Bästa benskydden för allround?

Wembley

Trådstartare
Nu vill jag höra era erfarenheter av benskydd. Jag är ute efter bra fram- och bakbensskydd. Min häst slår sig bak och är något känslig för skav. Letar efter välsittande och skyddande benskydd till honom. Önskemål är att de är ventilerade, inte drar åt sig för mycket vatten, slitstarka och lätta att göra rena. Vill att de är heltäckande och att de inte ska snurra runt.

Vi är allround-ekipage som tycker mycket om att rida ut, men gärna hoppar terräng också. Då och då rider vi ett pass på banan. Han är ca 170 cm och har normalt grova, ganska långa ben.

Så förslag och erfarenheter? Maxpris för fram- och bakbensskydd ca 1500 kr.
 
Jag tycker Equilibriums Tri-Zone Airlite allround-boots är väldigt prisvärda bra skydd. Har själv en uppsättning och även en kompis har köpt efter att ha sett mina. Rejäla kardborrar, snurrar inte, ventilerar väl.
 
Jag tycker Equilibriums Tri-Zone Airlite allround-boots är väldigt prisvärda bra skydd. Har själv en uppsättning och även en kompis har köpt efter att ha sett mina. Rejäla kardborrar, snurrar inte, ventilerar väl.

Jag gillar dessa bäst men de finns bara i en strl: http://www.equilibriumproducts.com/leg_protection/tri_zonereg_impact_sports_boot/

Så har dessa bak: http://www.equilibriumproducts.com/leg_protection/tri_zonereg_all_sports_boot/

wpid-dsc_2262.jpg


Oavsett så är de helt suveräna!
 
Man får inte skriva ut butik, men jag beställde mina från Englanf, ca 500 kr för 4 skydd.

Googla så lär du hitta flera butiker.
 
Man får inte skriva ut butik, men jag beställde mina från Englanf, ca 500 kr för 4 skydd.

Googla så lär du hitta flera butiker.

Oj det var billigt, hittar dem inte alls till det priset. Typ 500 kr/par ser det ut som när jag letar. Var det nya skydd du köpte?
 
Man får inte skriva ut butik, men jag beställde mina från Englanf, ca 500 kr för 4 skydd.

Googla så lär du hitta flera butiker.

En dum fråga till, är det samma skydd bak som fram, bara det att du ev köper olika storlekar fram resp bak? Tror jag sökte på de skydden Tiger rekommenderade först och de är ju lite dyrare, därav kanske jag inte hittade "rätt" pris.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 014
Senast: Marvin
·
Utrustning Funderar lite på att byta transport. Har idag en Star Trailer Safir från 1997 som jag är väldigt nöjd med, men hade inte gjort något med...
Svar
13
· Visningar
1 017
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Ja min häst fick ju bli halvblind här för ett tag sedan då vi opererade bort ögat, såret har läkt och hästen funkar fin fint som enögd...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Dopy
·
Utrustning Hej alla glada människor, har ett stort problem som uppkommer konstant. Har en 7 årig valack som är världens härligaste kille. Men det...
Svar
10
· Visningar
1 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp