BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Nu ska jag avsluta helt med beroendemedicinen. Ärligt talat har jag sjĂ€lvvalt minskat ner den redan. Vilket jag ocksĂ„ berĂ€ttade om nyss.
KÀnner att jag orkar inte ha en miljon mediciner om jag inte mÄste.
Hade det funnits en medicin mot tankar och sug och dÄ utan biverkningar hade jag garanterat tagit dem. Men sÄnt finns sÄklart inte.
Nej jag Àr klar med medicinen. FÄr se dÄ hur det gÄr framöver.
NÄn gÄng mÄste jag sluta. SÄ Àr det bara. Och detta sker nu.

Nu ska jag avsluta helt med beroendemedicinen. Ärligt talat har jag sjĂ€lvvalt minskat ner den redan. Vilket jag ocksĂ„ berĂ€ttade om nyss.
KÀnner att jag orkar inte ha en miljon mediciner om jag inte mÄste.
Hade det funnits en medicin mot tankar och sug och dÄ utan biverkningar hade jag garanterat tagit dem. Men sÄnt finns sÄklart inte.
Nej jag Àr klar med medicinen. FÄr se dÄ hur det gÄr framöver.
NÄn gÄng mÄste jag sluta. SÄ Àr det bara. Och detta sker nu.
Är det nĂ„gon sĂ€rskild anledning att du vĂ€ljer att sluta just nu?

J fick hjÀlpa mig med uttaget idag för första gÄngen. Han fick ta ut en hÀst men jag tog över henne nÀr vi kom fram till grinden. Viktigt han lÀr sig hÄlla den strÀckt och ta ut svÀngen. SÄnt Àr inte alltid nybörjare sÄ duktiga pÄ. Eller snarare viktigt att inte elen nuddar marken eller nÄnting annat.
En del promenerande just nu innan de börjar gÄ i sina respektive vinterhagar.

MÄr lite skruttigt. JÀkla förkylning. Blir en lugn dag förhoppningsvis.

Fortfarande krasslig men bÀttre Àn i helgen.
PremiÀreldar i kakelugnen och satte upp kompostgaller framför men fÄr det inte att sitta speciellt stabilt.
Hon Àr sÄ snabb och jag sa aj aj och huttade med fingret nÀr hon skakade gallret. VarpÄ hon skrattar och tar fram sitt finger och sÀger aj aj och gör samma sak igen :meh:

Försöker fĂ„ klarhet i tankarna. GĂ„r sĂ„dĂ€r 😞

IMG_4145.webp

Är AI verkligen bra att ha som terapeut eller rĂ„dgivare?
Absolut đŸ€Ł

NÀ men googlade och lÀste nÄgon artikel. Sen kom detta upp plus en rad annat nÀr jag skrev lite. NÄnstans behöver jag bara fÄ ut mig sÄnt som skaver och ja dÀr Àr vÀl det bÀttre Àn ingenting

Nej, med allvarliga saker tror jag att ingenting Àr bÀttre Àn AI faktiskt.

Men eller hur. Jag kan lika gÀrna frÄga en AI eller min hund, jag fÄr nog t o m vettigare svar av den sistnÀmnda.

Men bÀttre Àn att skriva hÀr kanske?

Beror pÄ, vill du ha ja-sÀgande svar och klapp pÄ axeln sÄ visst. Vill du faktiskt bolla tankar och fÄ flera olika perspektiv sÄ Àr AI vÀrdelöst. Och vill du bara skriva av dig sÄ gÄr det lika bra att göra i ett privat dokument nÄnstans.

Men eller hur. Jag kan lika gÀrna frÄga en AI eller min hund, jag fÄr nog t o m vettigare svar av den sistnÀmnda.

Beror pÄ, vill du ha ja-sÀgande svar och klapp pÄ axeln sÄ visst. Vill du faktiskt bolla tankar och fÄ flera olika perspektiv sÄ Àr AI vÀrdelöst. Och vill du bara skriva av dig sÄ gÄr det lika bra att göra i ett privat dokument nÄnstans.
De kan ju ge tips till vidare lÀsning nÄnstans. AlltsÄ artiklar och sÄnt. Nu behöver inte jag det utan mest fÄ ur mig saker. Sen överdriver ofta AI och jag tycker inte ens om funktionen. Men mÄr jag dÄligt sÄ jo nÄnstans kÀnns det lÀttare sen oftast.

De kan ju ge tips till vidare lÀsning nÄnstans. AlltsÄ artiklar och sÄnt. Nu behöver inte jag det utan mest fÄ ur mig saker. Sen överdriver ofta AI och jag tycker inte ens om funktionen. Men mÄr jag dÄligt sÄ jo nÄnstans kÀnns det lÀttare sen oftast.
Om du bara vill fÄ ur dig saker kanske du kan skriva en analog dagbok?

AI:s "rÄd" kan vara riktigt bra, ibland. Till och med bÀttre Àn vissa terapeuters. Jag tror mÄnga blir hjÀlpta av den. Faktiskt. I stunder dÀr det inte finns nÄn annan att prata med, inte minst.

(Jag hittar ut sjÀlv...!)
Jag tycker att AI har mÄnga bra egenskaper, men att man mÄste vara lite kÀllkritisk. Jag har fÄtt jÀttebra hjÀlp av AI mÄnga gÄnger.

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Valvaka!
  • DejtingtrĂ„den 39
  • Stensamlare?