Barnvagnsfenomen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnvagnsfenomen

TheWickedWitch skrev:
Är inte det där med vilken sida man ska gå på en tolkningsfråga egentligen, eftersom man går på vänster sida på "vanlig" väg?

Vänta nu, antingen så skrev jag fel eller så blev det ett missförstånd.
Jag gick på vänster sida och dom på höger (vänster för mig.)
På en "vanlig" väg ska man gå på vänster sida som sagt. Och det rekommenderas att man också gör det på en cykelväg.
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Jodå på landsväg alternativt där trottoar saknas går man alltid på vänster sida - det trodde jag alla visste - för att du ska se den trafik som kör närmast dig...

När det gäller barnvagnsproblemet såtar det nog längre tid för stoppklossarna att flytta på sig än att gå runt dom, jag hade klampat förbi och muttrat rejält högt. Så att dom nästa gång kanske tänkte sig för
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Jo, det visste jag, men det blev ett missförstånd :D <--- Var är våran gamla vanliga :)-smiley :(
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Oj där skrev vi runt varann, men det är väl så att om cykelvägen är markerad så ligger den närmast vägbanan och då kommer nästa problem - ska man köra högertrafik på cykelbanan o vänstertrafik på gångbanan - detta funderar jag på när jag promenixar med min mor o mina barn i lilla staden...
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Du menar att cykelvägen hänger ihop med den "vanliga vägen" men är markerad med linjer?

Det har jag aldrig sett.
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Jag är mamma med barnvagn...
Kan oxå bli irriterad på att folk går i bredd oavsett om dom har barnvagn, cykel, hund eller nå annat. :mad:
Man tittar väl vart man går och borde då inte missa om man får möte. Så svårt är det inte att styra en barnvagn att man inte kan vika lite åt sidan...
Det hör till vanligt folkvett att inte placera sej mitt på vägen om man nu måste stanna och prata eller äta glass mm.
Men alla har ju inte folkvett... :smirk:
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Nej cykelbana o gångbana ligger gemensamt men är tvåfilig med markerad cykelbana längst ut mot vägen.
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Norrlänning skrev:
Jag är mamma med barnvagn...
Kan oxå bli irriterad på att folk går i bredd oavsett om dom har barnvagn, cykel, hund eller nå annat. :mad:
Man tittar väl vart man går och borde då inte missa om man får möte. Så svårt är det inte att styra en barnvagn att man inte kan vika lite åt sidan...
Det hör till vanligt folkvett att inte placera sej mitt på vägen om man nu måste stanna och prata eller äta glass mm.
Men alla har ju inte folkvett... :smirk:

Skönt att höra att fler tänker som jag. Kände mig näst intill ensammast i världen där ett tag :p
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Men förstår du inte att mammor och pappor med barnvagn måste "ta upp hela trottoaren" för om de inte går i bredd så kan de ju inte prata med varandra! Du menar väl ändå inte att en mamma eller pappa som är föräldraledig med småbarn inte ska kunna gå på stan med andra föräldralediga ÖVERHUVUDTAGET? Det är ju orimligt. Visst det gör att mötande får flytta sig lite men det tar ju ändå bara några sekunder.
Tänk lite på hur trist det skulle vara för föräldralediga om de inte kunde träffas och ens gå en prommenad på hela föräldraledigheten bara för att sura egon inte kan flytta undan sig tre steg... :smirk:
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Daydream skrev:
Men förstår du inte att mammor och pappor med barnvagn måste "ta upp hela trottoaren" för om de inte går i bredd så kan de ju inte prata med varandra! Du menar väl ändå inte att en mamma eller pappa som är föräldraledig med småbarn inte ska kunna gå på stan med andra föräldralediga ÖVERHUVUDTAGET? Det är ju orimligt. Visst det gör att mötande får flytta sig lite men det tar ju ändå bara några sekunder.
Tänk lite på hur trist det skulle vara för föräldralediga om de inte kunde träffas och ens gå en prommenad på hela föräldraledigheten bara för att sura egon inte kan flytta undan sig tre steg... :smirk:

Jag pratar inte om när man går på stan! Jag pratar om cykelvägar där dom inte lämnar någon plats för mötande som tvingas av vägen :mad:
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Ja, promenerar man i en storstad så får man möjligen flytta på sej själv.
Det går ju fortare om inte annat än om den personen med barnvagn måste flytta sej.
Å andra sidan skulle jag inte ta en "prommis" i storstan om jag nu värderade det samtalet med ex väninnan så mycket, att jag inte kan släppa henne/honom med blicken.

Vad gör dom som möter ett annat föräldraledigt par?
Blir det en duell mån tro...
 
Sv: Barnvagnsfenomen

Jag kan förstå dig, tycker det e skit jobbigt att va ute och gå när folk tar upp hela vägen och man inte kommer förbi. Tycker att man ska visa hänsyn för varandra. Visst att man kanske kan säga "ursäkta kan jag få komma förbi" om de inte lagt märke till än, men det ska inte behövas. Har varit med om många gånger att folk blänger jätte surt på en när man ber de snällt att flytta på sina gulliga ung(j*vlar).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 541
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 552
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 623
Senast: ako
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 420
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp