Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
en undran om onda spionen - denne har ju ingen aning om vilka som är ulvar eller inte, medan det är något som ulvarna vet. Vi vet att ulvar kan rösta på varandra både för alibi och andra anledningar. Varför skulle onda spionen stå ut genom att rösta udda? Visst, denne vill väl inte rösta ut en ulv, men eftersom denne ingår i vinstvillkoren den här gången så är väl onda spionen ganska så viktig oxå (även om denne inte kan käka)

Jag tänker mig att eftersom onda spionen har noll och ingen information i dl1, vill den inte riskera att råka rösta ut en ulv. I dl2 kan den ha information som hjälper den att hitta ulvar lättare. Tydligare? :)

Dl 2 kl 00.00

21:13 lilltess röstar på quarter4ever
23:20 Snurrfian röstar på Lilltess
23:22 bumpo röstar på Lilltess
23:27 Habina röstar på quarter4ever
23:44 quarter4ever röstar på Habina
23:45 Fio röstar på Artline

quarter4ever: 2
lilltess: 2
Habina: 1
Artline: 1

Dels med att hon tycker min och Qs diskussion igår ang hennes och Schantanas röst på LH i samma minut står ut/skaver (jag tycker fortfarande det är ngt att notera även om vi vet att Schantana var god). Visserligen förstår jag inte riktigt hur Q tänkte där med hennes input, men att vår diskussion skaver?

Det som skaver är hur Q förklarar/ursäktar sig, hur hon snurrar in sig i sina egna tankegångar och att hon reagerar på att du skriver så snabbt att jag och Schantana röstade på samma. :)

Alltså - jag kommer inte så mycket längre (och det gnälls väl inte från soffan men... :o) men den som står ut mest för mig idag är faktiskt @Lilltess .
Och i valet mellan henne och @quarter4ever som det just nu står 2-2 emellan så tycker jag ju att Lilltess betett sig skummare. Jag kan se vad hon reagerar på men jag tycker ändå inte att qs resonemang om Sookie är ludet? Man röstar på den man tycker är ulvigast och q motiverade ju varför hon tyckte det (och jag tyckte ju själv det, det är kanske därför jag stör mig lite på att Lilltess hänger upp sig på det) och att man råkar rösta ut en god i DL1 är ju inte direkt ovanligt.

Jag tycker också att @Habina hakat upp sig lite på (vad jag tycker är) oväsentligheter men jag låter det vara idag eftersom jag tycker Lilltess verkar ha längre polisonger.

LenaH röstar på Lilltess

Tack för citatet. Men vi läser det olika då. För jag läser det inte som vare sig fiskande eller något spridande av gid-info utan mer funderande av samband. Vilket egentligen bara är positivt. För det visar även på negativa samband...

Fast det hon visar är ju att två, tre personer inte kan vara tvillingar ihop. Är det så smart att lyfta det, ifall ulvarna inte kommit på det?

Jag väljer att lägga min röst nu eftersom det drar ihop sig ( observera att jag öht inte alls är säker någonstans på denna rösten )
jag HAR reagerat mest på Habina , med Lilltess som god tvåa idag , och jag vill mellan dessa två välja habina framför den andra ( precis som jag igår valde mellan de två som var på tapeten då ) Jag hade fel då och det kan jag mycket väl ha nu med :crazy:
men hon verkar inte se samma saker som mig ? Och det bekymrar mig
så för stunden så hamnar min röst där
quarter4ever röstar på Habina
hennes röst på mig igår är inte smickrande alls för henne, och hon har godförklarat ganska lättvindigt i denna leken . och med detta menar jag inte att de hon godförklarar skulle vara onda bara för det utan mer en tanke att hon skulle veta något

@Habina är du inte ond så har du typ 17 min på dig att motbevisa min tanke ....

Jag har INTE godförklarat någon. Vilket jag påpekat gång på gång för dig...

Dl 2 kl 00.00

23:48 LenaH röstar på Lilltess

lilltess: 3

Dl 2 kl 00.00

23:48 LenaH röstar på Lilltess

lilltess: 3

Justerar, eftersom jag ogillar när det blir fel ordning. :angel:

Jag tänker mig att eftersom onda spionen har noll och ingen information i dl1, vill den inte riskera att råka rösta ut en ulv. I dl2 kan den ha information som hjälper den att hitta ulvar lättare. Tydligare? :)
jo det är sant. Men sedan får man även fundera över om personen kan vara online och följa röstningen eller inte, om personen anar att den som har fått röster emot sig är ulv eller inte osv osv.
Det finns många olika aspekter att fundera över så att säga att just de som röstat udda borde vara kandidater tycker jag är lite farligt.

Rent krasst kan man väl säga att alla röster fram till kl 23:49 igår var udda röster ;)

Jag har en tanke om Lilltess, jag ser inte det onda som ni andra ser. Möjligen att hon kan vara ond spion. Men jag blir orolig när rösterna trillar in på henne. :crazy:

jag blir även misstänksam mot LenaH som röstar på Lilltess....
Varför? Du är lite hal nu, jag har ställt en annan fråga till dig tidigare som du inte svarat på.
Jag har ifrågasatt Lilltess fasthakande vid dig hela kvällen så det var väl inte direkt en högoddsare att jag la rösten där...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 632
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 616
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 862
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 452
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka