Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tassetass

Trådstartare
Idag var min systerdotter "from hell" här, och i vanlig ordning rök vi ihop på en gång. Hon skulle klippa sönder ett halsband, så jag tog av henne saxen. Hon vägrade flytta sig från TV:n, jag flyttade på henne. Hon blev arg för att jag sa åt henne att plocka upp skräp hon slängt på golvet, hon blev arg för att jag såg till att hon kom tillbaka och stängde dörren när hon skulle ut.

I ungefär 5 timmar höll hon på så här, var enormt uppkäftig och förklarade hur hon hatade mig var och varannan minut. Vid fyratiden hände dock nåt, då skulle hon sitta bredvid mig, vi skulle busa, jag skulle kittla henne och när dom skulle åka var det kram och "Du är en bra moster"...

Egentligen förstår jag ju varför det blir sådär; jag sätter emot när hon försöker få som hon vill, hon blir arg men kommer över det och inser att jag är rätt schysst, men jag förstår ändå inte :D

Bäst kommentar idag kom dock från min systerdotters kompis, som är några år äldre. Jag råkade muttra lite väl högt "Varför får man inte aga barn längre?", varpå kompisen svarar "Ja, det undrar jag också ibland".

Äh... Jag ska aldrig skaffa barn.
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Tassetass skrev:
Bäst kommentar idag kom dock från min systerdotters kompis, som är några år äldre. Jag råkade muttra lite väl högt "Varför får man inte aga barn längre?", varpå kompisen svarar "Ja, det undrar jag också ibland".

HAHAHA :rofl:
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Hemligheten med barn är att man tidigt ska gå på valpkurs med dem :D Några ord som gått in i Tobias huvud är HIT, SITT, LIGG och glass förståss..........NU är ett ord som funkar på tjejerna :rofl: Med lagom mord i tonfallet så kan ma få Tobias att sitta kvar i en bil med dörren öppen trots att jag går därifrån, det är ett mirakel som man bara förstår om man har träffat yrvädret. Kan tilägga att bästisen heter Ludde och är stallägarens 9 mån cockie spaniel ;)
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Dom är sanslöst roliga :D

Brorsans styvdotter kläckte ur sig det här under helgen..
"Mamma, du får se till att D**** inte svär så mycket!
Jag kan ju inte ha en pappa som svär"
Tidigare har hon varit väldigt noga med att påpeka att han är minsann inte hennes pappa och hon behöver inte lyssna på honom osv. Gissa om brorsan var malligast ;)

"Mamma..när man gör bebisar, är det killen eller tjejen som är överst då?" :D
M förklarade lite generat att det är väldigt olika :angel:
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Tassetass skrev:
Idag var min systerdotter "from hell" här, och i vanlig ordning rök vi ihop på en gång. Hon skulle klippa sönder ett halsband, så jag tog av henne saxen. Hon vägrade flytta sig från TV:n, jag flyttade på henne. Hon blev arg för att jag sa åt henne att plocka upp skräp hon slängt på golvet, hon blev arg för att jag såg till att hon kom tillbaka och stängde dörren när hon skulle ut.

I ungefär 5 timmar höll hon på så här, var enormt uppkäftig och förklarade hur hon hatade mig var och varannan minut. Vid fyratiden hände dock nåt, då skulle hon sitta bredvid mig, vi skulle busa, jag skulle kittla henne och när dom skulle åka var det kram och "Du är en bra moster"...

Egentligen förstår jag ju varför det blir sådär; jag sätter emot när hon försöker få som hon vill, hon blir arg men kommer över det och inser att jag är rätt schysst, men jag förstår ändå inte :D

Du är ju trygg såklart! :bow: Du visar vad som gäller, med dig behöver hon aldrig känna sig osäker om hon gör rätt eller fel, för du sätter klara gränser. Precis som en bra flockledare! :p
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Fjorddressyr skrev:
Du är ju trygg såklart! :bow: Du visar vad som gäller, med dig behöver hon aldrig känna sig osäker om hon gör rätt eller fel, för du sätter klara gränser. Precis som en bra flockledare! :p

Undrar hur många år det tar henne att lära sig att det är meningslöst att bråka med mig... Hon har varit så här i snart 2 år... :devil:
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Om du hade en henne dagligen, kanske en vecka eller två men nu får hon säkert som hon vill annars alltså måste hon testa varje gång hon träffar dig. När hon blir lite äldre så kommer de ihåg bättre att med "den där" går det inte att tjafsa alltså lika bra att låta bli.
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Jag kan ju berätta om våran dotter när vi ändå är inne på andra saker... I söndags skulle kyrkis sjunga i kyrkan, vi är en ganska lite grupp så det blir lite taffligt. Ialla fall förstod inte elin varför hon ibland skulle sitta där framme och i bland i bänken, och sjunga det tänkte hon minsan inte göra, så hon satt framme i koret och såg sur ut när de andra barnen sjöng och sen var hon nöjd när hon fick sitta i bänken och pussla. Men i bilen hem sjöng hon glatt alla sångerna och några till... *suck* Visserligen är hon bara två men man bli lite trött...
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Snurrfian skrev:
Om du hade en henne dagligen, kanske en vecka eller två men nu får hon säkert som hon vill annars alltså måste hon testa varje gång hon träffar dig. När hon blir lite äldre så kommer de ihåg bättre att med "den där" går det inte att tjafsa alltså lika bra att låta bli.

Det har du iofs rätt i. Fast skulle jag ha henne en vecka skulle nog en av oss komma ur den veckan i en liksäck... ;)
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

Det var en företagsam liten tjej det där med massor av vilja och god fantasi. Det kan bli något av henne när hon blivit vuxen.
Sedan håller jag inte med helt i Fjordfias "med dig behöver hon aldrig känna sig osäker om hon gör rätt eller fel" för barn i den åldern vet ofta vad som är rätt och vad som är fel. Det är sina impulser dom har svårt att styra. Däremot blir hon trygg när du stoppar henne av den anledningen att hon vet att när hon inte fixar det så gör du det (leder till mindre frustrationer vilket leder till mindre impulsiva handlingar) och att du fortfarande tycker om HENNE även när hon gör fel.
Barn gör så i perioder och barn med mycket vilja är "jobbigare" på den punkten. Fast det är faktiskt svårare i längden med barn med väldigt liten vilja för dom har stort sätt ingen egen motor. En barn med stor egen vilja sätter man mer på rätt spår så kör dom själva medans ett barn med lite vilja måste ha hjälp med att hålla motorn igång. Det senare varianten är "jobbigare" ju äldre barnet blir för det är svårare för dom att bli självständiga då dom inte är så "självgående".
Min dotter är ett sk. 4-procent barn dvs 4 barn av 100 får denna extra starka viljan. Dom har fantasi så det räcker och behöver och en motor som kan leda dom långt om dom vill. Smarta brukar dom oftast också vara. Detta barn låter som ett sådant :cool:
Ett tips är att ge ett sådant energiskt barn ett alternativ att hålla på med, något konstruktivt istället för destruktivt. Sedan får man ju ändå hålla koll men när barn har en stor motor måste dom få utlopp för sin energi och sin nyfikenhet i hur saker fungerar och då gäller det att ligga före för sådana barn ser till att dom får det oavsätt om vuxna hjälper dom eller inte.

Kan också berätta att min bror (4 år yngre än mig) höll på att gå mig på nerverna när vi växte upp för han hade noja på att ta isönder saker inkl. mina :crazy:
Idag är han bilmekaniker och brukar kunna sätta ihop det han ta isönder :D
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

En väns bekant duschade med sin lille son och han pekade henne mellan benen och sa vov vov. Det var en rätt kreativ tolkning av honom tycker jag. ;)
 
Sv: Barn är roliga ibland... (tämligen meningslös tråd)

:o :rofl:
Det är ju sådant man skall skriva ner och sedan visa när barnet blivit vuxet :D
Min bror är dock inte så road av att jag har retat honom (är 26 år i dag) för att han bajsade i badkaret ett antal gånger när vi var mindre och var tvugna att bada tillsammans :angel:
Var inte så förtjust att bada med honom (kanske vissa kan förstå) men mamma gav mig inget val :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 404
Senast: alazzi
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 013
Senast: mackan
·
L
Övr. Barn Skriver under annat nick då jag inte vet om någon känner igen mig här. Vet inte heller om inlägget hammnar rätt eller fel. ligger...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 602
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 423
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Att hyra ut hus
  • Tårtor, bröd, kakor och annat del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp