man eller hur jag inbillar mig att det vore att vara kvinna) och tycker att om det uppmanas alls utöver total frivillighet är högst tveksamt ur ett chefsperspektiv.

På mitt förra jobb hade det blivit katastrof med en sexistisk mansgris som VD och en @sjoberga alltför oerfaren och ung för att säga ifrån på riktigt (och med halvdant mandat att ifrågasätta skiten i skitens perspektiv).
 
Skulle helt klart bero på hur man upplever gruppen. Med 15 män och 1 kvinna tror jag det är abnormt osannolikt (med tanke på hur män beter sig i allmänhet) att det kommer att falla bra ut. Så jag skulle inte vilja vara med (vare sig som man eller hur jag inbillar mig att det vore att vara kvinna) och tycker att om det uppmanas alls utöver total frivillighet är högst tveksamt ur ett chefsperspektiv.
Men hjälp! Jag har badat badtunna i stora blandade sällskap många gånger och varit ensam /väldigt få tjejer vid flertalet tillfällen, har aldrig varit några problem.

Ska dock ändå såklart vara frivilligt.
 
Men hjälp! Jag har badat badtunna i stora blandade sällskap många gånger och varit ensam /väldigt få tjejer vid flertalet tillfällen, har aldrig varit några problem.

Ska dock ändå såklart vara frivilligt.

Jag har aldrig varit med om det utan att behöva bli förbannad å någon annans vägnar. Med reservation för att antal inträffade scenarion jag kan minnas just nu är exakt 2.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 110
Senast: Pratsch
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 613
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 542
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp