Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
funderar lite över gårdagens röster:

Röstar på Sookie: Snurrfian, LenaH, bumpo, Fio, Artline och Q4.

Det skulle förvåna mig väldigt mycket om hela lyan valt samma kandidat i DL1, samtidigt som det också känns lite osannolikt om det bara varit goda som röstat på henne. Så åtminstone någon i lyan borde finnas bland dessa sex. I övrigt kan jag inte dra några andra slutsatser än att alla som röstade på Sookie är kvar i leken.

Röstar på mig Paddington: Lilltess, lägger en tidig första röst med en mer el mindre BOP-teori. Noterade att hon valde att lägga rösten på mig och inte Q utifrån Eurovision diskussionen. Kommer sedan in och säger att om hon varit online så hade hon troligen bytt röst till Q. Undrar vad hon tycker om Q idag.

Röstar på Habina: Fio som sedan ändrar röst till Sookie med anledning av Sookies trojka. Reflekterar sedan att det känns osannolikt att Sookie skulle hamna i lyan 2 lekar i rad – men jag vet att det hänt med andra personer och andra roller (var inte Mirtai ängel i typ 4 lekar i rad?)

Röstar på Schantana: LenaH, byter sedan till Sookie för att rädda sig själv. Det jag noterar är att bägge två som LenaH röstade på igår var nybörjare och att den ena lynchades och den andra käkades. Det känns som för många tillfälligheter för att vara en tillfällighet. Men skulle en lya där LenaH ingår peka ut ett spår mot Lena? Känns lite osannolikt kan jag tycka.

Röstar på LenaH: Habina, Schantana, Sookie. Habina ändrar röst till Q4, upptäcker sedan att hon råkar sätta sig själv i kasst läge i o m den ändringen. Håller med Q att Habinas kommentar att hon inte vill riskera att rösta på en god LenaH gnager lite. Hur kan hon veta att LenaH är god och hur kan hon veta att Q inte är det – är det inte lika illa att rösta på en god Q? Schantana (bybo) vet vi hade ingen dold agenda i m sin röst. Jag noterar oxå att bägge nybörjarna röstade på LenaH (Sookie efter sin röständring).

Röstar på Q4: Habina (som ändrat röst) och jag (Paddington). Jag har skrivit tidigare om varför jag röstade på Q.

Röstar på Artline: Hemlig röstar på Artline för att denne säger att hon är trött och inte ”orkar” rösta och inte passade på att rösta när hon skrev det.

Röstar på fio: Sookie (god spion), som sedan ändrar till LenaH. Enda vi vet med dessa röster är att Sookie inte hade någon ”dold” agenda med dem och hon hade inte heller hunnit få någon spioninfo.

Vet inte om denna genomgång gjorde mig klokare. Det var många röständringar igår - Sookie och LenaH som ville rädda sig själv, Fio som tyckte Sookie blev skummare (än Habina) med sitt uttalande och slutligen Habinas ändring till Q som står ut lite i mina ögon nu när jag kikar på röstningen. För den röständringen kom relativt tidigt och hade ingen påverkan på resultatet. Jag får lite känslan av att Habina ville komma bort från sammanträffandet att både hon och Schantana röstade på LenaH samma minut.

fine jag fattar vad du menar , men du hakade nog upp dig i att jag var "låst" där igår- det var det jag tog upp så jag förstår att det ser ut så. Jag hade ingen aning om vart jag hade vare sig LenaH eller sookie igår, men av de två reagerade jag hårdare på sookie. Men min röst hade hamnat där igår bara för att jag faktiskt trodde uppriktigt att det kunde vara en ulv baserat på vad hon skrev. Jag försöker liksom få ut ulvarna i första hand ?
Sedan har jag en hel del funderingar kring LenaH med , samt Habina , som jag skrev tidigare idag så tycker jag att habina var rätt snabb igår att hitta goda .Först i dig och sedan lite antydan till LenaH med i röständringen .....
Men är osäker där, habina kan ju göra en hel del konstigt som god med , men funderar det gör jag !

Varför kände du att du var tvungen att rösta på någon av de två? (se det som jag har fetat)

Röstar på Schantana: LenaH, byter sedan till Sookie för att rädda sig själv. Det jag noterar är att bägge två som LenaH röstade på igår var nybörjare och att den ena lynchades och den andra käkades. Det känns som för många tillfälligheter för att vara en tillfällighet. Men skulle en lya där LenaH ingår peka ut ett spår mot Lena? Känns lite osannolikt kan jag tycka.
.

Men frågan är om det kanske var det som var meningen? Att försöka få LenaH till att verka ond?

Varför kände du att du var tvungen att rösta på någon av de två? (se det som jag har fetat)
har förklarat det redan om du läser det jag sedan skrivit i samma inlägg:)
jag tog upp de två pga att det var lite de som var på tapeten igår, och jag är på inget sätt säker vart jag har LenaH

funderar lite över gårdagens röster:

Röstar på Sookie: Snurrfian, LenaH, bumpo, Fio, Artline och Q4.

Det skulle förvåna mig väldigt mycket om hela lyan valt samma kandidat i DL1, samtidigt som det också känns lite osannolikt om det bara varit goda som röstat på henne. Så åtminstone någon i lyan borde finnas bland dessa sex. I övrigt kan jag inte dra några andra slutsatser än att alla som röstade på Sookie är kvar i leken.
jag önskar lite mer genomgång av rösterna på sookie och inte bara alla andra :) ,er än att alla är kvar i leken......

Det är det jag oxå funderar över.

Det känns som att det är stor sannolikhet. Sedan rösterna på Sookie, det skulle kunna vara bara goda som röstade där för hon betedde ju sig rätt underligt... sen och andra sidan är det lätt för en ulv att gömma sig bland de rösterna, för hon betedde ju sig ändå rätt skumt :D

Men det svarar inte på min fråga. Måste man rösta på de som redan har flest röster?
nej och det är precis det jag förklarar Att sookie hade fått min röst igår bara för att hon var den jag genuint fick en känsla av som en nybörjarulv och INTE bara för att det stod mellan dessa två......
Jag börjar bli fascinerad av att det ska vinklas till att jag AKTIVT valt mellan bara just dessa två :cautious:
Även om jag skrev det lite tidigare så får det mig att fundera över om det finns några som vill ha bort mig ?

Jag återgår till de som jag främst reagerar på hittills.

Artline – Berättade igår kväll att hon var trött. Röstade på Sookie för att hon valde att rösta på fio trots att hon hade tre andra misstänkta (mig, paddi och q4). Tycker det känns lite konstigt att rösta på någon för att hon röstade på en annan, det borde ju innebära att Artline vet nåt om fio tänker jag.

Jag fortsätter fastna på mitt eget inlägg här. Varför skulle Artline bli så upprörd över att Sookie röstade på fio? De enda som kände till varandra innan första natten var ju bananklasen i lyan. Hm....

Habina – röstade igår på LenaH för att hon tar avstånd från bananer. Säger att hon inte fått vara spion mer än en natt. Kan det vara en vink?
Habina småreagerar lite på att jag poängterar att fio skriver att hon varit på jaktmässa. Men till mitt försvar måste jag säga att det fanns inte så himla mycket att reagera på när jag skrev mitt inlägg :p
Jag börjar tro att folk har ett liv utanför buke :confused::D

bumpo – Röstar Sookie i DL1. Med tanke på att det var tredje och avgörande (?) rösten blir jag lite fundersam, men det behöver inte betyda nåt.
Sitter också och funderar över bumpos avgörande röst på Sookie...

fio – Röstar Habina i DL1 pga inlägget med massa dansande bananer. Ändrar röst till Sookie. Har inte koll på rollerna. Kommer dricka ikväll och berättar att hon varit på jaktmässa. Alltså, är det inte aningen dumt att i en ulvlek skriva att man varit på just jaktmässa? Gör i alla fall att jag blir fundersam, får se om hon kommer med några inlägg under kvällen som får mig att ändra åsikt.
Funderar över fios ändrade röst. Varför gjorde du det?

jag önskar lite mer genomgång av rösterna på sookie och inte bara alla andra :) ,er än att alla är kvar i leken......
varför ska jag gå igenom alla de rösterna i detalj när du redan gjort det? Det blir ju bara en upprepning av vad du skrivit :)

Sedan har jag redan tagit upp LenaHs och fios röster. Dig har jag gått igenom tidigare.
Artline har knappt skrivit ngt, Snurrfians röst var mer el mindre en BOP och bumpo tog upp Sookie i bägge sina inlägg som är teori-inriktade.

För övrigt skulle jag vilja se mer av de flesta i den här leken......

nej och det är precis det jag förklarar Att sookie hade fått min röst igår bara för att hon var den jag genuint fick en känsla av som en nybörjarulv och INTE bara för att det stod mellan dessa två......
Jag börjar bli fascinerad av att det ska vinklas till att jag AKTIVT valt mellan bara just dessa två :cautious:
Även om jag skrev det lite tidigare så får det mig att fundera över om det finns några som vill ha bort mig ?

Ja om du är ulv så klart att jag vill ha bort dig. Fast att du förklarar fattar jag inte. Du skrev ju att hon kändes mest ulvig av de två så därför röstade du på henne. Du skrev inte att hon kändes ulvigast i leken...

Fio ändrar röst till Sookie då hon blev klart skummare med sitt snack om tre tanter, lyamedlemmarna eller vad
Hittade, men tycker ändå det var lite konstigt.
Men, ni var ju en hel hög som röstade på Sookie så ska väl inte hänga upp mig på dig helt.

Habina som ändrade till mig, pga en felstavning av Paddington ( :rofl:) det enda som skaver liiiite där i hennes röständring är en liten antydan till att hon kanske trodde att hon skulle rösta ut en god ( LenaH) och det kliar lite , den tanken. För de enda goda som vet om varandra i DL1 är tvillingarna, och det tror jag man kan utesluta att just Habina och LenaH är , iom Habinas första röst på LenaH ?
Habina påstår också att hon har lite godvibbar av @Paddington i inlägg #113, vilket även Paddis själv reagerar på( vilket får mig att tro att inte heller de är tvillingar med varandra ) Det får mig också att fundera över att i DL1 våga säga det inte bara om Paddington utan även om LenaH ( då hon röständrade för att hon inte ville riskera att rösta ut en god ) börjar kännas som att hon kanske kan sitta med lite mer kunskaper än vad en god gör i DL1 ? men det kan kanske vara typiskt skum-Habina inlägg hon faktiskt kan åstadkomma även som god, men jag noterar....

Ska läsa ikapp mig från gårdagens röstning, men vill svara på det här först. Jag ändrade från LenaH till dig igår helt enkelt för att jag inte visste någonting om någon av er, men då LenaH fick två röster på sig direkt, så OM hon är god skulle det vara onödigt att hon åkte när iaf jag mest la en röst för att ha någon att rösta på. Då bytte jag till dig, eftersom du då inte hade någon röst på dig.

Sedan började du bete dig knepigt och jag var ändå ganska nöjd med mitt röstval. Måste läsa ikapp mig för att se vad det var jag reagerade på igår, idag har jag redan nämnt tvillingdiskussionen och att du hävdar att jag godförklarar två personer som jag inte alls godförklarar.

Om jag hade haft några säkra kunskaper om vilken roll paddington och lenaH har, (dvs vi bortser från onda spionen helt), så skulle jag vara ulv och då skulle jag definitivt inte säga någonting om den magkänsla jag fått för paddington.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 638
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 875
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 453
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka