Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Röstar på LenaH: Habina, Schantana, Sookie. Habina ändrar röst till Q4, upptäcker sedan att hon råkar sätta sig själv i kasst läge i o m den ändringen. Håller med Q att Habinas kommentar att hon inte vill riskera att rösta på en god LenaH gnager lite. Hur kan hon veta att LenaH är god och hur kan hon veta att Q inte är det – är det inte lika illa att rösta på en god Q? Schantana (bybo) vet vi hade ingen dold agenda i m sin röst. Jag noterar oxå att bägge nybörjarna röstade på LenaH (Sookie efter sin röständring).

Bara för att förtydliga. Jag bytte röst för att jag inte hade någon specifik känsla att LenaH var ond, och då det såg ut som att hon skulle åka kändes det fel. Valde då Q då hon inte fått någon röst på sig i det läget. Jag har ingen aning om vad någon av dem kan ha för roll, men jag tycker såhär dagen efter att Q beter sig allt mer knepigt.

Ja eftersom det bara är en jag reagerat på hittills så kan jag lika gärna rösta nu. Jag vill inte riskera att missa. Det är något med Q som skaver, inte minst med att hon förklarar sin röstmotivering igår otroligt luddigt utan även med att bemöta mina tankar med att försöka få mig att titta på andra. Jag har tyvärr inte förmågan att se helheten såhär tidigt i leken utan försöker ta en misstänkt i taget. Jag får helt enkelt hoppas på att jag har rätt

Lilltess röstar på Quarter4ever

Hittade, men tycker ändå det var lite konstigt.
Men, ni var ju en hel hög som röstade på Sookie så ska väl inte hänga upp mig på dig helt.

Ih! Nu gick min ulvradar igång. Varför känns det som två ulvar som pratar med varandra? Alltså hemlig och @fio ?

Fast det är klart, om fio är i lyan borde jag vara käkad redan. :cautious:

Ja eftersom det bara är en jag reagerat på hittills så kan jag lika gärna rösta nu. Jag vill inte riskera att missa. Det är något med Q som skaver, inte minst med att hon förklarar sin röstmotivering igår otroligt luddigt utan även med att bemöta mina tankar med att försöka få mig att titta på andra. Jag har tyvärr inte förmågan att se helheten såhär tidigt i leken utan försöker ta en misstänkt i taget. Jag får helt enkelt hoppas på att jag har rätt

Lilltess röstar på Quarter4ever
hm har du ens läst mina tidigare inlägg idag ? tycker nog att jag gått igenom de flesta rätt ingående jag.....
:confused:

Fast om vi vore ulvar skulle vi väl prata i lyan, inte här :confused:

För att man måste teoria om varandra. Dvs det känns som två ulvar som vet att den andre är ond, du stryker henne lite medhårs. Jag skriver det nu så jag kommer ihåg det senare, det kan ha betydelse längre fram. :)

Jag har funderat på infon som kan gå ut och jag har faktiskt Pm:at LL igår då det slog mig att onda spionen inte kunnat skicka en rad som har med spioninfon att göra :p eftersom den skulle skicka sin rad innan den fått spioninfon så vill bara klargöra det
Onda spionen kan inte ha skickat vidare något som härrör från verklig spioninfo inatt :)
goda spionen rök ju så vi har bara onda spionen att bry oss om i detta avssende

Jag har funderat på infon som kan gå ut och jag har faktiskt Pm:at LL igår då det slog mig att onda spionen inte kunnat skicka en rad som har med spioninfon att göra :p eftersom den skulle skicka sin rad innan den fått spioninfon så vill bara klargöra det
Onda spionen kan inte ha skickat vidare något som härrör från verklig spioninfo inatt :)
glömde skriva med att LL bekräftat att jag hade rätt :)

Jag fortsätter fastna på mitt eget inlägg här. Varför skulle Artline bli så upprörd över att Sookie röstade på fio? De enda som kände till varandra innan första natten var ju bananklasen i lyan. Hm....
Jag tyckte det var konstigt att hon lade en förtäckt bop röst på fio när hon hade teori på någon annan.

Jag är mitt uppe i en film just nu. Återkommer om den stund :)

Jag fick lite oplanerat gäst så jag försöker hänga med så gott jag kan och ska försöka sammanfatta mina tankar under kvällen (nej @hemlig - min lördagkväll spenderas inte i lyan, även om jag vore ulv så har jag ett liv utanför ändå :D).

Spontant så reagerar jag lite på samma saker som många andra tagit upp, @Habina s "godvibbar" (som jag tycker hon förklarar helt ok, det är ofta hennes sätt att spela oavsett om hon är ond eller god), @quarter4ever s val mellan Sookie och mig själv som jag iofs mest ser som qs sätt att vilja lägga en röst som betyder nåt men åas - när hon la sin röst var det redan avgjort. Och hon fick ju själv lika många röster som jag.

Varför ulvarna käkade just den andra hyfsat nya spelaren funderar jag också lite på och just den jag röstade på innan jag ändrade. Dessutom är båda som röstade på mig döda. Obs att jag nu skämtar: Sens moral - röstar man på mig så dör man! :D
@Snurrfian känns osedvanligt osnurrig och det stör mig lite så jag ska läsa igenom henne lite bättre. Övriga har gått mig lite förbi men jag ska plöja dem också.
Om min gäst klarar att underhålla sig själv en stund. :o

Sitter också och funderar över bumpos avgörande röst på Sookie...
Bumpo har bara 6 inlägg så här långt, men i de två som jag "rankar" som rena teori-inlägg så tar hon upp Sookie i bägge. Den första postar hon 23.48 #163 och det är innan alla röster börjat trilla in på Sookie (bara en röst på Sookie då), så jag vet inte om bumpos "avgörande" röst sticker ut så mycket för mig som den verkar göra för dig och Q?

Bumpo har bara 6 inlägg så här långt, men i de två som jag "rankar" som rena teori-inlägg så tar hon upp Sookie i bägge. Den första postar hon 23.48 #163 och det är innan alla röster börjat trilla in på Sookie (bara en röst på Sookie då), så jag vet inte om bumpos "avgörande" röst sticker ut så mycket för mig som den verkar göra för dig och Q?
jag kan bara svara för mig . Jag funderar över den för att det var en tredje röst, som sas la ved på brasan . Samtidigt kan jag hålla med om att det ÄR svårbedömt med @bumpo som gärna får komma in med lite mer reflerktioner om övriga i leken :) det är hopplöst svårt att bilda sig en uppfattning annars , och för min del så är det ju inte positivt sas att bara ha fokuserat på en som sedan visar sig vara god ? Men som sagt mer tankar om alla kan ge lite bättre bild om hur hon tänker

Alltså ska det väljas mellan Sookie och LenaH ikväll så funderar jag nog mer på Sookie för stunden.
:idea:

för att de är de två det verkar stå emellan ?

quarter4ever röstar på Sookie
för att ta en banan i detta läget känn
s --- ulvigt

Men alltså du hänger inte med på vad jag menar. Jag syftar på de två översta citaten. Sen tyckte du att Sookie var en starkare kandidat till ulv, men alltså om vi ska vara helt ärliga, vad är det för motivering du har? Jag hade också en kass röst men jag har inte i efterhand påstått att paddington verkar ulvig.

Och inse att ni sabbar ESC för mig nu :meh:
när jag måste sitta och ha koll på leken samtidigt som jag ser på TV :arghh:'
Protestdricker en öl :cool:

Men alltså du hänger inte med på vad jag menar. Jag syftar på de två översta citaten. Sen tyckte du att Sookie var en starkare kandidat till ulv, men alltså om vi ska vara helt ärliga, vad är det för motivering du har? Jag hade också en kass röst men jag har inte i efterhand påstått att paddington verkar ulvig.
Jag har inte heller i efterhand påstått att sookie var ulvig :confused:
oh den kommentaren VAR utifrån att det var de två som var på tapeten då
LenaH vet jag fortfarande inte vart jag har, men min röst hamnade på sookie oavsett att det var det jag funderade på DÅ.
Sookies kommentar kändes helt enkelt ulvig ( sedan kanske @Paddington hade en bättre uppfattmingsförmåga än mig då hon verkade koppla det till att TA banan) medans jag mer fattade det som att jaja shit happens .... tar en banan och chillar med kompisarna - typ:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 639
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 617
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 881
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 453
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V