Bästa lösgodissorten

sura-balten-mini_picture.png

Det ska helst vara de röda, men grön funkar också :d.
Förstår inte hur någon kan gilla punchpraliner...
 
Inte något surt. Saltlakrits, salmiak och helst lite bittert. Blandat hårda och mjuka. Är lite svag för såna där ”ägg” också, typ vingummi i skum. Och så ett par bitar choklad. Så ser min godispåse ut. Äter tills jag får sår i gommen av lakritsgrodorna.
 
Det ska vara choklad och surt typ såhär:
Sura nappar
Apelsinklyftor (ni vet, såna i choklad)
Ljusa polly
Center
Chokladsvampar
Nappar
Sura rullar (brukar vara röda typ)


ABSOLUT INGEN LAKRITS.
Äntligen någon som förstår sig på mig. Choklad och surt är den bästa godispåsen ever. Alla mina bekanta tycker att jag är galen när jag blandar surt och choklad :cautious:
 
Absolut inget surt, däremot en bra blandning av gelé, choklad och lakrits, mest salt.
Jag köper helst godisnappar, fiskar, hallonlakritsskalle, punchpraliner, gott& blandat, m&ms, mörka Polly och apelsinklyftor i choklad. Och valfri saltlakrits, där gillar jag allt.
 
Jag gillar en blandning av salt, choklad och några söta röda. Favoriter är häxvrål, de där bruna mandelformade med salt inuti, kaninpluttar och främst de får hårda bruna platta och salta som bara finns i några butiker.

Gör vi en familjepåse brukar dottern lägga i sura också och jag får alltid samma fruktansvärda chock om jag får tag i en sådan mitt i en spännande film då jag inte har tid att titta efter så noga. :D
 
Fan vad godissugen jag blev nu
Var längesen jag köpte lösgodis pga äckelbakterier men just nu hade jag inte sagt nej till en påse.
Favoriterna är:
Salta balkar, finns typ ingenstans..
Salta K, samma där
Sura colanappar
Sura och salta S
Center
Chokladbananer
Romerska bågar, finns typ ingenstans heller
 
Fan vad godissugen jag blev nu
Var längesen jag köpte lösgodis pga äckelbakterier men just nu hade jag inte sagt nej till en påse.
Favoriterna är:
Salta balkar, finns typ ingenstans..
Salta K, samma där
Sura colanappar
Sura och salta S
Center
Chokladbananer
Romerska bågar, finns typ ingenstans heller
Men åh, salta balkarna hade jag nästan glömt bort..! Och de får mig att minnas 80-talets kanonrör som helt ofattbart försvann. De var fantastiska!
 
Jag gillar sura tuttifrutti - de helt utan gelatin. OM jag bara fick äta en enda godissort resten av livet skulle det bli dom.
 

Liknande trådar

Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 697
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 104
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 257
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 088
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp