Banning (utbruten från Vad gör vi? CCXXIX + I)

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såklart det är en tolkning? Men personen blev bannad pga anmälningar och pratade alltså om vad vederbörande gjorde som man så uppenbarligen störde sig folk mer på det än vad personen faktiskt gjort. En del då. Vi är många som står bakom den avstängda användaren också. Jag skulle säga att allt beror på vem som rapporterar dock (och för den delen ska man väl kunna stå för sina rapporteringar så att bli kränkt om de outas ser jag ingen anledning till).

Men att medvetet felköna någon och göra det även när man pratar om nutid, och håller fast vid sin rätt att göra det utan att förklara varför, så är det en särskild händelse i sig och som måste hanteras som det. Som andra har skrivit om så handlar reaktionerna mot felköningen väldigt mycket om att det finns andra transpersoner på forumet, och det hade inte varit schysst mot dem att släppa igenom sånt utan reaktioner.

Vad är det du tycker borde skrivits annorlunda? Argumenterar du för rätten i allmänhet att felköna personer, om de gjort dumma saker? Eller argumenterar du för att man borde släppt det i just den tråden även om andra transpersoner läser här, för att det just kan tolkas som en värdering mellan de två olämpliga beteenden? Eller argumenterar du för att om det varit andra personer som reagerat/ rapporterat så hade Athena_arabians inte fått varning?

Tror man kommer fram till den slutsatsen för att man blir bannad då, men inte vid trakasserier och sexuella kommentarer.

Jag tycker inget av dom är okej. Men skillnaden i hur det hanteras är trist.

Jag har full förståelse för att du som utsatt hade önskat ett annat agerande när det hände :heart Det som blir knepigt nu är dock när det krävs att de vanliga förväntningarna om hur vi skriver på forumet inte ska gälla pga vad som hände då. Men två fel blir ju inte ett rätt, att skriva olämpligt nu gör inte Tranans övertramp mot dig ogjorda.

Möjligen kan det fungera som ett utlopp för en ilska, men det gör inte miljön på forumet till en bättre miljö om transpersoner som står helt utanför detta, samtidigt blir drabbade av insikten att respekten för deras identitet är villkorad till hur omtyckta och respekterade de är av andra på forumet, och inte till deras rätt som människa.

Tror man kommer fram till den slutsatsen för att man blir bannad då, men inte vid trakasserier och sexuella kommentarer.

Jag tycker inget av dom är okej. Men skillnaden i hur det hanteras är trist.
Men vem ska bannas nu? Ska det vara tillåtet med transfobiska kommentarer nu, för att det tidigare inte bannats som det borde vid tidigare trakasserier och sexuella kommentarer? Vad vill du ska ske nu?

Att hon blev bannad berodde på att hon hade en aktiv varning sen tidigare, då hon anklagat en annan användare för att vara (rätt allvarligt) kriminell (inte bara en gång).
Jag skulle uppskatta rätt ordval. Jag skrev aldrig kriminell. Jag skrev lurade staten på pengar och beskrev det. Jag va också tydlig med att jag inte kunde sia om omfattningen.

En av de löjligaste banningar jag nånsin varit med om
Jomenvisst, men jag tänkte lite så att jag är ju så torr o tråkig och har nära noll humor och är aldrig rolig och tänkte spexa till det lite med min vän @Inte_Ung , ja menar det är ju vääääldigt vanligt att andra användare tramsar sig ihop i diverse trådar utan att trådarna är tramstrådar och utan att bli vare sig varnade eller bannade för det.

Efter @fio s förklaring för ett tag sedan om hur de härjade med nick o dubbelnick och kanske trippelnick typ för nära 20 år sedan och jag kom in i de trådarna på ett hörna så tror jag att det troddes att jag va ett av deras nya nick, men så va det inte.

Det stämmer. Anledening: Jag var tramsig. Men till sak hör att jag visste redan @Inte_Ung ´s svar och tänkte, efter hennes respons spinna vidare på mig själv att kommer aldrig ta på mig klänning och på spåret @Inte_Ung hade innan.
Minns inte exakt vad du skrev, men det låter precis som det jag menade med att jag önskar hårdare moderering när det gäller stora viktiga saker och slappare när det gäller småsaker som otrevlig ton i nåt inlägg eller som här: trams. Eller att man gör en icke godkänd reaktion på ett inlägg.

Minns inte exakt vad du skrev, men det låter precis som det jag menade med att jag önskar hårdare moderering när det gäller stora viktiga saker och slappare när det gäller småsaker som otrevlig ton i nåt inlägg eller som här: trams. Eller att man gör en icke godkänd reaktion på ett inlägg.

Inlägget är kvar jag spann helt enkelt vidare på @Inte_Ung där hon skrev nåt om o spela kvinna vid behov. Jag tycker följdfrågan inte är konstig särskilt då jag känner igen mig själv men det kanske va fel smiley? @dobbis
Och som @Inte_Ung skriver- många vet om det.

Jag trodde att det fortfarande var allmänt känt här på Bukefalos.
Det är inget som jag är hemlig med, men inte heller något som jag har behov av att andra tar någon särskild hänsyn till.
Jag kan spela kvinna och dam vid behov, utan att det bekymrar mig något särskilt.
Ginnies: Menar du att du kan ta på dig en klänning? :eek:

Inlägget är kvar jag spann helt enkelt vidare på @Inte_Ung där hon skrev nåt om o spela kvinna vid behov. Jag tycker följdfrågan inte är konstig särskilt då jag känner igen mig själv men det kanske va fel smiley? @dobbis

Är man inte medveten om att ni är kompisar som kan skämta med varandra på det viset kan det i och för sig tas som en rätt fräck och olämplig kommentar.

Å andra sidan är just detta kanske inte rätt tråd att tramsa i?

Är man inte medveten om att ni är kompisar som kan skämta med varandra på det viset kan det i och för sig tas som en rätt fräck och olämplig kommentar.
Jag tycker inte det om man innan har följt @Inte_Ung ´´inlägg, dessutom så skriver hon i inlägget jag svarade på: Det är inget som jag är hemlig med, men inte heller något som jag har behov av att andra tar någon särskild hänsyn till.

Nu slutar jag diskutera ovan person , ursäkta @Inte_Ung för att jag drog in dig i detta.

För få hjärtan antagligen. Strösslar man med ❤️❤️❤️ blir man aldrig bannad 😅

/förlåt, sluttramsat

Jag har full förståelse för att du som utsatt hade önskat ett annat agerande när det hände :heart Det som blir knepigt nu är dock när det krävs att de vanliga förväntningarna om hur vi skriver på forumet inte ska gälla pga vad som hände då. Men två fel blir ju inte ett rätt, att skriva olämpligt nu gör inte Tranans övertramp mot dig ogjorda.

Möjligen kan det fungera som ett utlopp för en ilska, men det gör inte miljön på forumet till en bättre miljö om transpersoner som står helt utanför detta, samtidigt blir drabbade av insikten att respekten för deras identitet är villkorad till hur omtyckta och respekterade de är av andra på forumet, och inte till deras rätt som människa.
Jag menar absolut inte att man ska banna nu. Jag menar att man skulle banna när det händer. Jag tycker det är trist att det inte togs på allvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka