Bästa solbrillorna för ett aktivt liv

MCP

Trådstartare
...till rimligt pris.

Vilka märken är värt att kolla på om man vill ha bra och bekväma solbrillor som ger bra skydd åt ögonen och som passar när man är lite mera aktiv (t.ex. cyklar, rider, vandrar)?

Får nog kosta mera än bensinmacksbrillor, men gärna mindre än att man gråter blod ifall man tappar dem i stenig terräng på vandring :D så något sorts mellanprissegment antar jag.
 
Kolla mc-affärer. Jag har Velodrom, äldre modell än dessa men snarlika. Haft dem till "allt", kör mc, åker båt, rider, hundsportar, mtb-cykling :up:
1653924634498.png
 
Är det någon som har koll på hur det är.med sportmärkens egna brillor då (t.ex. puma o.s.v.)
 
...till rimligt pris.

Vilka märken är värt att kolla på om man vill ha bra och bekväma solbrillor som ger bra skydd åt ögonen och som passar när man är lite mera aktiv (t.ex. cyklar, rider, vandrar)?

Får nog kosta mera än bensinmacksbrillor, men gärna mindre än att man gråter blod ifall man tappar dem i stenig terräng på vandring :D så något sorts mellanprissegment antar jag.
Kolla på Uvex, de har som går att fästa på hjälm också.
 
...till rimligt pris.

Vilka märken är värt att kolla på om man vill ha bra och bekväma solbrillor som ger bra skydd åt ögonen och som passar när man är lite mera aktiv (t.ex. cyklar, rider, vandrar)?

Får nog kosta mera än bensinmacksbrillor, men gärna mindre än att man gråter blod ifall man tappar dem i stenig terräng på vandring :D så något sorts mellanprissegment antar jag.
+1 på Velodrom, prisvärda i budgetsegmentet imho. Annars börjar väl Ray-Ban runt tusenlappen ungefär, t ex deras Predator.
 
Jag använder Leech eyewear som egentligen är till för sportfiske. Men dom sitter kvar på huvudet när man rör sig och finns i olika modeller.
 
+1 på Velodrom, prisvärda i budgetsegmentet imho. Annars börjar väl Ray-Ban runt tusenlappen ungefär, t ex deras Predator.

Har ray-bans som vanliga solbrillor, och gillar dem mycket, men känner att jag vill ha något som är billigare än de. Måste se ifall velodrom finns att få tag i i finland.

@clusia tackar, ska kolla in de också.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 758
Senast: Elektron
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 423
Senast: Sofie.S
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 872
Senast: EmmaW
·
Äldre Jag ska köpa mig en ny cykel och har siktet inställt på en hybridcykel. Har kollat lite på internet och idag varit i butik och ställt...
2 3
Svar
50
· Visningar
20 103
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp