Bästa vården för håret (en tips och rådtråd för att få håret att må så bra som möjligt)

Jag har mycket hår, men tunna hårstrån som lätt går sönder, sen självfall på det. Längd en bit ner på ryggen, förbi skuldrorna.

Jag har kört balsammetoden 7-8 år, men till slut funkade inte det med min hårbotten, så numera använder jag SLS-fritt milt schampo från MÅ eller Faith i Nature som funkar bra med min torra hårbotten. Alltid hårinpackning, tvättar ungefär var fjärde dag. Använder styling och inpackning från Jessicurl.

Borstar med tangleteezer, torkar håret med microfiberhandduk. Borstar mycket sällan håret blött, fönar i stort sett aldrig. Använder snoddar utan clips.

Jag är ganska noga, framförallt med att inte ha massa äckliga ämnen i produkterna.
 
Tangle teezer. Skulle inte kunna leva utan denna borste sedan jag började använda den har mitt hår
blivit friskare äntligen börjat bli långt och det gör inte ont att borsta håret längre, underbart!
,
bli
img-2228.jpg
Den har mitt barn, fast i form av en muffin. Den är hur bra som helst! Slipper någonsin mer jaga honom med borsten :)
 

Liknande trådar

Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
1 611
Senast: gulakatten
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 136
Senast: skiesabove
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 288
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 782
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp