BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

KÀnner ocksÄ en viss rÀdsla över att jag nÄgon gÄng skulle ta ett Äterfall.
NÄgot jag verkligen inte vill eller planerar att göra. SÄ ingen behöver kÀnna nÄgon oro vad gÀller det.
Men jag kÀnner ÀndÄ en viss oro över det.
Det kÀnns obehagligt. Speciellt nÀr jag fÄr minnen eller tankar Ät det hÄllet.
Det gör mig rÀdd, frustrerad och Àven ledsen.
I början kan tanken kÀnnas triggande. Rent av rimlig. Sen rÀtt fort kan jag styra bort dessa.
Men tÀnk om jag nÄn gÄng inte skulle klara av det?
Det Àr det jag Àr rÀdd för och vilka följder det skulle bli.
Den hÀr rÀdslan över att dricka hade inte jag dÄ nÀr jag drack eller försökte sluta. Utan den har kommit pÄ senare tid.
Jag vill kunna kÀnna mig trygg i att oavsett vad som sker i livet att jag kommer att vara nykter.
Men jag kÀnner mig inte helt trygg i det.
DÀrav rÀdslan.

Jag tycker det kÀnns som en helt rimlig rÀdsla i den situation du Àr i nu. Du har varit nykter en lÀngre tid, du har börjat ordna upp ditt liv pÄ ett enastÄende vis och du har plötsligt vÀldigt mycket att förlora pÄ ett Äterfall. Inte konstigt alls dÄ att den tanken skrÀmmer dig! Jag tror det Àr en rÀdsla som kommer blekna med tiden, i takt med att tiden gÄr och du varit nykter allt lÀngre. SÄ keep up the good work - du har kommit sÄ otroligt lÄngt pÄ den tid vi fÄtt följa dig i dina trÄdar!

Jo jag har andra.
Idag fick jag Àndra planerna. MÄr helt enkelt sÄ lÄngt ifrÄn prima.
Min lÀkare har jag inte fÄtt kontakt med pÄ beroende. Försökte ringa VC men de hÀnvisar mig bara dit och dÀr hÀnder det ingenting.
Har istÀllet grÀvt upp perenner och ogrÀs.
Kan inte ha stora rabatter dÀr vissa kvÀver andra. SÄ allt sÄnt ska bort. Ska Àven smalna av rabatterna. Och ta bort en kaosig helt.
Visst finns det fina blommor i den men jag orkar inte se att det ser sÄ rörigt ut.
MÄste förenkla livet och det gÀller dÄ Àven trÀdgÄrden.
Odlar hellre sÄnt som Àr Àtbart Àn kÀmpar med ogrÀs i det oÀndliga.
SÄ det har jag pysslat med en del idag. Blir ikvÀll ocksÄ förmodligen.
Det Àr som en form av rehab för mig.

Jo jag har andra.
Idag fick jag Àndra planerna. MÄr helt enkelt sÄ lÄngt ifrÄn prima.
Min lÀkare har jag inte fÄtt kontakt med pÄ beroende. Försökte ringa VC men de hÀnvisar mig bara dit och dÀr hÀnder det ingenting.
Har istÀllet grÀvt upp perenner och ogrÀs.
Kan inte ha stora rabatter dÀr vissa kvÀver andra. SÄ allt sÄnt ska bort. Ska Àven smalna av rabatterna. Och ta bort en kaosig helt.
Visst finns det fina blommor i den men jag orkar inte se att det ser sÄ rörigt ut.
MÄste förenkla livet och det gÀller dÄ Àven trÀdgÄrden.
Odlar hellre sÄnt som Àr Àtbart Àn kÀmpar med ogrÀs i det oÀndliga.
SÄ det har jag pysslat med en del idag. Blir ikvÀll ocksÄ förmodligen.
Det Àr som en form av rehab för mig.

Vad starkt du kĂ€mpar för dig och din dotter nu ❀❀❀

Är det inte ganska dumt att ha skrivit sĂ„ mycket om sitt liv genom Ă„ren hĂ€r som jag har gjort? Hur jag kĂ€nner och sĂ„?
Nej det tycker jag verkligen inte. Det Àr viktigt, för de flesta, att ventilera och det Àr ju mycket det du gjort. Du verkar dessutom ha lyckats med att hÄlla dig anonym.
FortsÀtt skriva - för din skull, och bara om du vill det sjÀlv.

Senast Àndrad:
Nej det tycker jag verkligen inte. Det Àr viktigt, för de flesta, att ventilera och det Àr ju mycket det du gjort. Du verkar dessutom ha lyckats med att hÄlla dig anonym.
FortsÀtt skriva - för din skull, och bara om du vill det sjÀlv.
Jo sÄ Àr det men vet inte hur pass anonym jag egentligen Àr. NÄgra pÄ soc vet tex om nicket

Jag har noll intresse av att trÀffa henne.

Det mÄste du vÀl inte heller, utanför sÄna hÀr situationer dÄ P har nÄt Àrende och tar henne med? Och sÄna gÄnger skulle jag tro att det rÀcker gott att sÀga hej och pÄ sin höjd prata vÀder och vind, sÄ som man gör nÀr man mÄste vara social men inte har nÄt intresse av att bli nÀrmare bekant.

Det mÄste du vÀl inte heller, utanför sÄna hÀr situationer dÄ P har nÄt Àrende och tar henne med? Och sÄna gÄnger skulle jag tro att det rÀcker gott att sÀga hej och pÄ sin höjd prata vÀder och vind, sÄ som man gör nÀr man mÄste vara social men inte har nÄt intresse av att bli nÀrmare bekant.
Det hĂ€r fixar jag med vem som helst men inte med henne tydligen. Kanske hade varit lĂ€ttare om jag vart förvarad innan 😞
Fattar inte varför jag Ă€r sĂ„ hĂ€r 😭

Det hĂ€r fixar jag med vem som helst men inte med henne tydligen. Kanske hade varit lĂ€ttare om jag vart förvarad innan 😞
Fattar inte varför jag Ă€r sĂ„ hĂ€r 😭

Jag kan fortfarande reagera nÀr jag ser en jag var vÀldigt kÀr i en period med sin flickvÀn. Det vÀcker nÄt i mig jag inte gillar. Det Àr nog bara sÄ det Àr med vissa.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare