BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Det hÀr kan ju verkligen inte stÀmma? Efter EN mening O_o
MÄste nÀstan gÄ tillbaka och lÀsa men dels mÄste jag ju komma ihÄg nÀr jag druckit och hur mycket.
MisstÀnker att jag ibland skarvade lite nÄn gÄng och sa att jag var nykter men kanske ÀndÄ druckit lite men enligt mig dÄ inte sÄ mycket att det rÀknades.
Kan dock ha fel i detta. Men nÄn gÄng var det sÄ

JodÄ, det stÀmmer. Det var EXTREMT tydligt. PÄ samma sÀtt som jag fortfarande, 12 Är efter separationen, kan höra pÄ min exmakes sÀtt att svara i telefon om han druckit eller ej (och det behöver inte vara mycket för att det ska mÀrkas).

JodÄ, det stÀmmer. Det var EXTREMT tydligt. PÄ samma sÀtt som jag fortfarande, 12 Är efter separationen, kan höra pÄ min exmakes sÀtt att svara i telefon om han druckit eller ej (och det behöver inte vara mycket för att det ska mÀrkas).
Det mÄste berott pÄ att jag berÀttade dÄ jag drack. Annars hade ni inte vetat. SÄ EXTREMT tydligt nej.

Det mÄste berott pÄ att jag berÀttade dÄ jag drack. Annars hade ni inte vetat. SÄ EXTREMT tydligt nej.
Även om du inte vill ta till dig det sĂ„ du skrev pĂ„ helt olika sĂ€tt nykter vs onykter. Det mĂ€rktes direkt nĂ€r du druckit. Även fast du febrilt och ilsket förnekade det.

Jag hörde pĂ„ hur min anhörige sa ”hej” om hen hade druckit eller inte.

Det mÀrks. Men den som dricker Àr helt övertygad om att det inte gör det.

Även om du inte vill ta till dig det sĂ„ du skrev pĂ„ helt olika sĂ€tt nykter vs onykter. Det mĂ€rktes direkt nĂ€r du druckit. Även fast du febrilt och ilsket förnekade det.

Men ok. Och vad Ă€r jag just nu? Är jag nykter eller inte?

Tre meningar fyra med denna

Nej, det var jÀttetydligt till och med de gÄnger du försökte pÄstÄ att du inte drack men ÀndÄ gjorde det. Det mÀrktes liksom pÄ ett par meningar.

Nu, rÀtt sÄ lÄngt efterÄt, gÄr det ocksÄ att se en utveckling hos dig som nykter. Du Àr alltsÄ idag bÀttre pÄ att resonera, reflektera och tÀnka klart och logiskt Àn vad du var som nykter under den period du fortfarande drack dÄ och dÄ. Detta Àr ocksÄ tydligt, men mer en successiv utveckling över tid.

Precis detta. Man blir nog ocksÄ som anhörig ganska "kÀnslig" för nÀr ens anhörige har druckit.

Hmm jag hÄller inte med er hÀr. Inget som mÀrktes irl alls. Och att det skulle mÀrkts av hÀr verkar mÀrkligt i och med att det inte mÀrktes utanför forumet.

Det som Àr skönt Àr att slippa allt planerande kring alkoholen. Och en rad annat kopplat till det.

Eller sÄ Àr jag annorlunda nykter vs onykter. Bara det att jag sjÀlv inte ser det. Lutar ÀndÄ Ät att skillnaden Àr minimal. Rentav försumbar.

Hmm jag hÄller inte med er hÀr. Inget som mÀrktes irl alls. Och att det skulle mÀrkts av hÀr verkar mÀrkligt i och med att det inte mÀrktes utanför forumet.

Det som Àr skönt Àr att slippa allt planerande kring alkoholen. Och en rad annat kopplat till det.

Eller sÄ Àr jag annorlunda nykter vs onykter. Bara det att jag sjÀlv inte ser det. Lutar ÀndÄ Ät att skillnaden Àr minimal. Rentav försumbar.

Tro mig, det mÀrktes tydligt hÀr i text och det lÀr ha mÀrkts IRL ocksÄ (och det var lÄngt ifrÄn en minimal skillnad).

Och ja, de allra flesta, och i synnerhet missbrukare, Àr annorlunda nykter vs onykter.

Men oavsett, vad har det för betydelse? Bevisligen ska du inte dricka sÄ det kvittar om det mÀrktes eller ej, just för att du klarar inte att dricka rimligt och ska dÀrför inte göra det.

Eller sÄ Àr jag annorlunda nykter vs onykter. Bara det att jag sjÀlv inte ser det.

Jag har Ànnu inte trÀffat pÄ en mÀnniska dÀr alkoholpÄverkan inte mÀrks av alls, fast dom enligt sig sjÀlva Àr precis som vanligt nÀr dom druckit. Att inte sjÀlv se skillnaden fast omvÀrlden gör det Àr jÀttevanligt inom beroendeproblematik.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare