Ah, jag förstår. Det är knepigt med ens första längre förhållande, och det är heller inte helt ovanligt att man stannar längre än man egentligen bör.Men bara så jag förstår, vad är det som du tycker är orimligt? Alla säger samma sak åt mig, men jag ser det inte riktigt. Jag tänker att hans sparande och livsmål där är något jag accepterat och själv strävar mot, där han kommer att stötta mig i mitt sparande genom att ta mer av gemensamma utgifter(han tjänar också betydligt mer).
Det som väger upp är väl att jag trots allt älskar honom, vi har gemensamma intressen i träningen, i djur och naturintresset.. Han säger att han älskar mig varje dag också.. Men det är mitt första längre förhållande, så ibland kan jag känna att jag helt enkelt inte har så mycket att jämföra med.
Det känns orimligt att du ska kämpa massor för att han ska kunna gå hem och arbeta mindre, här förutsätter jag att han är frisk osv. Att du ska säga nej till barn för att han inte vill ha barn.
Att säga att man älskar någon varje dag säger noll och inget om kvalitén i förhållandet. Att man har gemensamma intressen säger också noll och inget om kvalitén på förhållandet.
Det som gör ett förhållande värt är många saker givetvis. Men huvudsaken för mig är att min partner ska vara en STOR pluspol i mitt liv. Han ska göra mitt liv mindre krångligt, roligare och bättre - helst varje dag. Givetvis får min partner ha dåliga dagar, men överlag så ska mitt liv vara bättre med honom än utan honom. Och det är viktigt att tänka på att jag inte menar "en man". Utan just HONOM. För "en man" kan man hitta ny, och man kan bli kär igen.
Det du nämner skulle aldrig vara i närheten att väga upp nackdelarna för mig. Inte ens nästan, snarare inte ens i närheten.