Jag vilade MYCKET…..Som om detta var något positivt och inte lär ha förlängt sjukdomen om du aldrig vilade...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vilade MYCKET…..Som om detta var något positivt och inte lär ha förlängt sjukdomen om du aldrig vilade...
Pajkastning, pajkastning…Med tanke på ditt korståg mot kvinnosjukvården i en annan tråd, är du medveten om hur mycket vårdkontakt och fysiska undersökningar en graviditet och förlossning innebär?
Vad i detta var inte sant eller orimligt att fråga om?Pajkastning, pajkastning…![]()
Tycker du gått ifrån hela sakfrågan, läs frågeställningen i första inlägget. Trådar som denna tappar helt syfte om man vill leka personpåhopp istället för att diskutera frågan i sig.Vad i detta var inte sant eller orimligt att fråga om?
Inte för att du lär svara på detta, lite som att du faktiskt skrattade åt en fråga gällande abort och struntat i att svara på frågor om det...
Om du inte vill bolla med Bukefolket i dina trådar, varför frågar du då oss om saker? För att kunna tillskriva oss åsikter/förolämpa oss?
Där du ber om ideer och tips= folk delar med sig av sina erfarenheter där fysiska problem eller behöva att lägga en hobby på is inte verkar vara godkända svar. Samma problem i tidigare tråd där du tillskrev folk olika åsikter när de försökte stötta dig. Allt är inte personpåhopp men vill du gå den vägen kan vi dra fram en del svar från denna&förra tråden där du givit en hel del onödiga kängor men det vill jag inte göra för om något är det inte relevantTycker du gått ifrån hela sakfrågan, läs frågeställningen i första inlägget. Trådar som denna tappar helt syfte om man vill leka personpåhopp istället för att diskutera frågan i sig.
Man kan såklart behöva lägga en hobby på is av olika anledningar varför skulle det inte vara godkänt? Helt individuella beslut ju. Annars tycker jag du återgår till sakfrågor om du har mer att säga här.Där du ber om ideer och tips= folk delar med sig av sina erfarenheter där fysiska problem eller behöva att lägga en hobby på is inte verkar vara godkända svar. Samma problem i tidigare tråd där du tillskrev folk olika åsikter när de försökte stötta dig. Allt är inte personpåhopp men vill du gå den vägen kan vi dra fram en del svar från denna&förra tråden där du givit en hel del onödiga kängor men det vill jag inte göra för om något är det inte relevant![]()
Ok, då blev det såhär. Personer pratar om att behöva lägga sin hobby på is och dina svar har varit:Man kan såklart behöva lägga en hobby på is av olika anledningar varför skulle det inte vara godkänt? Helt individuella beslut ju. Annars tycker jag du återgår till sakfrågor om du har mer att säga här.
Du uppenbarligenPoängen är att vem vill svara i en tråd där detta är responsen de får?
Jag ”slutade” med hästar flera år inna. Jag fick barn. Jag skulle verkligen se mig själv som en hästnörd, egentligen. Men det tog för mycket av mig till slut med många år av otur och kostnader. Jag hade tvärtemot många haft lättare att ha häst under småbarnsåren med ett barn, men är inte beredd att ta kostnaden. Det beror ju också otroligt mycket på vad man har för jobb och möjligheter till både avlastning och hur man har hästen/hästarna. Allt är inte svart eller vitt.Själv tycker jag inte att en kvinnas enda uppgift i livet är att stå vid spisen och sköta barn medan mannen kan fortsätta sitt liv precis som innan blir rejält förbannad över såna fördelningar faktiskt!
Ja, för att bemöta hur du beter dig mer än att dela med mig av information som faktiskt kan vara känslig när det gäller tankar om barnaskaffande. Varför då bemöta de som faktiskt försöker ge en ärlig bild om hur saker fungerar så otrevligt?Du uppenbarligen
Mycket tror jag också att hålla på med hästar ses som en barn eller tonårshobby. Det hör inte helt till normen att vara helt vuxen och ägna sig åt hästar som hobby. Sen är det förstås olika ändå hur väl man hinner sköta hästar samtidigt som man har barn och om man har råd. Hästar har ju alltid varit dyra.Jag ”slutade” med hästar flera år inna. Jag fick barn. Jag skulle verkligen se mig själv som en hästnörd, egentligen. Men det tog för mycket av mig till slut med många år av otur och kostnader. Jag hade tvärtemot många haft lättare att ha häst under småbarnsåren med ett barn, men är inte beredd att ta kostnaden. Det beror ju också otroligt mycket på vad man har för jobb och möjligheter till både avlastning och hur man har hästen/hästarna. Allt är inte svart eller vitt.
Jag var 30 när jag sålde min ”senaste”Mycket tror jag också att hålla på med hästar ses som en barn eller tonårshobby. Det hör inte helt till normen att vara helt vuxen och ägna sig åt hästar som hobby. Sen är det förstås olika ändå hur väl man hinner sköta hästar samtidigt som man har barn och om man har råd. Hästar har ju alltid varit dyra.
Håller jag inte alls med om.Mycket tror jag också att hålla på med hästar ses som en barn eller tonårshobby. Det hör inte helt till normen att vara helt vuxen och ägna sig åt hästar som hobby. Sen är det förstås olika ändå hur väl man hinner sköta hästar samtidigt som man har barn och om man har råd. Hästar har ju alltid varit dyra.
Medryttare som har möjlighet att steppa upp?Funderar ännu om jag skulle få barn och inte klarar att sköta en häst vad jag gör med min häst. Det enda jag kommer att tänka på är att lämna ut på foder men gäller ju då att man faktiskt hittar en fodervärd samtidigt är det lite svårt att lämna bort hästen innan man ens vet man kommer att få nåt barn. Kan säkert också inackordera i annat stall men det har man inte råd med. Nån med tips eller idéer angående detta?