Bästa lösgodissorten

Jag tycker det är svårt att hitta bra lösgodis. Det är mörk choklad som är min grej men det finns sällan. Ibland finns Riesen och ibland kan jag hitta mörka chokladhjärtan med mint i och har jag tur så hittar jag likörpraliner. Så jag får nöja mig med typ center, plopp, krokant, punchpraliner. Lite mintkulor och lakritsbåtar kan också slinka med.
 
sura-balten-mini_picture.png

Det ska helst vara de röda, men grön funkar också :d.
Förstår inte hur någon kan gilla punchpraliner...
Gott - men kanske inte den mörkröda. Punchpraliner också goda, för mig är det lite nostalgi med dem som förhöjer smaken en bit :).
 
Nu far det ju snart bli besok pa IKEA igen sa jag far lite Svenskt losgodis. :meh: Losgodis har ar inte alls samma sak ... det ar inte lika gott ... och ingen lakrits alls, sarskilt inte saltlakrits.:arghh:
 
Jag har en ny favorit - Fizzy bubblizz fast som S-märken!! Jag gillar också dom stora napparna som till hälften är skum, chokladbitar med nonstop i och bananchoklad godisar.

Edit! Var tvungen att googla och tydligen heter dom Fizzy Twins

1546612455265.jpeg
 
Senast ändrad:
Vilken är din favorit sort?
Brukar den finns i butik?

Jag älskar dunderklump (snusklubba utan pinne) och viol s-märken. Brukar bara finnas på hemmakväll men på senare tid knäcker jag extra som inköpare och påfyllare i ett par butiker (farligt :laugh:).

Är nyfiken på vad andra äter för lösgodis, blir lätt att man tar in godis utifrån sina egna smakpreferenser.

De där som, oavsett hur många man köper, ändå är slut när man letar efter dem i godispåsen :cautious:

Sura och salta dragsters, oftast.
 

Liknande trådar

Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 697
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 104
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 262
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 088
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp