Bästa lösgodissorten

Finns det Plopp KROKANT, så fylls lätt en påse med bara sånt. IMG_20190104_162337.png
 
Vilken är din favorit sort?
Brukar den finns i butik?

Jag älskar dunderklump (snusklubba utan pinne) och viol s-märken. Brukar bara finnas på hemmakväll men på senare tid knäcker jag extra som inköpare och påfyllare i ett par butiker (farligt :laugh:).

Är nyfiken på vad andra äter för lösgodis, blir lätt att man tar in godis utifrån sina egna smakpreferenser.
Blå fiskar!:love: ”Spikkesill” tror jag dom heter, finns dock nästan ingenstans längre.....
 
Sura colanappar :love:
De där chokladbitarna med färgglada chokladbitar i som fanns i limited edition ett tag. Nu är de borta :mad:
Blåbärsbumblingar. De verkar också vara borta? :down:
Säkert massa fler jag glömt.

Dumma buke, nu kommer det ju bli godispåse i kväll :cautious::D
Blåbärsbumblingar finns kvar :love:

Någon sorts kolastänger med lite ljusare "kladd" i, snökulor, cocosprickar (men de finns inte nånstans längre :(), måsskitar, såna där rosavita svampar, traffic warden (skumt namn), kritor, lysmelk, tofféepralin (finns inte heller nånstans längre!). Där är den perfekta godispåsen :up::d
Cocosprickar är en av de sorter jag oftast får ta hem för den är rasande populär. Jag förstår inte grejen :rofl:

Jag gillar många sorters godis :angel: men de här..... finns det NÅGON som säljer dem längre?

389-4-10595saltak.jpg
Verkar vara en utdöd sort dessvärre.

vaniljtoppar, punchpraliner och plopp :love:

49351191_10155938685491099_3008337360615112704_n.jpg
Du är en av alla dessa jag inte förstår mig på :laugh:

Sjukt irriterande att så många godissorter byts ut mot mjukisar, är dagens ungar så klena att de inte orkar tugga?
Violkulorna finns kvar. Men tror viol är en sådär smak som ibland kan vara svårt och därför försvinner den i butikerna. Jag älskar viol och vet att dessa finns i det sortimentet jag har tillgång till iallafall.

En bra kvalitetsmätare på godishyllan är om det finns romerska bågar.
De små, från Cloetta, inte de stora ocharmiga som ibland marknadsförs under namnet "Romarens favorit".
Tog hem romerska bågar förra gången. De var slut på under en vecka haha. Verkar vara fler som gillar men som sällan finns i butik.

Älskar "salta bomber" (fast är uppväxt med att de heter "harpluttar"?) men hittar dem aldrig i mataffärerna längre :(
7350061453530.jpg
Dom har vi, älskar dom. Så de är inte en död sort :love:

Det var hårda avlånga rör, ca 4 cm långa och med lite rundade kanter och fyllda med salt pulver. Supergoda!! Åh vad jag saknar dem..
Åh dom minns jag med. Så goda!

Soda pops!:love:
soda-pops_picture-560x560.png

Förr fanns de överallt men nuförtiden finns de nästan aldrig.. Vissa godisbutiker har dem ibland men ofta saknas de helt..
Dom är jättepoppis i en av butikerna jag har. Så de finns kvar :)

-

Alla ni som gillar punchpraliner och gröna grodor, jag trodde inte ni fanns :angel:
 
En sorts lakrits som heter "nostalgi" (om jag minns rätt) som påminner om holländska lakristfigurer (som finns i burk, de söta). Finns vad jag vet bara i en godisaffär på Slöjdgatan i Stockholm som f ö är en av de bästa på lösgodis. De har så många sorter att min favoritsort inte alltid finns framme, men de vet vilken man menar även om man inte kommer ihåg exakt vad den heter. :)
 
Fan vad godissugen jag blev nu
Var längesen jag köpte lösgodis pga äckelbakterier men just nu hade jag inte sagt nej till en påse.
Favoriterna är:
Salta balkar, finns typ ingenstans..
Salta K, samma där
Sura colanappar
Sura och salta S
Center
Chokladbananer
Romerska bågar, finns typ ingenstans heller
Salta balkar (om vi menar samma) och romerska bågar brukar finnas hos Jam-Jam
 
Trocaderoflaskor, hallonmumrikar, sura och salta puffar som man lägger ihop i en ”hamburgare”, violploppar, platta små salmiakromber... jag måste åka och köpa godis.
 
Jordgubbspuffar, hallon lakrits och fizzy svampar samt hallo Kitty gelefigurer . Salt godis är fyllda supersalta ( mandelformade)
 
Någon sorts kolastänger med lite ljusare "kladd" i, snökulor, cocosprickar (men de finns inte nånstans längre :(), måsskitar, såna där rosavita svampar, traffic warden (skumt namn), kritor, lysmelk, tofféepralin (finns inte heller nånstans längre!). Där är den perfekta godispåsen :up::d
Kokosprickar finns hos mig :love:
 
Fazer blå, chokladbitar i papper, de är klart bäst. Sen kommer punchpraliner efter det, eller grusbunkar som de också kallas lokalt.
Något jag absolut inte tycker om är Apelsinchoklad. Usch! Apelsin och choklad ska inte blandas tycker jag.
 
Jag älskar lösgodis:love:
Här finns en godistillverkare som har fabriksförsäljning:d det ligger tyvärr ganska nära så det blir besök lite väl ofta:angel:
 
S-märken av alla slag, men varför är de man köper i storpack (lådor) så mycket godare än de man hittar i affären? Vi har alltid S-märken i kiosken på våra islandshästtävlingar, tror det är vi som jobbar som äter flest :).
Dom man köper i stora plastlådor är liksom mjukare och sockrigare och helt enkelt mycket godare.
 
Åh det fick mig att tänka på såna där patroner med hockeypulver i, men är nog inte vad du menar :D
Hm... det kanske det skulle kunna vara? För det var typ hockeypulver i dem. Men det var å andra sidan ett par decennier före ordet hockeypulver uppfanns... :D Och som jag minns det - så mycket godare.
 

Liknande trådar

Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 741
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 106
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 274
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 122
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp